Bukefalos 28 år!

Horsereality VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu babyboomar det i mitt stall igen😅 Och något måste jag gjort för att göra HR gudarna nöjda för det är bara ston😁

Island:
https://www.horsereality.com/horses/456243/heba-fran-baccu
Synd med ett A men det hade jag räknat med iom mammans två A. Försöker få upp GP på mina islänningar så en generation med nåt A får vara ok. Söt blev hon!

https://www.horsereality.com/horses/456333/hrefna-fran-baccu
Hade förväntat mig högre GP då mamma har 601 och pappa 624 men men. Kommer säljas då jag inte behåller nån med GP under 600.

Har gjort om båda kombinationerna och hoppas på fina syskon😊

Welsh:
https://www.horsereality.com/horses/456455/fairy-child-bc
Inget exceptionellt men jag började med hennes mormor som hade GP 608 så det går stadigt framåt. Hon fick en rolig färgkombination iaf, CR och RN. Spännande att se hur hon ser ut som vuxen, och bläsen!😍

Nu väntar jag på en trakhener och en PRE också(första fölet efter Jaspe)och imorgon kommer ytterligare en trakhener, en akhal teke och en arab. Det här är roliga tider!
 
Har du funderat på att göra något drastiskt, tex skicka ut några ston på foder till någon/-ra du litar på och se om hingstfölstrenden håller i sig?

Nä, det har jag inte tänkt på. Men jag tror jag tar en paus från avel helt enkelt, känna tråkigt att lägga ~10' på betäckning när jag med typ 99% säkerhet kommer få ett hingstföl.
 
Inatt föddes 6 st hingstföl och inte ett enda sto. Många av dem skulle jag ha sparat om de var ston men nu blir det att dumpa av dem på slakt. Den här var iallafall söt, vad nu det tjänar till:

Screenshot_20190220_072432.jpg
 
Besviken över morgonens cobföl, mitt första efter min bra hingst. Åkte på tre A och bara ett VG, bra total GP men det har ju ingen betydelse när resten ör dåligt. Och hingst såklart. Blir pensionatet :meh:
 
Funderade lite på det här med roundpen, jag antar att när den läggs till så kommer utrustning bli mer betydande? Eftersom det då inte kommer vara någon tvekan om träningsgrad, detaljerad planering för att maxa tävlingsdagar på varje level, utan alla kommer ju träna till 100% och sen hålla igång med roundpen.
Antar att man kommer bli tvingen att köpa utrustning till alla hästar då.
 
Nä, det har jag inte tänkt på. Men jag tror jag tar en paus från avel helt enkelt, känna tråkigt att lägga ~10' på betäckning när jag med typ 99% säkerhet kommer få ett hingstföl.
Har du fyllt i nåt i vårt sheet med betäckningstider? I så fall kanske det kan gå att se nåt mönster där?
 
Nu behöver jag er Akhal-Teke-expertis. Mitt första sto har blivit vuxet och jag har noll koll på bra hingstar. :D Och med bra menar jag BRA, lägger hellre ordentligt med pengar på spelets bästa än mindre på nåt ”okej”. Hon är utan Mele Kush i stammen, om det har betydelse (det verkar så av det jag läst här :D).
 
Klagomål 1: För tillfället misslyckas osedvanligt många betäckningar. Fyra bara sedan i går kväll... :arghh:
Klagomål 2: Varför får föl med bra GP/grenGP minst ett eller två A även om föräldrarna inte har några? Exempel från idag: AT hingst. GP 729, för endurance 326 (högsta jag har), föräldrarna har 2 respektive 3 VG. Inga A. Fölet har 4 VG och 2 fucking A... https://www.horsereality.com/horses/456340/foal-doe-456340 Om det varit ett sto hade det kanske funkat, men jag vill ju inte betäcka med en hingst som har två A heller! :rage:

Japp. Det var det tror jag. :D
 
Nu behöver jag er Akhal-Teke-expertis. Mitt första sto har blivit vuxet och jag har noll koll på bra hingstar. :D Och med bra menar jag BRA, lägger hellre ordentligt med pengar på spelets bästa än mindre på nåt ”okej”. Hon är utan Mele Kush i stammen, om det har betydelse (det verkar så av det jag läst här :D).
Jag är nog ingen expert. Kör mer på känsla, med varierande resultat. :p Men det beror ju såklart på vad du vill satsa på. Confo? Endurance? Race?
 
vad är högt gp för Akhal-Teke? Är på jakt efter avelshingst och kan inte riktigt bestämma mig om 720 duger eller inte
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 131
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
61 615
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 624
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
60 427
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Försäkring
  • Hur få bort fåglar ur ligghallen?

Hästrelaterat

  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor
  • Trögt att sälja häst nu?

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp