Bukefalos 28 år!

Sv: homeopati

Förvaringen har viss betydelse,inga burkar skall stå i direkt soljus eller i för hög värme.
Jag tror som sagt inte på det, eftersom jag tror att medlen är utan verkan från början. Det jag upplevde som festligt var att mitt ifrågasättande av ditt påpekande om förvaringen tolkades av Lusidor som att jag ansåg att förvaringen spelade roll, vilket den enligt Lusidor tydligen inte gör.

Sen tycker jag vidare diskussion är totalt meningslös,du tror på ditt.
Du får tro och tycka vad du vill.
Jag har min praktiska erfarenhet.
Det räcker för mig.
Och för många andra.
Du är välkommen att sluta diskutera när du vill.
 
Sv: homeopati

Jag tycker snarare att det är udda när man inom vården både på djur och människa, anser det ok att ladda oss fulla med kvicksilver. Det börjar ju reda när vi är spädbarn, samma för föl och andra unghästar. Detta fortgår sen genom hela livet, lite märkligt att inte det rör upp känslorna på samma sätt.:crazy:
Använder själv inte homeopati varken på mig själv eller djuren, men jag har sett andra göra det på sina hästar och i många fall med gott resultat av någon outgrundlig orsak.:eek:
 
Sv: homeopati

Jag tycker snarare att det är udda när man inom vården både på djur och människa, anser det ok att ladda oss fulla med kvicksilver. Det börjar ju reda när vi är spädbarn, samma för föl och andra unghästar. Detta fortgår sen genom hela livet, lite märkligt att inte det rör upp känslorna på samma sätt.:crazy:
Använder själv inte homeopati varken på mig själv eller djuren, men jag har sett andra göra det på sina hästar och i många fall med gott resultat av någon outgrundlig orsak.:eek:
Sant så sant.
Dessutom att vi har problem med resistenta bakterier tycker jag är rätt oroväckande.
Tycker bara antibiotika skall användas när det verkligen behövs.
Nar jag började med homeopati inom smågrisproduktion så var det just det att antibiotika hade inte den effekt jag önskade.
Dessutom de som behandlades med detta fick ofta andra problem längre fram.
De som fick homeopati blev snabbare bra och fick inga återfall,dessutom blev min arbetsmiljö bättre då jag slapp kladda med så mkt starka preparat.
Dessutom sparade jag dyrbar tid,har man börjat en tex antibiotika beh måste man fullfölja alla dagar just för att förhindra resistenta bakterier, behandla samma gris 3-5dagar.Med all stress det innebär för grisen.
Med homeopati räcker ett par behandlingar samma dag och sen va det färdigbehandlat.
Spädgrisar behövde oftast bara en dos vid tex spädgrisdiarre.

"Obehandlingsbara" juverbölder(strålsvamp= små inkapslade juverbölder,antibiotika tar inte detta då bölderna är inkapslade.)
fick jag ordning på med medlet Hepar Sulfuris.
Böldrna öppnade sig och läkte ut snabbt innan juverdelen blev förstörd,suggorna fick dock ett tag hållas isolerade då det är mkt smittsamt.
En veterinär blev mkt intresserad av resultatet tills han hörde vad jag gav,då fegade han ur.
Han ville inte förstöra sin karriär med att va "veterinären som gjorde alternativa försök".
Jopp precis detta har jag råkat på flera ggr.
Veterinärer som sett resultat men inte vågat stå för vad de sett,risken att bli förlöjligad av kollegor är för stor.
 
Sv: homeopati

Sant så sant.
Dessutom att vi har problem med resistenta bakterier tycker jag är rätt oroväckande.
Tycker bara antibiotika skall användas när det verkligen behövs.
Nar jag började med homeopati inom smågrisproduktion så var det just det att antibiotika hade inte den effekt jag önskade.
Dessutom de som behandlades med detta fick ofta andra problem längre fram.
De som fick homeopati blev snabbare bra och fick inga återfall,dessutom blev min arbetsmiljö bättre då jag slapp kladda med så mkt starka preparat.
Dessutom sparade jag dyrbar tid,har man börjat en tex antibiotika beh måste man fullfölja alla dagar just för att förhindra resistenta bakterier, behandla samma gris 3-5dagar.Med all stress det innebär för grisen.
Med homeopati räcker ett par behandlingar samma dag och sen va det färdigbehandlat.
Spädgrisar behövde oftast bara en dos vid tex spädgrisdiarre.

"Obehandlingsbara" juverbölder(strålsvamp= små inkapslade juverbölder,antibiotika tar inte detta då bölderna är inkapslade.)
fick jag ordning på med medlet Hepar Sulfuris.
Böldrna öppnade sig och läkte ut snabbt innan juverdelen blev förstörd,suggorna fick dock ett tag hållas isolerade då det är mkt smittsamt.
En veterinär blev mkt intresserad av resultatet tills han hörde vad jag gav,då fegade han ur.
Han ville inte förstöra sin karriär med att va "veterinären som gjorde alternativa försök".
Jopp precis detta har jag råkat på flera ggr.
Veterinärer som sett resultat men inte vågat stå för vad de sett,risken att bli förlöjligad av kollegor är för stor.

Om sådan här argumentering är det du har att komma med så skulle jag sluta kritisera Strasserrörelsen om jag var du.
Det här inlägget hade lika gärna kunna varit lagt av en av strasserianerna.
Vad är det som gör att du tycker att vi skall använda vetenskap och beprövad erfarenhet inom hovslageriet men inte inom veterinärmedicin?
Och vad är det som gör att du kan bedömma att dom har fel när deras argumentering är ungefär den som du använder för att rättfärdiga homeopati? Dvs. rosenröda fallbeskrivningar.
 
Sv: homeopati

Ja det där med veternärerna har ju jag också varit med om . Jag förstår dom också faktiskt på ett vis och att dom själva inte kan rekommendera sånt.
Däremot så har jag genom "mina" vettar det förtroendet att göra "som jag vill" ( för det gör jag ju ändå :angel: ) och dom har ju även sett de resuktat jag lyckats åstadkomma som dom misslyckats med....
När jag fått nån knepig sak att bita i så säger dom bara : Ja , du får väl åka hem o koka ihop nån häxbrygd åt den :rofl:
...och att det enda dom vet...det är att dom inte vet allt.

Jag är nöjd att jag åtm fått det förtroendet av dom och att det finns folk här inne som kallar en för okunnig skiter jag fullständigt i. Jag gör det som är bäst för hästen, vilket det är ren vetvård eller alternativt. för mig står hästen i centrum och det vet alla som jag jobbat med. Skulle aldrig falla mig in att experimentera på deras bekostnad.
 
Sv: homeopati

Om sådan här argumentering är det du har att komma med så skulle jag sluta kritisera Strasserrörelsen om jag var du.
Det här inlägget hade lika gärna kunna varit lagt av en av strasserianerna.
Vad är det som gör att du tycker att vi skall använda vetenskap och beprövad erfarenhet inom hovslageriet men inte inom veterinärmedicin?
Och vad är det som gör att du kan bedömma att dom har fel när deras argumentering är ungefär den som du använder för att rättfärdiga homeopati? Dvs. rosenröda fallbeskrivningar.
Jag förstår inte.
Om man upplever stora förbättringar. som även enveterinär reagerar på, varför skulle man då låta bli och ignorera upplevelsen för att det inte är vetenskapligt bevisat. vad är mer trovärdigt än ett synbart resultat rakt framför ögonen. Som dessutom andra kan se.

hästpateri och annat är ju en helt annan femma då det endast är "hästprataren" själv som har sin upplevelse. ingen annan kan ju delta i det utan får tolka hästens reaktioner och fundera över det rimliga i hästpratarens anteckningar.

Men då det gäller homeopati är ju alla resultat klart synliga för alla. Blir djuret bra så blir det. vad det beror på kan man sedan inte bevisa, inte heller med skolmedicin. Kanske det skulle ha läkt ändå utan antibiotika..
Så resonerar ni ju om homeopati. Att om ett sår läker rekordsnabbt eller en kronisk åkomma bara försvinner några dagar efter doserna getts, så kan det mycket väl vara slumpen.
Ganska dåligt försök till bortförklaring kan jag tycka. Allt som händer i samband med tillfrisknande måste man ju överväga om det har med läkningen att göra. inte hitta bortförklaringar, det lär man sig ju inget av!

Är inte så impad av läkare numera. Man ägnar sig mer åt att bortse från symptom och provsvar. Om det finns en chans att det inte är relsevanta symptom så bortser man från det. man skalar av i stället för att ta tillvara alla fakta.
Tills det inte finns så mycket kvar att gå på. då kan man friskförklara eller skicka vidare till annan instans för att få ett problem mindre.

Jag är för att leta i alla kedjor bakåt tills det tar stopp. Inte kapa kedjor för att slippa analysera dem! Fram för en helhetssyn på djur o männsikor!
 
Sv: homeopati

Ja det där med veternärerna har ju jag också varit med om . Jag förstår dom också faktiskt på ett vis och att dom själva inte kan rekommendera sånt.
Däremot så har jag genom "mina" vettar det förtroendet att göra "som jag vill" ( för det gör jag ju ändå :angel: ) och dom har ju även sett de resuktat jag lyckats åstadkomma som dom misslyckats med....
När jag fått nån knepig sak att bita i så säger dom bara : Ja , du får väl åka hem o koka ihop nån häxbrygd åt den :rofl:
...och att det enda dom vet...det är att dom inte vet allt.

Jag är nöjd att jag åtm fått det förtroendet av dom och att det finns folk här inne som kallar en för okunnig skiter jag fullständigt i. Jag gör det som är bäst för hästen, vilket det är ren vetvård eller alternativt. för mig står hästen i centrum och det vet alla som jag jobbat med. Skulle aldrig falla mig in att experimentera på deras bekostnad.
Håller helt med dig och har samma värderingar.
Skulle aldrig exprementera med nåt djur,tvärtom jag använder det jag vet är effektivast,ibland är det konvetionell beh ,ibland alternativ .
Ibland en kombination.
Jag har aldrig snålat på vetvård,tvärtom ena gammelkatten har jag kostat på närmare 9oookr i olika beh bla tandbeh .Tandsjukdomen hon hade hade inte gått på nån försäkring .
En D-ponny är behandlad av veterinär med värsta sortens antibiotika mot Borrelia,hade aldrig en tanke på alternativ där.
Först gjordes grundlig hältutredning för säkerhets skull.
Notan för denna häst är långt över 10000kr.Enbart i vet räkningar,och då var det bara Borrelia som behövde behandlas inget annat.
Sen har hästen fått alternativ under tiden som tex akupunktur mm ,örter och aloe vera för tarmflora och avgiftning.
Hästens mage klarade tetracyklinbehandlingen bra ,är idag fullt frisk och rids nu av liten tjej.



Numera jobbar jag inte med homeopati i så stor skala som när jag jobbade inom smågrisproduktion.Den tiden va mkt lärorik.
Numera är det ett och annat husdjur som får hjälp och ett och annat får eller kalv på en gård jag är på i bland.
Gris jobbar jag inte alls med längre.
Att ha använt det i större skala i flera år gör att jag vet hur det funkar och hur effektivt det kan vara.
Och liksom dig så tar jag inte åt mig av ev gnällpellars gapande.
Jag vet vad jag vet,och jag har all rätt att dela med mig av mina erfarenheter.;)
 
Sv: homeopati

Om sådan här argumentering är det du har att komma med så skulle jag sluta kritisera Strasserrörelsen om jag var du.
Det här inlägget hade lika gärna kunna varit lagt av en av strasserianerna.
Vad är det som gör att du tycker att vi skall använda vetenskap och beprövad erfarenhet inom hovslageriet men inte inom veterinärmedicin?
Och vad är det som gör att du kan bedömma att dom har fel när deras argumentering är ungefär den som du använder för att rättfärdiga homeopati? Dvs. rosenröda fallbeskrivningar.
Lika trevlig som vanligt?;)
Rosenröda fallbeskrivningar?Eller ser du rött för att mina erfarenheter inte stämmer med dina värderingar..
Sorry grabben jag tar ingen sån hänsyn.
Det har aldrig varit min grej att ljuga.Inte hålla käften heller.

Jag berättar ju precis som det är.Och jag har hundratals dokumenterade fall ;jag inbillar mig inget jag har resultat svart på vitt .
Dessutom har jag noga flera ggr sagt att jag använder mig av veterinär när det behövs,dessutom mkt tidigare än vissa andra.
Jag är jäkligt petig med mina och andras djur.
Jag lämnar inget åt slumpen.
Jag har ingen övertro varken på veterinär eller alternativa metoder.
Jag vill se riktiga resultat och framförallt långsiktiga.
Den som har slutgiltiga svaret är alltid djuret,inte blir det friskt för att jag inbillar mig saker.
Att jag ibland använder homeopati utesluter inte att jag anlitar andra yrkesgrupper som veterinär mfl.

Jag förstår inte varför du drar in hovvård i den här debatten,har du slut på argument?
Jag kör med öppna kort,om du har problem med det så är det ditt problem.
Och en sak ska du ha klart för dig och det är att du kan va hur dryg du vill det sporrar mig bara ännu mer när nån försöker få mig att hålla käften.

Min åsikt är baserad på verkligheten ,behandlingar i stor skala på större djurgrupper, massor med rena individbehandlingar .
Jag kommer lägga in fler fallbeskrivningar så det är bäst att du hämtar burken med piller för högt blodtryck.
Eller sätt dig ner och djupandas ett tag .
Jag brukar bara ha full empati för djur men man får ju försöka va hygglig mot en kollega också även om han föraktar mig tydligt.
Glöm inte andas !:idea:
 
Sv: homeopati

Fram för en helhetssyn på djur o männsikor!
:bow:
Jag brände ut mig som det så fint heter 1995 .
Jag jobbade som en idiot,heltidsjobb som svinförman och kvällar och helger som hovslagare.Dumt jag vet,men just då trodde jag att jag var superwoman och var odödlig.:o Det är man inte..

En kväll fick jag plötsligt kraftig huvudvärk, tuppade av,blev tillfälligt blind och hamnade på akuten.
Först trodde de att jag fått hjärnblödning men de kollade hela huvet och hittade faktiskt ingenting.:D
I allafall för att göra en lång historia kort,efter denna händelse fick jag en huvudvärk som jag inte önskar nån .Den va vidrig.
Sjukvården kunde inte hjälpa mig för de hade redan gjort alla dyra undersökningar och jag skulle bara vänta ut symtomen och ta det lugnt.
Ett tag käkade jag värktabletter men det pajjade bara magen.
Huvudvärken höll i sig ett halvår utan förbättring.Man kan bli tokig för mindre.:crazy:

Är man sjuk tillräckligt länge så blir man sin egen doktor.

Jag fick tips av en kompis att åka till en duktig homeopat.
Jag var desperat ,så jag åkte dit över halva sverige.På vinst och förlust.
Hon gjorde bla Irsisdiagnostik(som stämde otäckt bra,hm hur kunde hon i mitt öga se att min vänstra axel va sliten mm?:eek: )och div undersökningar.Gallmigrän .Lät helt knäppt.Få ont i huvet av gallan?
Nä nä nä det lät otroligt.Vilken knäppgök!
Jag fick en burk piller.Har glömt vilken sort.
Jag trodde inte ett skit på att de skulle hjälpa,jag hade gett upp, men tänkte vad har jag att förlora?
Så jag tog pillren .
Det tog en vecka sen var huvudvärken helt borta .
Slump?Dont think so.


Efter att ha gått till en annan homeopat blev jag senare av med min allergi mot gräs och hö,vilket är synnerligen praktiskt när man umgås med gräsätande djur .:cool:
Förlåt nu råkade jag berätta en solksenshistoria igen ,shit hämta tvångströjan!:D
 
Sv: homeopati

:
Hon gjorde bla Irsisdiagnostik(som stämde otäckt bra,hm hur kunde hon i mitt öga se att min vänstra axel va sliten mm?:eek: )och div undersökningar.Gallmigrän .Lät helt knäppt.Få ont i huvet av gallan?
Nä nä nä det lät otroligt.Vilken knäppgök!
Jag fick en burk piller.Har glömt vilken sort.
Jag trodde inte ett skit på att de skulle hjälpa,jag hade gett upp, men tänkte vad har jag att förlora?
Så jag tog pillren .
Det tog en vecka sen var huvudvärken helt borta .
Slump?Dont think so.


Efter att ha gått till en annan homeopat blev jag senare av med min allergi mot gräs och hö,vilket är synnerligen praktiskt när man umgås med gräsätande djur .:cool:
Förlåt nu råkade jag berätta en solksenshistoria igen ,shit hämta tvångströjan!:D

Jag ser inget konstigt i att man kan bota en psykosomatisk åkomma med lite god psykologi. New Agebedragare är mycket goda psykologer och vet liksom en spågumma vilka knappar man skall trycka på för att övertyga folk.
 
Sv: homeopati

Lika trevlig som vanligt?;)
Rosenröda fallbeskrivningar?Eller ser du rött för att mina erfarenheter inte stämmer med dina värderingar..
Sorry grabben jag tar ingen sån hänsyn.
Det har aldrig varit min grej att ljuga.Inte hålla käften heller.

Jag berättar ju precis som det är.Och jag har hundratals dokumenterade fall ;jag inbillar mig inget jag har resultat svart på vitt .
Dessutom har jag noga flera ggr sagt att jag använder mig av veterinär när det behövs,dessutom mkt tidigare än vissa andra.
Jag är jäkligt petig med mina och andras djur.
Jag lämnar inget åt slumpen.
Jag har ingen övertro varken på veterinär eller alternativa metoder.
Jag vill se riktiga resultat och framförallt långsiktiga.
Den som har slutgiltiga svaret är alltid djuret,inte blir det friskt för att jag inbillar mig saker.
Att jag ibland använder homeopati utesluter inte att jag anlitar andra yrkesgrupper som veterinär mfl.

Jag förstår inte varför du drar in hovvård i den här debatten,har du slut på argument?
Jag kör med öppna kort,om du har problem med det så är det ditt problem.
Och en sak ska du ha klart för dig och det är att du kan va hur dryg du vill det sporrar mig bara ännu mer när nån försöker få mig att hålla käften.

Min åsikt är baserad på verkligheten ,behandlingar i stor skala på större djurgrupper, massor med rena individbehandlingar .
Jag kommer lägga in fler fallbeskrivningar så det är bäst att du hämtar burken med piller för högt blodtryck.
Eller sätt dig ner och djupandas ett tag .
Jag brukar bara ha full empati för djur men man får ju försöka va hygglig mot en kollega också även om han föraktar mig tydligt.
Glöm inte andas !:idea:

Inget fel på mitt blodtryck.
Jag varken föraktar dig eller är upprörd.

Jag blandar in hovvård för att jag tycker att du är inkonsekvent i ditt resonemang.
Alternativhovvårdarna förkastar även de vetenskapen och bygger hela sitt resonemang på fallbeskrivningar. Jag har ju sett att du liksom jag inte köper deras resonemang.
Det jag undrar är, Varför tycker du att dina fallbeskrivningar är mer värda än deras då både det du och det dom säger går emot sunt förnuft och vad som är bevisat av forskning och vetenskap?
 
Sv: homeopati

Jag ser inget konstigt i att man kan bota en psykosomatisk åkomma med lite god psykologi. New Agebedragare är mycket goda psykologer och vet liksom en spågumma vilka knappar man skall trycka på för att övertyga folk.
Så allergier är psykosomatiskt nu också.Du e bra rolig du.:D
Huvudvärken va knappast inbillad heller.
Och hur kom New Age och spågummor in i en homeopatibehandling?
Tycker du verkar lite förvirrad.
 
Sv: homeopati

Jag ser inget konstigt i att man kan bota en psykosomatisk åkomma med lite god psykologi. New Agebedragare är mycket goda psykologer och vet liksom en spågumma vilka knappar man skall trycka på för att övertyga folk.
Men varför fungerar det då inte när läkarna är "goda psykologer"?!? :)


Eller- om det nu fungerar så bra med "god psykologi" varför använder man det inte mer inom den traditionella sjukvården? Eller är det för att man trycker på just "sjukvård"- att vårda det sjuka för att säkerställa sin egen ställning i samhället?



Jag har på mycket nära håll sett verkan av homeopati och har min fulla tilltro till den. Vad jag kan förstå är att en del av dem som anger sig vara homeopater inte alltid är det och därför får vi arbeta på att få nån slags kvalitetssäkran även imom det yrket.

Men det finns fuskare överallt, hörde om någon som arbetade som läkare utan att vara det! :D
 
Sv: homeopati

Inget fel på mitt blodtryck.
Jag varken föraktar dig eller är upprörd.

Jag blandar in hovvård för att jag tycker att du är inkonsekvent i ditt resonemang.
Alternativhovvårdarna förkastar även de vetenskapen och bygger hela sitt resonemang på fallbeskrivningar. Jag har ju sett att du liksom jag inte köper deras resonemang.
Det jag undrar är, Varför tycker du att dina fallbeskrivningar är mer värda än deras då både det du och det dom säger går emot sunt förnuft och vad som är bevisat av forskning och vetenskap?
Jag har aldrig påstått att mina fallbeskrivningar är mer värda än nåt annat,de är bevis nog för mig att jag får upprepade positiva resultat.Gång på gång.
Då är det ingen slump.
Hade homeopati varit overksamt hade jag inte haft så bra resultat på tex spädgrisar,de hade dött direkt.De är känsliga små varelser .


Om jag då ger dem nåt som fungerar minst lika bra som konv beh eller tom bättre /gör grisarna friska fortare ,dessutom sparar stora pengar till djurägaren .
Vad är då så korkat.:confused: Korkat vore väl att inte ta till sig vad som bevisligen funkar!
Sunt förnuft är väl att göra det bästa för djuren.
Jag har aldrig påstått att homeopati är en enkel metod,det krävs intresse ,kunskap och djuröga.
Har du inte intresse,kunskap om metoden och djurslaget du beh ,kan du inte se individer i en flock djur,låt bli!Metoden är inget för dig.
Annars blir nåt djur lidande pga okunskap.:crazy:





Hovvård har fortfarande inget med denna tråd att göra.
Om jag ser ett utmärkt komplement till konv behandling och dessutom till fall där veterinär inte har nåt bot eller medicin att ge,varför skall jag tveka?
Om det gör djuren gott vad är så hemskt?Jag förstår inte hur du resonerar.
Jag tror inte ens du vill förstå .

Bidrar med liten text som passar in i tråden:


Citat ur Chris Jörgenfeldts kompendium från 97:
"I sverige finns idag ingen veterinär som arbetar med homeopati,utan de djurägarna som önskar det som ett behandlingsalternativ måste istället lära sig grunderna för att kunna behandla enklare åkommor själva.
Sverige har under 1900-talet haft den hårdaste inställningen till homeopati av samtliga europeiska länder.Veterinärer är förbjudna att använda homeopati om de vill vara medlemmar i Veterinärförbundet.
Det är alltså ingen lagstiftning som har förhindrat behandling med homeopati,utan en paragraf i medlemsstadgarna som kräver att de enbart arbetar med"vetenskapligt och kliniskt beprövade metoder".Homeopati är kliniskt väl beprövad med sin 200-åriga erfarenhetshistoria och det finns idag även ett antal vetenskapliga tester som visar på en signifant effekt av behandling med homeopatiska mediciner.
Se bla Kleijnens studie från British Medical Journal(BMJ,volym302 sid316:323 9feb.1991)som är en sammanställning av 105 kontrollerade homeopatiska studier.Här visade 81(77%)positivt resultat och hos 24(23% kunde man inte se någon effekt.Ingen studie visade förvärrat tillstånd hos patienterna.Av de 32 studier som var av högsta kvalitet enligt ett speciellt poängsystem visade 22(69%) positivt resultat och 10 visade ingen effekt.Detta är utmärkta resultat som väl kan mäta sig med kliniska studier för vanliga läkemedel.Det finns även forskning med homeopatiska medel på djur bla franska gödkalvar.Svensk veterinärexpertis dömer dock ut detta försöket,medan forskare i andra länder anser att det är ett bra försök.Så eftersom det finns både forskning och klinisk erfarenhet borde svårigheten för svenska veterinärer att få arbeta med homeopati vara historia.Deras kollegor i alla andra europeiska länder har sin fulla frihet att behandla med homeopati om de önskar.Jag hoppas att genom mina djurkompendium stimulera djurägarnas intresse för homeopatisk behandling och att vi på detta sätt succesivt kommer att få fram både en homeopatiskt utbildad veterinärkår och djurmässigt fackutbildade homeopater."Slutcitat.

Citat igen :
"Arbetet med att bygga upp kunsklapen om djurhomeopati är ännu i startfasen.Det är därför viktigt att djuren blir ordentligt undersökta av veterinär och att man inte frångår konventionell veterinärmedicinsk behandling som ger effekt.
Låt homeopatin komma in som ett komplement och som alternativ när konvetionell behandling inte hjälper.
Homeopati kan ge både er och djuren en bättre hälsa.det enda som krävs är ett öppet sinne,där man testar och sedan värderar utifrån resultaten,istället för som fallet är inom svensk veterinärmedicin idag,att man har en färdig negativ åsikt utan att någonsin ha testat metoden."

slutcitat.
 
Sv: homeopati

*knapp lån*

Jag har själv aldrig tidigare varit mkt för homeopati tills jag på en av mina hästar inte såg ngn annan utväg än att försöka vidga mina vyer och skaffa större kunskap. Trög är man ju men inte idiot trög.:crazy:

Fallbeskrivning: En av mina Galoppisar som va mkt lovande som tre åring. Av en eller annan anledning så bytte hästen tränare och stall vid skiftet tre-fyra års tiden. Under året som gick så drog sig denna individ på sig ett antal infektioner och gick mer eller mindre hela sista halvåret på penicillin.. Resultaten talar sitt tydliga språk,,,, Problemet "satt" inte i hästen utan i väggarna och efter kontakt med enligt min mening före detta Täbys mest seriösa Tränare som numera är verksam i Frankrike så flyttades hästen ytterligare en gång till denna tränare. Detta skedde sent i Dec och hästen strälldes i utebox.

Alla prover som gick att ta togs men inga prover eller tidigare behandlingar gav ngt resultat. I ett desperat stadie fick jag kontakt med en mkt skicklig sjuksköterska som hade egna hästar och även arbetade med homeopati.

Hon kom ut och gick igenom hästen, satte tre burkar med "piller " i våra händer som skulle ges under tre veckor. Skitsmå piller va det och inte skulle man ge många av dom om dagen heller. Ha ha tänkte jag,, typiska "sockerpiller" . Veckan efter att vi börjat med dessa "sockerpiller" rasade hästen i hop fullständigt och jag slängde mig på telefonen och talade om dags status. Bra fick jag till svar, nu börjar utrensningen och snart vänder det.

Två veckor senare kom hon ut igen för ny kontroll, enbart för att konstatera att nu börjar den bli bättre och om två veckor kan ni börja träna upp den,, förmodligen kan den börja starta inom två till tre månader. Naturligt vis fick vi en ny "pillerburk" vid detta besök.

Fasen vet vad som hände med denna homeopatbehandling som skedde i mitten av 2002 efter strykningen om nedsatt allmäntillstånd men efter denna "pillerkur så sprang denna häst in 100.000:- och vann 2 lopp, va "utanför pengar" tre ggr på arton starten och aldrig mer sjuk innan den såldes.

Vad som sedan hände har inte med homeopati att göra men jag tror stenhårt på homeopati om det utförs av en person med kunskap.

Statestik:http://www.galoppsport.se/shestinfo?kommando=hestResultat&hestId=324519

Slutligen: Så SO, jag håller inte med dig varesig din okunskap om homeopati eller att detta kan jämföras med någon barfotasekt. Här talar vi om resultat inom en tidsrymd på två-tre månader med bevisligen högpresterande hästar. Vi snackar inte om att få dom i "gångbart skick" med boots hasande runt på en skogsslinga på tre km med personligt rekord på 3 timmar.

Säg mig SO tvivlare, har ngn av dina egna hästar sprungit in mer pengar och har en bättre statestik än min "pillerhäst"????

Du får gärna kontakta mig via PM om du vill få kontakt med denna "piller triller".;)

Ny kunskap är inte en tung börda, däremot så kan ny okunskap bli väldigt tungt att i framtiden bära med sig.:smirk:
 
Sv: homeopati

Knappast har det gått nåt alls, tittar man på hans statestik så kan man få clowner att gråta.....
14 starter och av dom 6 st B lopp...ja det vill låta av en del :angel:

När jag var aktiv så låg jag på mellan 17 o 21 %.....
 
Senast ändrad:
Sv: homeopati

..det hjälps nog inte med piller där inte :D

Man måste ju ha talang också för att träna häst....
 
Sv: homeopati

Ingen hov, ingen häst sägs det ju.....det kanske är så enkelt :idea:

Nä, orkar bara inte låta bli efter alla personliga påhopp därifrån..
Jag har iallafall facit på mina hästar. Inte ett B-lopp så långt ögat når :bow:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag är orolig över min hästs luftvägar. Står inackorderad och min stallägare har i mina ögon bara fått tag i sämre kvalite på halm...
Svar
8
· Visningar
607
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har försökt hitta liknande trådar på forumet men hittar mest bara äldre trådar. Är intresserad av att veta hur användandet ser ut...
Svar
3
· Visningar
511
Senast: jemeni
·
Hästvård Glanssprayen går åt som smör här hemma. Funderar på att testa denna? Eller vad använder ni vars hästar har tjocka svansar och långa...
2
Svar
25
· Visningar
1 715
Senast: Fiorano
·
Trädgård & Växter Jag har libbsticka i trädgården som dessutom frösår sig generöst. Men jag har ingen aning om hur man använder libbsticka. Det har aldrig...
Svar
18
· Visningar
544

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp