Bukefalos 28 år!

Sv: Horseball

*kl*

En ridklubb här uppe har börjat med Horseball träninagr 1 gång/v. :banana:
Låter väldigt kul, men är inte så smidig som de krävs. Men de är kul att dom börjat med de här uppe, hoppas dom fortsätter. :bump: Tydligen är de någon inflyttad utländsk som har spelat horseball i sitt land, fråga mig inte vart ;)
 
Sv: Horseball

Hej alla!

Nu är det såhär, Jag och två andra är riktigt seriösa med att starta HB i sverige!


Jag har kontaktat Claude Michelet som är ansvarig för utveckling av horsball på Internationella Horseball förbundet.

Han har erbjudit sig att hjälpa mig och mina vänner att starta upp HB i sverige.
Nu behöver jag eran hjälp!

Jag skulle vilja att alla som är intresserade mailar mig sitt namn och efter namn samt vilken ridklubb ni tillhör. Detta är seriöst, så ni som mailar mig ska vilja spela horseball. Vill man pröva på går det också bra, men först och främst söker vi seriösa personer som vill/kan tänkas starta ett lag. kontakta mig på mail:

Rebecca-Rivera@hotmail.com
Som ämne skriv: Intresse anmälan Horseball.
  • Namn & Efternamn
  • Ålder
  • Telefon Nr
  • Ridklubb
  • Om ni vill - Pröva på/ Starta Lag

Sedan skulle jag vilja att ni som rider för en ridklubb, pratar med överhuvudet/ägaren och förslår om att starta horseball.

Claude har erbjudit sig att kontakta alla ägare/överhuvuden angående HB och han tänker även Kontakta SRF.

Så ni som har fått chansen att starta horseball på eran ridskola. Maila mig gärna ägarens/överhuvudets, namn, telefon nr samt vilken ridklubb.

Nu är det upp till er Sverige! Claude vill ha svar snarast. Dra er inte heller för att fråga andra personer på andra ridklubbar för att utöka intresset!

Mvh Rebecca, Joakim & Ulrika.
 
Sv: Horseball

Hej!
Östersund Frösö Ridklubb startade en träningsgrupp för Horseball i januari 07. Nu har vi två lag igång men kan ännu så länga bara spela mot varandra. Kolla in Östersunds Posten från idag den 11/12: http://www.op.se/parser.php?level1=3...2=54&id=855847
Vi körde en uppvisningsmatch på vår Luciashow.
För mer info gå in på www.ridcentrum.com länken "Horseball" längst upp till höger på vår hemsida.
hälsningar
fredrik
 
Sv: Horseball

*kl*

På Gotland finns det också ett gäng (runt 8 st?) som spelar horseball och de har blivit riktigt duktiga på kort tid! Det är ett par från torneamentum som dragit igång det efter att ha pratat med horseballryttarna på globen. Gänget består av ett par äldre killar från torneamentum och deras barn med kompisar samt några till som håller till på gården. Jag har testat lite lätt en gång och tanken är att jag ska träna med dem och se vad jag tycker. Första mötet med sporten var otroligt roligt!! Jag måste bara trimma min unghäst lite på en hand men han lär sig rätt snabbt (fyllde precis 4).

Hade varit kul om det kom igång på riktigt i Sverige med!
 
Sv: Horseball

Om en spelare ramlar av sin häst under matchen, så sker följande;

"penalty 3 , the ball goes over to the other team"

Har fått informationen från en spelare ur det portugisiska laget.
Skriv om du har fler frågor om sporten, så kan jag fråga vidare och få svar av han.
 
Sv: Horseball

låter kul....skulle vilja testa. hade nog passat min kuse. hur har det gått? några fler lag?
 
Sv: Horseball

*KL*

Hur går det för alla? Vilka lag finns igång? Skulle vi inte kunna göra en lista på de lag som vi VET finns idag?

Vi på Gotland har ett lag, vi är runt 10 pers som spelar och vi börjar få lite kläm på det nu. Det är verkligen URKUL! Jag har bara varit med på 1 riktig träning än men det gick rätt bra. Jag lyckades i alla fall plocka bollen från backen i både skritt och trav trots att min pålle är drygt 1.65.

Så kom igen nu! Rada upp lagen! Jag börjar :D

Gotland
 
Sv: Horseball

Jag har sett finalen i franska mästerskapen live och varit bakom kulisserna.. Kan säga att det är en sport jag aldrig skulle utsätta någon häst för.

Ungefär det är min reaktion efter att ha sett globenfinalen också. Hoppas det förbjuds!
 
Sv: Horseball

Notera hur hästarna reagerar. Hur rejält hårda tag det blir i deras munnar. Tex.:cool:
Fast martingal (tie-down), skarpa bett, ryck och slit... Om samma sorts ridnig visats upp på en "vanlig" tävlingsbana hade folk blivit galna. Tom. ponnyhopparna framstår som mjuka och följsamma i jämförelse.

Ingen sport är viktig nog att skada liv på det viset för underhållnings skull!
 
Sv: Horseball

Menar du att bara för att en för djuren vidrig sport är etablerad är det lika bra att uppmuntra en till?:crazy:
Jag har aldrig sagt att jag gillar polo heller.
 
Sv: Horseball

Nejnej, det var absolut inte så jag menade! Jag har själv problem med hästpolo, och tänkte om horseballen (hur skriver man det på ett vettigt sätt då? haha!) var lika illa.

Formulerade mig för kort. :)
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 639
Senast: Rosett
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 131
Senast: voltis
·
Äldre I morgon lördag är det äntligen dags, kvällen vi väntat på sedan maj förra året.... Som vi laddat upp inför gemensamt här på buke...
39 40 41
Svar
806
· Visningar
28 365
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp