Bukefalos 28 år!

Det gör mig varken till eller från för min del. Men vi har barn tillsammans och då tar jag mitt ansvar
Fast det var inte riktat till dig och handlade inte om hur mamman till dina barn skulle reagera, utan att man inte kan utgå från att de lättvindigt skulle lämna henne.
 
Givetvis under förutsättning att man kommer överens. Vad trodde du, att jag skulle uppmuntra till kidnappning?

Äh... det kan du väl inte menat?

:crazy:
Men herregud, självklart menade jag väl inte det.

Jag menade bara att ditt "ta med dem, det är bara ett par år" är alldeles för lättvindigt. Barnen bor nog inte hos sin mamma för att de lika enkelt skulle kunna bo på andra sidan jorden utan henne.
 
Senast ändrad:
Men herregud, självklart menade jag väl inte det.

Jag menade bara att ditt "ta med dem, det är bara ett par år" är alldeles för lättvindigt. Barnen bor nog inte hos sin mamma för att de lika enkelt skulle kunna bo på andra sidan jorden utan henne.

Nej, det hade inte varit ett lättvindigt beslut, och din reaktion visar att du trots allt trodde att det var jag så menade.

Det innebär dock inte att man skulle kunna lösa en situation på något sätt - om alla parter kan se fördelar med arrangemanget (och kan stå ut med de nackdelar det innebär).

Min poäng med mitt inlägg var att man faktiskt kan se andra möjligheter än att "det går inte".

Oavsett - det gör mig förvånad att du drar den slutsats du först drog, ännu en gång.
 
Jag tror att vi prata lite olika språk. Klart att barnen ska ha tillgång till sin mamma och jag vill inte var frånvarande i deras liv. där av mitt val.
Jamen alltså jag fattar ju såklart det. Och det gjorde ju personen du svarade också. Det var du som svarade lite off.

Men skit samma! Helt rätt beslut från din sida tycker jag :up:.
 
Nej, det hade inte varit ett lättvindigt beslut, och din reaktion visar att du trots allt trodde att det var jag så menade.

Det innebär dock inte att man skulle kunna lösa en situation på något sätt - om alla parter kan se fördelar med arrangemanget (och kan stå ut med de nackdelar det innebär).

Min poäng med mitt inlägg var att man faktiskt kan se andra möjligheter än att "det går inte".

Oavsett - det gör mig förvånad att du drar den slutsats du först drog, ännu en gång.
Slutsatsen jag drog handlade om lättvindighet. Däremot självklart inte om kidnappning, vilket jag inte ens fattar varför jag skulle behöva påpeka.
 
Slutsatsen jag drog handlade om lättvindighet. Däremot självklart inte om kidnappning, vilket jag inte ens fattar varför jag skulle behöva påpeka.

Jag ber om ursäkt. Kidnappning kanske var ett starkt ord, men jag antar att jag blev lite provocerad av att jag uppfattade det som att du trodde att jag menade att det "bara var att flytta".

Men vi kan avsluta detta. No big deal.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
810
Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 745
Senast: Piaff
·
Fritid Jag ska leta efter ett hotell en vecka och har alltid använt booking.com utan några problem, men den senaste tiden har klagomålen...
Svar
10
· Visningar
707
Senast: Tuvstarr
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
990
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp