Höga ridbyxor

Tokyo

Trådstartare
Jag är väldigt förtjust i höga ridbyxor och hade ett par tidigare (okänt märke. fick dem av en vän som tyckte de var för höga :up:) som jag använde tills det bara var trasor kvar av dem, men det verkar dock som att resten av hästsverige inte är lika förtjusta i höga ridbyxor som jag? Jag kanske bara är väldigt dålig på att leta alt. väldigt kräsen, för jag tycks då inte hitta några? :confused:

Vart kan man få tag på ett par riktigt höga ridbyxor, alltså som går typ till naveln?? Någon som vet det? :)
 
Jag är väldigt förtjust i höga ridbyxor och hade ett par tidigare (okänt märke. fick dem av en vän som tyckte de var för höga :up:) som jag använde tills det bara var trasor kvar av dem, men det verkar dock som att resten av hästsverige inte är lika förtjusta i höga ridbyxor som jag? Jag kanske bara är väldigt dålig på att leta alt. väldigt kräsen, för jag tycks då inte hitta några? :confused:

Vart kan man få tag på ett par riktigt höga ridbyxor, alltså som går typ till naveln?? Någon som vet det? :)
Jag tycker att de flesta ridbyxor som jag har går till naveln. Om det beror på mina korta ben eller inte kan jag inte säga!:rofl:
 
@Got2Be Alla ridbyxor jag har slutar en bit under naveln, vilket är irriterande, jag vill ju att de ska gå "hela vägen upp" så att säga :)
 
Jag har ett par från Ullared, Milton tror jag märket heter. Dom går då över valken på min mage och sitter i midjan, alltså ovanför naveln :)
 
Pikeur Candela är mina favoriter när det gäller höga ridbyxor.
Har även ett par höga från Cavallo (Chagall).
 
Horze Grand Prix är ganska höga, har jag för mig.
(Haha, lite lätt senil - har inte haft på mig dem på över en månad ;) )
 
Pikeur Mondega är också jättehöga. Jag har ett par, de sitter typ under brösten. Inte min favoritmodell direkt.
 
Tackar så mycket för alla svar! :D Får kolla in dessa, kanske blir att införskaffa sig ett par pikeur byxor?? :)
 
Cavallo Chagall eller Chagallino (med smalare knän) är de klassiska. Har tre par. Skönast ever! Har även Pikeur Candela, men de tycker jag är några millimeter lägre. Och man behöver en storlek större än andra märken på Pikeur. Cavallo går att fynda ibland på tyska och engelska ebay.
 
Jag är väldigt förtjust i höga ridbyxor och hade ett par tidigare (okänt märke. fick dem av en vän som tyckte de var för höga :up:) som jag använde tills det bara var trasor kvar av dem, men det verkar dock som att resten av hästsverige inte är lika förtjusta i höga ridbyxor som jag? Jag kanske bara är väldigt dålig på att leta alt. väldigt kräsen, för jag tycks då inte hitta några? :confused:

Vart kan man få tag på ett par riktigt höga ridbyxor, alltså som går typ till naveln?? Någon som vet det? :)
Kolla på Victor Hugo också!
 
Måste bara fråga varför Pikeur Candela har som två rader med skärphällor? :p Någon som vet tanken med det? :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
596
Senast: Acto
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 632
Senast: cirkus
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 362
Senast: Shaggy
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 304
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp