Bukefalos 28 år!

Hoppar av tidigt

A

anla91

Jag är medryttare på en häst som har varit travare, men som aldrig har startat. Hon är nu 22 år men pigg och i bra kondition. Efter att hon blev halt förra vintern, så är hon inte hoppad på två år. Men nu har jag börjat lite lätt med henne, bara 40 cm och bommar på marken. Men även fast det är så lågt så hoppar hon av jättetidigt. Vad kan man göra åt de? Och varför gör hon så, kan det vara för att hon har tävlat i hoppning 1.20 och är van att hoppa av tidigt?
Jag skulle bli jätteglad för svar :)
 
Sv: Hoppar av tidigt

Du måste hjälpa henne. Hon ska vänta på dig.....(lättare sagt än gjort, kan jag tänka)

Prova med att lägga ut hjälp bommar på marken innan hindret. De ska ha galoppsprångsavstånd mellan. Lägg några så att ni hittar takten, hon får inte smyg öka galopplängden.

Funkar inte det så börja med trav bommar innan ett lågt kryss/räcke.
Det viktiga är takten i steget.:)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 525
Senast: zarmino
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 845
Senast: Fibusen
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 713
Senast: Fiorano
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 454
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp