Hööks vår/sommar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nyligen köpt ett vintertäcke, amigo bravo, vilket verkligen behövdes.

Kikat lite på utbudet. Funderar på flugtäcket med tjocka orange randen mitt på. Fungerar de verkligen? Det är ju bara en rand/våg.
 
Har nyligen köpt ett vintertäcke, amigo bravo, vilket verkligen behövdes.

Kikat lite på utbudet. Funderar på flugtäcket med tjocka orange randen mitt på. Fungerar de verkligen? Det är ju bara en rand/våg.

Du vet säkert om det redan men om inte så tänk på att Hööks som ÅF för Horseware generellt är mycket dyrare än om du skulle köpa från Strömsbergs som bara är ÅF för just HW.

Som exempel så just nu kostar ett Amigo Bravo 100 gram på Hööks 1999 kr medans det hos S kostar 1267 kr . Jäkla grav skillnad ....
 
Du vet säkert om det redan men om inte så tänk på att Hööks som ÅF för Horseware generellt är mycket dyrare än om du skulle köpa från Strömsbergs som bara är ÅF för just HW.

Som exempel så just nu kostar ett Amigo Bravo 100 gram på Hööks 1999 kr medans det hos S kostar 1267 kr . Jäkla grav skillnad ....
På Hööks så ingår halsen, vilket det inte gör på Strömsbergs :) lägger du ihop täcket med en 150g-hals så landar man på 1806kr och med en 0g 1782kr. Billigare fortfarande, men inte SÅ stor skillnad.
 
Jag tycker Hööks är en riktig skitaffär, alldeles för dyrt för deras egna märke.. Jag brukar handla där enbart på rean faktiskt. Har Borås butiken 5 minuter från särbon så blir ju att man tittar in där ibland av ren tvång då särbon alltid köper presentkort där till mig i julklapp :p
 
Du vet säkert om det redan men om inte så tänk på att Hööks som ÅF för Horseware generellt är mycket dyrare än om du skulle köpa från Strömsbergs som bara är ÅF för just HW.

Som exempel så just nu kostar ett Amigo Bravo 100 gram på Hööks 1999 kr medans det hos S kostar 1267 kr . Jäkla grav skillnad ....
Jag har handlat från Strömsbergs innan, tycker det är bättre. Nu fick jag ett presentkort på hööks i julas så tänkte använda upp dem :)
 
Någon som har klämt och känt på, eller rent utav har tränset från Gold Medal som heter Triton?
Är ute efter ett rundsytt träns med spännena uppe i nacken, brunt med bred nosgrimma, gärna lite droppformad el utskuren vid sidostycket, och bra kvalitet på läder. Utan att det kostar som ett träns från OS :angel:
Detta såg helt ok ut ändå med tanke på kriterier :D

20347189_1602147363130698_2507891031165370368_n.jpg

Det på bilden är väl ändå ett Triton?
 
Någon som har klämt och känt på, eller rent utav har tränset från Gold Medal som heter Triton?
Är ute efter ett rundsytt träns med spännena uppe i nacken, brunt med bred nosgrimma, gärna lite droppformad el utskuren vid sidostycket, och bra kvalitet på läder. Utan att det kostar som ett träns från OS :angel:
Detta såg helt ok ut ändå med tanke på kriterier :D

Visa bifogad fil 12380
Det på bilden är väl ändå ett Triton?

Ja det är ett Triton. Har inget själv, men har flera bekanta som haft sina i flertalet år och är jättenöjda med dem :) Har själv klämt på det och tycker läderkvalitén är jättebra. Hade jättegärna köpt ett själv om det inte var för att H.H tyvärr inte får ha annat än remont (och ev. pullar) pga. sina munproblem.
 
Någon som har klämt och känt på, eller rent utav har tränset från Gold Medal som heter Triton?
Är ute efter ett rundsytt träns med spännena uppe i nacken, brunt med bred nosgrimma, gärna lite droppformad el utskuren vid sidostycket, och bra kvalitet på läder. Utan att det kostar som ett träns från OS :angel:
Detta såg helt ok ut ändå med tanke på kriterier :D

Visa bifogad fil 12380
Det på bilden är väl ändå ett Triton?

Jag har ett Triton på min häst och är jättenöjd. :) Käkremmen är något kort men i övrigt är det bra storlek. En annan hästägare i stallet har också det tränset och är lika nöjd. Tyglarna som hör till är jättesköna och mjuka.
 
Lite nyfiken på tränset Cossira. "Min" butik hade inte det inne så jag kunde inte titta och känna, är det någon annan här som tittat på det? Och kanske t o m klämt lite på det?
 
japp. Jag är sjuk så jag har inte hunnit testa det ännu men medryttaren har ridit med det 2 ggr. Det sitter väldigt trevligt och vi är väldigt nöjda.

Hur är det storleksmässigt?

På Hööks träns verkar Cob vara något 'små' (dvs, min häst får ha allt på typ yttersta hålet) men i andra märken passar Cob rätt bra (får ha sidsostrycken och nosgrimman runt mittenhålet)
 
Hur är det storleksmässigt?

På Hööks träns verkar Cob vara något 'små' (dvs, min häst får ha allt på typ yttersta hålet) men i andra märken passar Cob rätt bra (får ha sidsostrycken och nosgrimman runt mittenhålet)
Beror nog på vilket av Hööks märken det handlar om. Gold Medal är normala, har haft cob på C-ponny upp till häst på 165 utan problem :)
Fairfield har jag ingen aning om dock. (kanske är de som är små?)
Har inte haft något JH collection, men kikar man på produktbilder så ser det ut som om det är lite mindre, syns på exempelvis sidostycken när det sitter på häst

Gamla HorseHead är rätt stora i storlek. Claridge House känns normala.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 106
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 146
Senast: iNTOHiMO
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 109
Senast: Sirap
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 771
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp