Bukefalos 28 år!

Sv: homeopati

Jag tror man bör göra en viss skillnad på hovslagare och personer som "kallar sig för det" för att man ska se ljuset i mörkret.

Sedan tror jag inte ett dugg på att dagens hästkunniga hästägare som har en hovslagre och kunskapen om skonings/verkningsintervaller går på denna "skräckpropaganda" som barfotafolket sprider ut med vanskötta bilder på sk normalskodda/verkade hovar utförda utifrån traditionell hovvård.

Hittade en bild i senaste Islands tidningen på en hov som bevisligen inte varit verkad på minst ett år (förmodligen aldrig) så lägger man in den som en "traditionellt verkad hov" istället för att som man borde ha gjort, anmält hästägaren för djurplågeri utifrån eftersatt hovvård.

Snacka om marknadsföring och förtal!!

Sorgligt nog så finns det tydligen kvar en liten "klick" som går på detta resonemang och fasen vet vad det är för "piller",,,, dom knaprar.

Men!! Du skriver ju själv att det handlar om vanskötta hovar, som inte är verkade på väldigt länge, och då handlar det ju INTE om att barfotaverkarna sprider "skräckpropaganda", utan visar på hur en eftersatt hov kan se ut?? Jag fattar inte vad som är konstigt med det?? Det är ju inte barfotaverkarens fel att hoven ser ut som den gör, utan hästägarens?? Om en vanlig traditionell hovis skulle visa bilderna skulle det alltså INTE handla om skräckpropaganda?? Utan om vaddå?? Det som är intressant (i detta perspektivet) är väl inte hur hästarna sett ut i fötterna INNAN verkning, utan isåfall EFTER?

Och vill man fråga om vad folk knaprar för piller, så tycker jag det kan gälla i mångt och mycket :smirk: Eller skrev du det bara för att det inte skulle bli "trådkapning"?? Förresten så svarar du dåligt på mina frågor i tidigare inlägg.
 
Sv: homeopati

Förvaringen har viss betydelse,inga burkar skall stå i direkt soljus eller i för hög värme.
Sen tycker jag vidare diskussion är totalt meningslös,du tror på ditt.
Du får tro och tycka vad du vill.
Jag har min praktiska erfarenhet.
Det räcker för mig.
Och för många andra.
Precis, självklart har förvaringen betydelse såtillvida att medlen förstörs vid fel hantering. men om resultat uteblir är det väl större chans att man från början valt fel medel eller potens. För de flesta får nog med sig en beskrivning om hur de ska förvaras. Mörkt o svalt brukar jag ha dem iaf. Och inga fingrar i burken! Rent ska det vara! Är rädd om de små värdefulla pillren! De har hjälpt oss förbi många bekymmer!
 
Sv: homeopati

Men!! Du skriver ju själv att det handlar om vanskötta hovar, som inte är verkade på väldigt länge, och då handlar det ju INTE om att barfotaverkarna sprider "skräckpropaganda", utan visar på hur en eftersatt hov kan se ut?? Jag fattar inte vad som är konstigt med det?? Det är ju inte barfotaverkarens fel att hoven ser ut som den gör, utan hästägarens??

Kort: Har du någonstans på en barfota sida i sin reklam sett en bild på eftersatt hovvård där dom skrivit att denna eftersatta hovvård beror på hästägarens okunskap och är anmälningspliktig utifrån Svensk Djurskyddslag???

Nej nej man skriver enbart att denna bild visar ett typiskt traditionellt utfört hovslagarutövande.

Är inte det skräckpropaganda och falsk marknadsföring om ngt????

Exakt lika falsk marknadsföring som vissa mindre seriösa Homeopat piller triller som skakar på burken och säger att dessa piller löser alla problem.

Du som jobbar inom vården vet väl att det slinker in en och annan som ordinerar två magnesyl i fjorton dagar i tro om att det är huvudvärk när det senare från en mer seriös legitimerad utövare visar sig vara hjärnblödning.

Förstår du vart jag vill komma???
 
Senast ändrad:
Sv: homeopati

Kort: Har du någonstans på en barfota sida i sin reklam sett en bild på eftersatt hovvård där dom skrivit att denna eftersatta hovvård beror på hästägarens okunskap och är anmälningspliktig utifrån Svensk Djurskyddslag???

Nej nej man skriver enbart att denna bild visar ett typiskt traditionellt utfört hovslagarutövande.

Är inte det skräckpropaganda och falsk marknadsföring om ngt????

Exakt lika falsk marknadsföring som vissa mindre seriösa Homeopat piller triller som skakar på burken och säger att dessa piller löser alla problem.

Du som jobbar inom vården vet väl att det slinker in en och annan som ordinerar två magnesyl i fjorton dagar i tro om att det är huvudvärk när det senare från en mer seriös legitimerad utövare visar sig vara hjärnblödning.

Förstår du vart jag vill komma???

Jag förstår, och med det räcker det väl med att säga att det finns klåpare inom alla yrkesgrupper, men man behöver inte dra alla över en kam. Vilket du gör när det gäller barfotaverkarna. Det finns alldeles säkert jättebra hovslagare, veterinärer, läkare, sjuksköterskor, homeopater OCH barfotaverkare.

Vet inte om du personligen träffat någon barotaverkare och deras hästar? Så du har kött på benen när du ger dig på dem som totalt värdelösa på hästars hovar? Eller har du hakat upp dig på att de smutskastar din yrkeskår och kör med samma metod? (sandlåde-nivå)

I mina ögon skulle du växa mer som yrkesmänniska om du medgav att det finns andra som kan vara duktiga på hovar.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag är orolig över min hästs luftvägar. Står inackorderad och min stallägare har i mina ögon bara fått tag i sämre kvalite på halm...
Svar
8
· Visningar
627
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har försökt hitta liknande trådar på forumet men hittar mest bara äldre trådar. Är intresserad av att veta hur användandet ser ut...
Svar
3
· Visningar
523
Senast: jemeni
·
Hästvård Glanssprayen går åt som smör här hemma. Funderar på att testa denna? Eller vad använder ni vars hästar har tjocka svansar och långa...
2
Svar
25
· Visningar
1 770
Senast: Fiorano
·
Trädgård & Växter Jag har libbsticka i trädgården som dessutom frösår sig generöst. Men jag har ingen aning om hur man använder libbsticka. Det har aldrig...
Svar
18
· Visningar
579

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp