Bukefalos 28 år!

Hotell i Umeå?

pepp

Trådstartare
Jag och en kompis funderar på att gå på Ume tatto fest i september. Och vi behöver nånstans att bo..

Har bara varit i Umeå för flera år sen och aldrig sovit över..
Själva evenemanget är på Nolia så hade ju varit bra med ett hotell i närheten :)
 
Jag har bott på Stora hotellet i Umeå och tyckte verkligen om rummet och atmosfären och allt. Det är verkligen spejsigt inrett. Känns som att vara ombord på ett fartyg eller något. :) Det ligger centralt, vid älven, men vet inte om det är närmaste till Nolia precis. Kan rekommendera hotellet i alla fall. Trots att de fallerade på en del grejer.. Glasen på rummet såg t.ex. misstänkt odiskade ut (vi fick nya såklart, men..) och jag fick inget glutenfritt bröd på frukostbuffén trots att jag frågade efter det och en serveringspersonal tog upp "beställningen" och skulle komma ut med det. Buffén i övrigt var bra och med mycket att välja på, men när jag blev lovad bröd så kändes det ju lite märkligt att sitta och vänta och vänta...
 
Har inte bott på hotell i Umeå eftersom jag bor här, men många verkar nöjda med hotellet som ligger i Utopia, Comfort hotell winn tror jag det heter.
Tror att Dragonen kanske blir närmast Nolia, men det är inte långt från Nolia till centrum :)
 
Har bott på U&Me Hotel, nybyggt och centralt. Riktigt mysigt, inredningen andas hipster ( om man nu tycker om det) och var lite nytänk kring hotellkonceptet!
Var självincheckning, frukosten serverades mer som i ett bageri. Sängen stod med utsikt över älven, fanns fönster på toaletten ( dock så man självklart kunde dra för också) så man kunde stå i duschen och antingen kolla tv eller ut över älven :D
Trivdes som fisken i vattnet under den natten jag spenderade där :)
 
Ca 10-15 minuters promenad.
1km kanske?

Bästa hotell clarion Uman. När vi har hundutställningar har vi nästan alltid våra domare där ingen har varit missnöjd.

Mysigt. Bra frukost och en kvällsbuffe.

Omysigt dragonen.

Bra hotell Winn men trångt vid frukosten.

Bra recensioner men inte provat själv Elite Mimer.

Alla hotell ligger i stadskärnan. Finns inget hotell bredvid Nolia
 

Liknande trådar

Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
978
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 222
Senast: kolblakkur
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 705
Senast: Linda_A
·
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
851
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp