Bukefalos 28 år!

Hoppar av tidigt

A

anla91

Jag är medryttare på en häst som har varit travare, men som aldrig har startat. Hon är nu 22 år men pigg och i bra kondition. Efter att hon blev halt förra vintern, så är hon inte hoppad på två år. Men nu har jag börjat lite lätt med henne, bara 40 cm och bommar på marken. Men även fast det är så lågt så hoppar hon av jättetidigt. Vad kan man göra åt de? Och varför gör hon så, kan det vara för att hon har tävlat i hoppning 1.20 och är van att hoppa av tidigt?
Jag skulle bli jätteglad för svar :)
 
Sv: Hoppar av tidigt

Du måste hjälpa henne. Hon ska vänta på dig.....(lättare sagt än gjort, kan jag tänka)

Prova med att lägga ut hjälp bommar på marken innan hindret. De ska ha galoppsprångsavstånd mellan. Lägg några så att ni hittar takten, hon får inte smyg öka galopplängden.

Funkar inte det så börja med trav bommar innan ett lågt kryss/räcke.
Det viktiga är takten i steget.:)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är hoppryttare, men pga flera långvariga skador har jag inte tävlat ordentligt på två år snart. Under tiden har jag jobbat med...
Svar
17
· Visningar
1 390
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 318
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Kristall10
·
Träning Hej! Har en äldre häst på 19 år som jag skulle vilja börja hoppa igen efter att den inte hoppat på ca 1 år. Hästen har tidigare gått...
Svar
3
· Visningar
832

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp