Bukefalos 28 år!

Hovslagare kostnader (sammanslagen tråd)

Sv: Vad kostar hovslagaren?

Min (utbildad hovslagare) tar 800kr för helskoning.
 
Sv: Vad kostar hovslagaren?

Min hovslagare tar 800 för en varmskoning och 250 för en verkning. Han är seriös, kommer i tid och är jättenoggrann. Dessutom är han nyutbildad och känner till de senaste rönen och gick ut som kursetta i sin klass! Kan man få det bättre!!??
 
Sv: Vad kostar hovslagaren?

Tja, min hovis som var utbildad samt hade försäkring och medlem i SHF tog: 300:- för verkning, 520:- för halvskoning och 740:- (kanske 780:-, mins ej summan) för en helskoning. Jag tror det var hur SHF rekommenderade att dom skulle ta..Sen kan man ju alltid vara *bra* kund och få rabatt...Själv hade jag rabatt.
 
Sv: Vad kostar hovslagaren?

Hovis 1:

Tar 200 för verkning och 800 för helskoning.
Då kör vi till honom för skoning men han kommer ut för verkning.
Då varm skor han och fixar till skorna hur vi vill ha dom, dvs hur många broddhål, utan,enkel eller dubbla kappor osv.
Med snösulor kostar det mer.

Hovis 2: helskoning kostar allt från 650-800 beroende på om man kommer med egna hästen eller någon annans och om man har med sig någon. Varm skor men har inte alltid hemma det man vill ha i sko väg och tillverkar inte heller själv. Skor även han hemma, kostar mer om han kommer ut.

Båda är väl utbildade och godkända.

Väldigt duktiga hovslagare båda två.

Men eftersom alla utom jag i stallet använder hovis 1 har jag slutat använda hovis 2.
Känns dumt att köra hela vägen till honom själv när jag kan samåka med dom andra när hästarna ligger på samma vecka i skoningarna.
 
Vad tar eran hovslagare

för att sko era hästar med skor runt om samt snösulor och broddar???
Och vad tar h*n för att bara sko utan snöskulor och broddar?
Lite nyfiken bara :cool:
 
Sv: Vad tar eran hovslagare

Med snösulor och brodd ca 950 kr.
Vanlig skoning 700 kr.
Sist verkades hon bara, fick pröjsa 200.
 
Sv: Vad tar eran hovslagare

Hade hovslagaren här i tisdags och gav 500 kronor för att få tre skor avtagna och tre hästar verkade.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Fast om hästägaren söker efter medryttare så...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
9 758
Senast: Mumfie
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 882
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 595
Senast: QueenLilith
·
S
Hästmänniskan har sett att det varierar väldigt vad folk betalar för hovslagar kostnader. Tycker det låter sjukt lite vad vissa betalar ni som...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
12 328
Senast: Borst
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp