Bukefalos 28 år!

Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Ja här hade vi oxå bajsfest nu i kväll.
Tindra hade inte bajsat på 4 dagar men nu i kväll kom det massor. Det var igenom kläderna, långt upp på magen, benen och ryggen och ändå så hade hon libero blöja på sig. Och det luktade absolut inte gott.....:p Vet inte hur hon lyckades med detta. Hoppas att det inte blir så fullt igen fast samtidigt är jag ju glad över att det kommer ut.
 
Sv: Höstmammorna 2009

Är de bra?
Har aldrig sett en bumbo irl, men på bilder ser de ut som nån potta av nåt slag tycker jag :rofl:.
Upp till vilken ålder kan man använda en sån?
 
Sv: Höstmammorna 2009

Jag hoppas de är bra. :p
Har ingen egen erfarenhet, än... Som jag förstått kan man använda de från barnet kan hålla upp huvudet själv tills barnet kan ta sig ut själv, typ.
Babysitter funkar inte här, hon gör redan situps för att sitta upprätt. :eek: Så jag tror en bumbo skulle passa henne perfekt tills hon lär sig sitta själv.
 
Sv: Höstmammorna 2009

Nä, gott luktar det nog inte när det har legat och jäst på sig lite i tarmarna.
Min bebis lyckades fylla varenda kvadratcentimeter av blöjan med bajs, men inget läckte ut som tur var.
Men det fick bli avspolning under vattekranen sen :p.

Vad konstigt det känns att sitta på ett hästforum och prata om.... bajs :rofl:.
 
Sv: Höstmammorna 2009

Ja de ser ut som att de håller barnet på plats iaf.
Såg att det fanns bord till också, kanske är praktiskt sen när man börjar med smakisar?
Jag tror jag ska kika runt i babybutikerna här i stan så jag får klämma lite på den och så.
Lillan är ju riktigt stark i nacken nu och uppskattar också att sitta upprätt, så det kanske vore något för henne också.
 
Sv: Höstmammorna 2009

Ja det funkar säkert också. Fast jag hoppas hon är tillräckligt stadig för antiloopen när det är dags att börja äta mat. :)
 
Sv: Höstmammorna 2009

Dumförklara mig inte nu, men vad är en antiloop?:o
Jag förstår ju att det inte är djuret du menar iaf :idea:
 
Sv: Höstmammorna 2009

Ett o för mycket blev det visst. Antilop är IKEAs klassiska matstol. :)
35998_PE126860_S4.jpg
 
Sv: Höstmammorna 2009

Jag & Indra skall fira jul uppe i Göteborg hos min mamma. Alla mina syskon och deras barn kommer vara där. Kommer blir jätte skoj verkligen.

Jag vet inte vad jag skall käpa mer till Indra förutom alla nya kläder, får se om jag hittar något mer =)

Av alla andra har jag sakt att dom kan köpa leksaker och även sätta in pengar på hennes sparkonto som hon kan ha nytta av i framtiden.

I mon skall jag till min barnmorska för man skall ju ha träff med dom två månader efter man fått barn så får se vad hon säger, har ju inte kommit så bra överrens med henne innan så skall bli spännande att se hur det blir sista gången nu. :laugh:
 
Sv: Höstmammorna 2009

jag gillar huggies bäst men ingenstans där jag handlat har det funnits storpack! knappt några storpack alls i de storlekar jag vill ha, så oftast blir det libero för de finns iaf i 90-pack.
huggies känns lite smidigare på något vis, sitter bättre. och är sööööötaaaareeeee :love:
 
Sv: Höstmammorna 2009

Moa har libero,aldrig mer pampers!
Det har aldrig läckt, inte ens vid mastodontbajsningar!

Nu ska jag åka ner till mitt jobb och gosa med all 40 hästarna som har saknat mig:D
(för visst måste de ha gjort det??!!)
 
Sv: Höstmammorna 2009

Nä jag har bara libero på Indra. Pampers funkade bra när hon var liten för dom var inte så tjocka som libero. Sen har jag testat ica å alla möjliga blöjor men inget av dera var så bra som libero så vi håller oss till det.

Sen kan jag ju till lägga átt i våra två små affärer i mariannelund har inget annat märke än libero/ica & coop.
 
Sv: Höstmammorna 2009

idag blev det två storpack libero, hade rabattkupong hehe :D men ska sedan testa huggies o icas egna (måste ju sponsra företaget jag jobbar för hehe)

bumbo kanske man ska lägga på chelseas önskelista, kommer inte på så mkt vi behöver. :D
 
Sv: Höstmammorna 2009

Var så himla roligt fredags, fick hem provblöja och rabbatkuponger från pampers och det sura var att det bara var för 1 & 2 blöjor och Indra har 3 sen några v tillbax. Samma med libero fick jag hem bra rabbat för storlek 2 :p men får skänka det till min bror som skall få barn i feb. =)

Så himla tråkigt hemma nu, jag börjar bli sjuk och har ont i halsen och Indra är himla förkyld och har det inte roligt alls. Hoppas man blir frisk till julen bara!
 
Sv: Höstmammorna 2009

Usch vad jobbigt med förkylninig! Vi har som tur är inte drabbats, ännu *ta i trä*

Köpte storpack blöjor idag, köpte storlek 3 nu! Vad tiden går fort!! :eek:

Och vet ni vad?? I förrgår log Chelsea mot sin pappa för första gången, och i går fick jag mitt första smil!! Alltså som jag räknar som äkta leende direkt till oss!! :love::love::love:
Och i går hade vi lite släkt hemma hos oss för att fira våra 30års dagar, då när alla gullade med henne så satt hon i sin babysitter jättelänge och lät och "pratade" och log! :love: Smäääälter!!
Men fortfarande är det mest min stora Beatlestavla hon smilar upp sig mot :D
 
Sv: Höstmammorna 2009

Aha, i see :D
Vi har inte såna moderniteter, våran matstol är från 60-talet och går att vika ihop så att det blir en gåstol med tillhörande bord :p.
 
Sv: Höstmammorna 2009

En Hokus Pokus-stol? De kostar typ tio gånger så mycket som en antilop så det är inget att skämmas för. ;)
 
Sv: Höstmammorna 2009

Julhelgen blir inte riktigt som jag planerade... Ska jobba 11.00-20.00 julafton och sen åka till svärföräldrarna där sambon och lillan är.
Hinner typ bara åka dit och sova (det tar en timme att fara dit), för nästa dag måste jag kliva upp 5.00 och åka på jobbet och jobba till 14.00 och sen måste jag hinna rida innan det blir mörkt.
Krisar det sig så får jag ta en kvällstur i ridhuset istället :).
Resten av december jobbar jag också, + att vi ska på julkryssning 21-23 december.

Känns som att detta blir en väldigt intensiv månad så jag tror jag stänger in mig hemma hela januari :D.
 
Sv: Höstmammorna 2009

En sån har vi med:) Rolig pryl, kanelsnäckan ska bara växa i den lite.
När kan man för övrigt placera dem i en dylik? Hon sitter ju ganska stadigt i knät med stöd, och håller uppe huvudet, men sitta själv är långt borta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
699
Senast: Mandarinen
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 725
Senast: AlmostEasy
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 957
Senast: pews1972
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 182
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp