Bukefalos 28 år!

hovisar se hit!!!

P

Paradis

Jag funderar på att gå hovslagar utbildningen i norvik.

Efter examen och slutprov så blir man godkänd hovslagare och efter ett års praktik kan man ansöka om att bli cetiferad hovslagare, men vad är skilnaden mellan godkänd och cetiferad? och skall praktiken vara hos en annan hovslagare eller ha jobbat som hovslagare ett år innan man kan bli cetiferad?

Kram
 
Sv: hovisar se hit!!!

skulle med vilja veta...
hrm kände en gång en som utbildade sig till hovslagare..men kommer inte ihåg...hur det var nu...
minnet..man börjar bli gammal..:smirk:
 
Sv: hovisar se hit!!!

Djurskyddsmyndigheten certifierar hovslagare och håller ett register över dessa. För att bli certifierad krävs två saker:

Att du genomgått och har en godkänd examen från någon av de hovslagarutbildningar som är godkända av Jordbruksverket, eller har en godkänd examen som Djurskyddsmyndigheten bedömer som likvärdig med dessa utbildningar.

Att du har arbetat som hovslagare under minst ett år. Arbetstiden skall under detta år ha uppgått till minst 50 procent av en heltid.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 824
Juridik & Ekonomi Jag har levt utanför den vanliga arbetsmarknaden i jättemånga år. Mina extrajobb och korta anställningar har varit såna där man får lön...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 955
Senast: Kadi
·
Hästhantering Hej! Jag behöver hjälp med lite råd och tips gällande skoning. Jag har haft min häst i fyra år. Första året gick det jättebra att sko...
Svar
11
· Visningar
1 650
Senast: tuaphua
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 980
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp