Höstföräldrar 2017 del 2

Vilken dålig tajming, förstår att det känns jobbigt. Har de behövt åka in eller gick det att häva hemma? Hoppas du kunnat sova och att du kan njuta av lite hotellfrukost.

De fick åka in.
Tack och lov för 1177, när man kan ringa dem och de i sin tur förbereder personalen - de mötte upp i väntrummet och gick raka vägen in på ett rum. Läkare och adrenalin var på plats inom två minuter :bow:
 
De fick åka in.
Tack och lov för 1177, när man kan ringa dem och de i sin tur förbereder personalen - de mötte upp i väntrummet och gick raka vägen in på ett rum. Läkare och adrenalin var på plats inom två minuter :bow:

Skönt! Ja de har ett bra samarbete 1177 och personalen på barnakuten :up:
 
Bebis har konstant något i munnen just nu är det inte händerna (som han gärna stoppar så långt in att han kräks) så är det en filt, handduk, leksak eller vad annars han kommer åt... Tänder? Ser inget men var i stan på förmiddagen idag så passade på att köpa såna bitringar som går att kyla när vi var i mataffären. Får se vad han tycker om det.
Försökte ge honom en napp istället för hans händer imorse men då tittade han på mig som om jag försökte ge honom råttgift och spottade bara förnärmat ut den igen :angel:

Det är samma sak här. Alla pratar om tänder men det tror jag när jag ser det :p Storebrorvar likadan från 4 månader och han fick sin första tand när han var 8 månader. Samma kopiösa dreglande som brorsan är det också :cautious:
 
Det är samma sak här. Alla pratar om tänder men det tror jag när jag ser det :p Storebrorvar likadan från 4 månader och han fick sin första tand när han var 8 månader. Samma kopiösa dreglande som brorsan är det också :cautious:

Sådär känner jag med. Bebis har konstant nåt i munnen, leksaker och händer, men ser inte tillstymmelse till tänder än.
 
Det är smidigt att söva dottern på dagarna nu iallafall. Jag lägger henne i vagnen, lägger i babyvakten och stoppar om henne, ställer ut vagnen på verandan och drar igång plingplonget (speldosan), går in och tar på mig stallkläderna och när jag kommer ut och kollar till henne har hon somnat :D Just idag står en hund och skäller en liten bit bort åt ena hållet, en röjsåg går en bit bort åt andra hållet, vinden blåser och tranorna skriker men bebis sussar så skönt i vagnen :love:
 
Har ni bytt till bilstol 2 än? Börjar fundera på om vi ska göra det nu. Hon får fortfarande gott och väl plats i babyskyddet men är inte jätteroad av att sitta där. Hon kan ju sitta och bilstol 2 är ju säkrare.

Men det känns jobbigt att perioden med två bilbarnstolar ska börja :p
 
Har ni bytt till bilstol 2 än? Börjar fundera på om vi ska göra det nu. Hon får fortfarande gott och väl plats i babyskyddet men är inte jätteroad av att sitta där. Hon kan ju sitta och bilstol 2 är ju säkrare.

Men det känns jobbigt att perioden med två bilbarnstolar ska börja :p

Har också funderat på stol nr 2. Också för att babyskyddet börjat bli så oerhört tungt och otympligt att bära. Och det är lite bökigt att ta i och ur henne om stolen sitter kvar i bilen.
 
Har ni bytt till bilstol 2 än? Börjar fundera på om vi ska göra det nu. Hon får fortfarande gott och väl plats i babyskyddet men är inte jätteroad av att sitta där. Hon kan ju sitta och bilstol 2 är ju säkrare.

Men det känns jobbigt att perioden med två bilbarnstolar ska börja :p

Vi bytte igår! Babyskyddet har varit väl trångt ett tag och började bli tungt att bära med honom där i så det var hög tid. Verkar godkänt än så länge :)

CEB1EE00-9187-4D18-80DE-B264F2B711EE.jpeg
 
@Lovise han ser nöjd ut :D Ja som du säger börjar bli tungt och då försvinner ju lite av det praktiska med babyskydd.

Har han sovit där än? Tycker du det funkar bra med lutningen?
 
Har ni bytt till bilstol 2 än? Börjar fundera på om vi ska göra det nu. Hon får fortfarande gott och väl plats i babyskyddet men är inte jätteroad av att sitta där. Hon kan ju sitta och bilstol 2 är ju säkrare.

Men det känns jobbigt att perioden med två bilbarnstolar ska börja :p

Tror hon är lite liten storleksmässigt än även om hon sitter bra i matstol. Har iaf bra med plats i babyskyddet där bältet bara är på mitten nivån än.
Bävar också då det verkar dyrt eftersom vi nog behöver två stolar då jag förstått att det är svårt att flytta mellan bilarna.
 
Vi har också pratat om att babyskydd börjar bli för litet ett tag (även om min bebis är yngst i tråden så är han ju inte minst:angel:).
Sedan läste jag att det var till 13 månader och släppte det lite, men det går att byta innan alltså?
Börjar bli så himla klumpigt att flytta honom i och ur när det är i bilen, vet inte hur många gånger jag har lyckats ”slå” hans huvud i biltaket:nailbiting:
 
Vi har också pratat om att babyskydd börjar bli för litet ett tag (även om min bebis är yngst i tråden så är han ju inte minst:angel:).
Sedan läste jag att det var till 13 månader och släppte det lite, men det går att byta innan alltså?
Börjar bli så himla klumpigt att flytta honom i och ur när det är i bilen, vet inte hur många gånger jag har lyckats ”slå” hans huvud i biltaket:nailbiting:

Håller med, babyskyddet är liksom inte utformat för att ta i och ur barnet i bilen känns det som. Men det är så sjukt tungt att bära nu.

Om de är för stora för babyskyddet har inte med ålder att göra utan längd och vikt. Vår har en maxvikt på 13 kg t.ex.

Idag har O fått sin första tand! :D
 
Vi har också pratat om att babyskydd börjar bli för litet ett tag (även om min bebis är yngst i tråden så är han ju inte minst:angel:).
Sedan läste jag att det var till 13 månader och släppte det lite, men det går att byta innan alltså?
Börjar bli så himla klumpigt att flytta honom i och ur när det är i bilen, vet inte hur många gånger jag har lyckats ”slå” hans huvud i biltaket:nailbiting:
Vad jag har förstått det som så ska man byta så tidigt som möjligt för att stol nr 2 är säkrare. Man kan byta när bebis kan sitta själv och inte är för liten för att bältet ska kunna spännas bra.
 
Vi har också pratat om att babyskydd börjar bli för litet ett tag (även om min bebis är yngst i tråden så är han ju inte minst:angel:).
Sedan läste jag att det var till 13 månader och släppte det lite, men det går att byta innan alltså?
Börjar bli så himla klumpigt att flytta honom i och ur när det är i bilen, vet inte hur många gånger jag har lyckats ”slå” hans huvud i biltaket:nailbiting:

13 kg brukar babyskydd vara till, och att de inte ska sticka ut med huvudet över kanten tror jag.

Men som @Positron skriver kan man byta så fort bebis kan sitta och det rekommenderas att göra så tidigt som möjligt eftersom andra stolen är säkrare :)
 
13 kg brukar babyskydd vara till, och att de inte ska sticka ut med huvudet över kanten tror jag.

Men som @Positron skriver kan man byta så fort bebis kan sitta och det rekommenderas att göra så tidigt som möjligt eftersom andra stolen är säkrare :)
+ @Positron och @Guldaskig
13 kg menar jag såklart! Men i den här tråden behöver jag väl inte ens säga amningshjärna och sömnbrist?:angel:
Jag tycker vår bebis är väldigt på gränsen till för stor för babyskyddet men han kan ju heller inte sitta än, så då får vi väl bara härda ut tills dess med att byta till annan stol antar jag.
 
@Imogen Vi bytte till bilbarnstol i söndags. Första gången hon somnade i den var igår och som tur var hade jag maken med i baksätet för E:s huvud föll framåt men stannade i rätt läge när maken lutade tillbaka det. Vi ska fixa till lutningen med en lutningskil så blir det nog bättre. Vår stol är 0-godkänd vilket känns bra då vår lilla tjej nog inte kommer komma upp i 9 kg på länge.

Håller med om att det blir tungt att släpa på bebis i babyskydd. Sen några veckor tillbaka lyfte vi oftast ur henne ändå och bar i selen eller på armen istället.

Vi bytte mest pga att min syster ska ha babyskyddet och hon är beräknad i maj. Vi tyckte det var bäst att testa bilbarnstolen lite kortare sträckor först innan vi åker och levererar babyskyddet, ca 2 h bilfärd.
 
@Imogen Vi bytte till bilbarnstol i söndags. Första gången hon somnade i den var igår och som tur var hade jag maken med i baksätet för E:s huvud föll framåt men stannade i rätt läge när maken lutade tillbaka det. Vi ska fixa till lutningen med en lutningskil så blir det nog bättre. Vår stol är 0-godkänd vilket känns bra då vår lilla tjej nog inte kommer komma upp i 9 kg på länge.

Håller med om att det blir tungt att släpa på bebis i babyskydd. Sen några veckor tillbaka lyfte vi oftast ur henne ändå och bar i selen eller på armen istället.

Vi bytte mest pga att min syster ska ha babyskyddet och hon är beräknad i maj. Vi tyckte det var bäst att testa bilbarnstolen lite kortare sträckor först innan vi åker och levererar babyskyddet, ca 2 h bilfärd.

Haha precis när jag ställt frågan om lutning i såg jag att det spelar ingen roll för oss för S ska ta över storebrors stol och den är lutningsbar. Men var ett tag sen vi använde det med honom så hade visst glömt det :angel:

Vi har en 0+ också. Nu hade det nästan funkat med från 9 kg men storebror var typ 15 månader när han passerade den gränsen :p
 
Haha precis när jag ställt frågan om lutning i såg jag att det spelar ingen roll för oss för S ska ta över storebrors stol och den är lutningsbar. Men var ett tag sen vi använde det med honom så hade visst glömt det :angel:

Vi har en 0+ också. Nu hade det nästan funkat med från 9 kg men storebror var typ 15 månader när han passerade den gränsen :p

Vår är också lutningsbar men det räckte inte riktigt i yttersta läget :down: Men det är nog väldigt olika beroende på hur mycket sätet lutar också.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 298
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 623
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 308
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 146
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp