Bukefalos 28 år!

Hoff: Förlåt, hoppas ni inte hatar ridsport nu

Göteborg lider av ekonomisk baksmälla efter EM-festen. Till det kommer obrukbara fotbollsplaner på Heden.
Till stadens alla fotbollsspelande pojkar och flickor vill jag å ridsportens vägnar (och som före detta fotbollsförälder) säga: Förlåt, förlåt, förlåt. Hoppas ni inte kommer att hata ridsport nu. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/waGx1/hoff-forlat-hoppas-ni-inte-hatar-ridsport-nu
 
Dom ansvariga kan ju inte på allvar ha trott att de skulle fylla Ullevi på dagtid vardagar med de biljettpriser som de hade? Jag gick 2 av dagarna och jag tycker nog att 200:- för knappt 1,5 timme hoppning (U25 klass) är ganska dyrt en onsdag morgon. Jag gick oxå på måndag kväll och tittade på en av deltävlingarna i dressyr. Vill minnas att det var halva startfältet den dagen och andra halvan dagen efter. Ca 400:- för några timmar. Visserligen eftermiddag/kväll men ändå. Hade man varit smart så hade man sänkt priset framförallt på dagtid vardagar så de lite mindre intresserade hade kunnat tänka sig att "titta in". Dom missade man nu. För det var på Göteborgspubliken man hade behövt tänka på i första hand. De tillresande kom till helgen.
 
Dom ansvariga kan ju inte på allvar ha trott att de skulle fylla Ullevi på dagtid vardagar med de biljettpriser som de hade? Jag gick 2 av dagarna och jag tycker nog att 200:- för knappt 1,5 timme hoppning (U25 klass) är ganska dyrt en onsdag morgon. Jag gick oxå på måndag kväll och tittade på en av deltävlingarna i dressyr. Vill minnas att det var halva startfältet den dagen och andra halvan dagen efter. Ca 400:- för några timmar. Visserligen eftermiddag/kväll men ändå. Hade man varit smart så hade man sänkt priset framförallt på dagtid vardagar så de lite mindre intresserade hade kunnat tänka sig att "titta in". Dom missade man nu. För det var på Göteborgspubliken man hade behövt tänka på i första hand. De tillresande kom till helgen.

Otroligt dyra biljetter så nä var inte på tal om någon spontantripp in på Ullevi för Göteborgspubliken.
 
Jag hade helt missat att det ens skulle vara, tills precis innan. Kanske är det jag som varit blind eller dålig marknadsföring?
Jag hade till och med semester den veckan och hade gärna gått, men när jag insåg att det var, då var det för sent att styra upp det och jag följde det istället via tv.
 
Jag hade helt missat att det ens skulle vara, tills precis innan. Kanske är det jag som varit blind eller dålig marknadsföring?
Jag hade till och med semester den veckan och hade gärna gått, men när jag insåg att det var, då var det för sent att styra upp det och jag följde det istället via tv.

De enda som gjort ordentligt med reklam är ju H&M. Jag tycker det var trist att biljetterna var dyra mot GHS där det är längre dagar och showklasser. De borde nog snarare lagt sig på en nivå med Falsterbo.
 
Jag hade faktiskt ingen aning om att det ens var EM i Sverige. Det enda jag hörde om var rabaldret om Nellie Berntsson som inte fick åkt till EM i Slovakien eller var det nu var. Så jag trodde EM var i Slovakien blev mäkta förvånad när jag såg det sen på tv och fattade att det var i Göteborg. Vilken dundermiss när det gäller marknadsföring! Jag är väldigt aktiv på sociala medier och läser frekvent hästsportsidor så det är inte så att jag bor under en sten.
 
Jag hade helt missat att det ens skulle vara, tills precis innan. Kanske är det jag som varit blind eller dålig marknadsföring?
Jag hade till och med semester den veckan och hade gärna gått, men när jag insåg att det var, då var det för sent att styra upp det och jag följde det istället via tv.
Näe, jag missade också det tills det var över och folk postade att de varit på EM och kollat. Så ja, dålig marknadsförning tror jag definitivt var en av anledningarna.
 
Har ni inte varit inne på hippson sedan i maj? Jag har fått upp helsidesreklam om em i göteborg som man måste klicka sig förbi. Hela sommaren. Största missen förutom biljettpriserna tror jag var tidpunkt, nästan alla skolor var ju igång. Hade det legat 2-3 veckor tidigare hade ju fler haft lov/semester och möjlighet att gå.
 
Har ni inte varit inne på hippson sedan i maj? Jag har fått upp helsidesreklam om em i göteborg som man måste klicka sig förbi. Hela sommaren. Största missen förutom biljettpriserna tror jag var tidpunkt, nästan alla skolor var ju igång. Hade det legat 2-3 veckor tidigare hade ju fler haft lov/semester och möjlighet att gå.

Jag visste absolut att det var EM i Gbg. Hade ingen som ville åka med. Mina hästvänner jobbade.

Jag satt på jobb och försökte följa EM. Jag tror att tidpunkten var en stor faktor.
 
Jag undrar varför inte kommunens vanliga personal hade hand om återställningen?

Jag trodde fotbollsplaner var som golfplaner, fn den som råkar ha en lös häst på en golfbana.

Om kommun har en dyr fotbollsplan så tycker jag att det är oansvarigt av kommun att inte låta ordinarie personal återställa plan. Alltså förtydliga det känns som om ett gäng kommunalanställda planskötselpersonal sitter och är dödsförbannade för att de inte fick vara med och göra sitt jobb. Någon, kommun eller tävlingsledningen, valde att inte låta ordinarie personalen vara ansvariga. De kan till på köpet ha avrått från evenemanget eftersom problemen verkar vara stora. Jag undrar om vad ordinarie banpersonalen säger? Blev de överkörda? Det tycker jag vore intressant.

Jag förstår inte heller riktigt datumet. Evenemanget var ju efter att skolan hade börjat eller precis runt det datumet. Biljetter till friends arena och Stockholm skulle betalas då.
 
Fast jag tror ju inte FEI styr sin tävlingskalender beroende på hur svenska barn och ungdomar går i skolan, eller svenska semestrar.

Jag jobbade helgen men hade kunnat gå upp tidigare om det inte var så satans dyrt.. Tror ändå biljettpriset var den mest avgörande delen till så få på läktaren.
 
Jag hade helt missat att det ens skulle vara, tills precis innan. Kanske är det jag som varit blind eller dålig marknadsföring?
Jag hade till och med semester den veckan och hade gärna gått, men när jag insåg att det var, då var det för sent att styra upp det och jag följde det istället via tv.
Jag hade säkert också missat det, om det inte vore för att folk jag känner skulle tävla där. Så av den anledningen visste väl dom flesta inom ridsporten att em skulle hållas här. Reklamen och marknadsföringen var dock blygsam för övriga tittare.
 
Att EM skulle vara i Göteborg har jag vetat om i flera år, och jag tycker man har hört om det i flera sammanhang. Kanske har det dock varit lättare att uppfatta detta när man redan kände till det?
Men som många andra säger så var biljettpriserna ett skämt, särskilt i jämförelse med andra evenemang som GHS och SIHS. Jag och mina systrar var där på fredagen och laghoppningen, och hade gärna gått fler dagar då vi ändå var i Göteborg hela helgen, men kunder inte motivera det med priserna. Var jättesugen på hoppfinalen med tanke på Peders fina utgångsläge, men nä - det fick bli TV istället.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ridsport-EM blev en sportslig succé. Men för fotbolls-Göteborg blev det en rejäl baksmälla efter jätteevenemanget – där fyra av fem...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: Whirlie
·
  • Artikel
Hästnyheter Den ekonomiska baksmällan efter ridsport-EM i Göteborg har inte lagt sig. Då satsar Stockholm på en ny stortävling, hoppningen lyxiga...
Svar
0
· Visningar
493
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Se hit alla ridsportsfantaster. Nu kommer Sportbladets bibel med 100 sidor om allt inför EM-festen i Götebog. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I debatter om ridsportens förträfflighet finns det ett flitigt slagträ – att det är den enda sport där kvinnor och män tävlar på lika...
Svar
0
· Visningar
506
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp