Bukefalos 28 år!

Holländs bedömning?

Kanel

Trådstartare
Jag sitter och kollar på lite ston i Holland, men förstår inte så mycket :angel:
Det här lär vara en "Instelling Bruikbaarheidsonderzoek paarden I.B.O.P"
Men vad betyder siffrorna?
Någon som vet?

V. SUNNY BOY, v. SANDRO HIT

M. RODINA RP, STER

v. FLEMMINGH PREF M. BABOESCHKA RP, KEUR, PREF, PREST

mv. ROEMER PREF -- FARN PREF

FOKKER: F. KROON, OOSTWOUD

AMAZONE: JUDITH RIBBELS

IBOP DP S. 11 D. 14 G. 14 SPL 7 H&B 7 R/B 7 ADP 7 TOT 67 EX. 60 G 70 BEW 60

Dressuur

Stap 2x Draf 2x Galop 2x Souplesse Houding &

balans

Rijdbaarheid/

bewerkbaarheid

Aanleg als

dressuurpaard

TOTAAL
 
Sv: Holländs bedömning?

KWPN:s hemsida är super och enormt mkt info finns där. Är man intresserad av holländska hästar är det värt att ägna tid åt att sätta sig in i deras system och i hemsidan. (Bättre än att fråga här)
Eftersom man inte får länka: kwpn.nl, ta english (om du inte vill penetrera holländskan nu direkt). Välj Selection, Mares (eller Stallions) Performance test, IBOP.
IBOP är ung som 3-års eller kvalitets, ett endagstest för 3-åringar o uppåt med olika krav på ridningen efter ålder. På sidan finns uppräknat vilka moment som ingår och betygsätts. Program för ridprov finns, jmfr gärna med de svenska kraven....
Går du på holländska sidan hittar du ännu mer info, t ex resultaten från 2009 och 2010 där tabeller med alla dina rubriker finns.
Din uppställning har kommit i otakt men jag försöker:
Stap/skrittx2 betyg 11, D draf/travx2 14, G galopx2 14, S soupleness/lösgjordhet 7, Houding&Balance 7, Rijdbarheid 7, Aanleg 7, total 6
Gångarterna viktar 2, dvs stoet hade 5,5 i skritt och 7 i trav o galopp.
Fortsätt själv! ursäkta det blev långt....
 
Sv: Holländs bedömning?

Tack! Jag skall genast titta in på kwpn's sida. Nu begrep jag iallafall poängen:)
Låter inte som så lysande poäng i mina öron.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp