Bukefalos 28 år!

Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Är hon stadig i nacke och rygg kan du prova kortare stunder, du märker när hon blir trött. Lägg en vikt handduk eller liknande runt henne för extra stöd. :)
 
Sv: Höstmammorna 2009

ni har era kaffefester och bajskalas, men nu kan Moa från skogen kontra!

Vi har minsann haft kräkparty här idag! :D
tre stycken dunderkräkningar där hela maginnehållet måste ha flugit ut har det blivit:crazy:
stackars unge...
 
Sv: Höstmammorna 2009

Haha ja samma här för oss, Var på himla bra humör i morse och kände mig bättre från min förkylning och tänkte att jag skulle ta en skön dusch medans Indra sover.

Ca 30 min efter att jag var klar och fått på mig kläder vaknade hon och ville ha mat, men tack för det spyde hon ner hela mig, stog bara som en fontän ur munnen på henne så det var ju bara att lägga ner henne och springa och byta kläder och invänta tills hon somnade igen en sväng på förmiddagen och hoppa in i duschen igen. Himla mysig dag i dag haha!!!
 
Sv: Höstmammorna 2009

Visst är det helt sjukt hur mycket som kan komma ur dem?! Och inte verkar det bekomma med heller, inte MOa iallafall.

Jag slapp få nåt på mig, två lass kom i soffan och ett på det !!NYA!! babygymet.
Känns lite onödigt att hon badade imorse, nu väntar jag på att pappa ska komma hem och göra det igen:)
 
Sv: Höstmammorna 2009

Isf är det föregångaren till den moderna hokuspokus-stolen jag har.
De nya är av plast, den här är helt i trä.
Ska knäppa ett kort på den när jag har tid så får ni se.
Men jag vill gärna måla om den och sy en dyna till den innan hon börjar använda den :P.

Förövrigt så slipper jag jobba juldagen så nu slipper jag stressa hela julen.
Blir bara julafton och sen är jag ledig några dagar.
Man vill ju gärna vara med lite på sitt barns första jul:).
 
Sv: Höstmammorna 2009

Vad mysigt med lite kräkfest :).
Nästa gång hon kaskadspyr sådär är kanske i övre tonåren, och då är det nog inte bröstmjölk hon spyr upp ;).
 
Sv: Höstmammorna 2009

:eek: säg inte så! Fast det beror på vem hon tar efter, mig eller sin pappa.... I say no more;)


Tyvärr är det inte första gången hon spyr så, när hon lärde sig äta utan napp hade vi en sån spya varje dag innan hon lärde sig att inte äta för mycket:D
 
Sv: Höstmammorna 2009

Hihi en sån där i trä har min farmor och farfar också, de köpte den till min pappa tror jag så den är över 50 år gammal!
 
Sv: Höstmammorna 2009

Jag tycker den är ganska charmig fast den är så gammal :).
Hoppas Molly kommer gilla den bara:p.
 
Sv: Höstmammorna 2009

Idag var vi på bvc och Molly fick sin första vaccination.
Det gick bra, hon skrek till lite en gång och sen skrattade hon och var glad igen.
Hon följer medelkurvan i både vikt, längd och huvudomfång :).
Får se om hon blir extra trött eller får feber idag.
 
Senast ändrad:
Sv: Höstmammorna 2009

Lykke vart också glad igen efter första sprutan men efter andra så söööög livet stenhårt! haha hon var så ledsen lilla Luckan...
jag ska till BVC idag o se om hon växt på sig mer ordentligt nu, suck. hon tar lixom trappsteg istället för en vanlig kurva, är det inte tillräckligt med skillnad idag får vi väl typ kolla upp henne eller något, usch! hoppas verkligen att hennes nya, ekologiska ersättning har satt sprutt på henne hehe :p
o Luckan vart faktiskt väldigt trött efteråt, ganska gnällig med men inte råledsen och ingen feber =) sen kittlades det där sprutorna sattes!
 
Sv: Höstmammorna 2009

har inte bvc tid förrän på 2mån läkarkontrollen i januari, men ska dit på onsdag då de har öppen mottagning, så man får lite hum om vikt o längd :D
vägde henne i min famn i går och då ska hon väga runt 6kg redan! :eek: ok hon e knubbig men inte sååååå.....


Idag har vi kikat i affärer, men höll oss från att handla ngt, önskat oss presentkort bla på lindex, de har ju faktiskt superfina babykläder! :love: och i morgon ska vi till mitt gamla jobb = massa kläder där med att kika på :idea:

ang syor så spyr C alltid efter maten. ibland mer ibland mindre. byter kläder rätt ofta alltså ;)
 
Sv: Höstmammorna 2009

delvis kl..
Idag har Moa lagt en sån kaskadspya igen:( Usch hoppas hon inte är sjuk.. Läckage/lite kräk har hon alltid efter maten, men detta är helt sjukt mycket! hon låg på gymet igen och det forsade utanför det tom! hon kan inte direkt lagt på sig nått fläsk dessa dagarna.

Imorgon ska vi gå på 2 månaderskontrollen, det är så trist nu att man bara går dit varannan vecka , det är ju så kul att mäta och väga:D

Senaste veckorna tycker jag hon har ätit mindre - alltså kortare tid - men det kanske är normalt?
 
Sv: Höstmammorna 2009

Vad ofta ni går! Vi var på bvc första gången när hon var 2 v, sen vid 4 v och nu sist vid 8 v. Nästa gång vi ska dit är 12/1 för första vaccinationen. :)

Normalt om hon fått in snitsen, alltså äter effektivare. :)
 
Sv: Höstmammorna 2009

Här gav de bägge sprutorna samtidigt, alltså en i varje ben.
Tyckte det funkade bra, hon slapp ju få ont 2 gånger :).
Molly blev skittrött efteråt, hon har sovit sen 9 typ och vaknar knappt för att äta.
Nu ligger hon i babygymmet iaf, får väl se hur länge hon orkar det innan hon blir toktrött igen :p.

Hoppas Lykke har växt på sig litegrann nu och att det vänder så att hon kan följa en kurva :).
 
Sv: Höstmammorna 2009

Stockholmsmammorna:

Jag kan inte följa med på fikat på fredag!! :cry:
Ok ska inte gråta, för jag ska istället på jullunch på mitt jobb, glad då jag trodde jag skulle missa deras julbord i år då jag är mammaledig (vill inte ut och äta sent med bebis), men nu är det jullunch på dagtid, på arbetsplatsen nära där jag bor, så vill väldigt gärna gå på det.

Men hoppas verkligen vi fikar fler gånger!
Och i vår/försommaren ska vi ju försöka träffas allihopa här så det så! :D
 
Sv: Höstmammorna 2009

Med C vet jag aldrig hur länge hon äter, för hon både äter snuttar och sover, alla tre samtidigt ibland hehe.

Idag har hon varit en liten solstråle (ja, liite skrik blir det om mamma är för seg eller om hon blir ensam för länge), men sovit en hel del på dagen och varit pigg och glad i mellan. Inte velat snutta precis hela tiden heller, utan kunnat sitta hos mig och bara vara (jag har kännt mig som en stooor tutte mest hela tiden, direkt när hon är hos mig så vänder hon huvudet mot tutten och börjar leta).
 
Sv: Höstmammorna 2009

Nu får jag 2000:e inlägget.
Dags att starta ny tråd? :idea:
Jag ber moderator låsa tråden :)
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
693
Senast: Mandarinen
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 680
Senast: AlmostEasy
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 945
Senast: pews1972
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 064
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundbeteende
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp