Bukefalos 28 år!

Howlite armband och halsband

anna_anna

Trådstartare
Någon som har gjort egna? Är det svårt?:)

Har pratat med ett företag som säljer smycken och produkter så man kan göra det själv. Kvinnan i butiken tyckte absolut att jag skulle prova att göra det själv då det är enkelt och blir betydligt billigare. Företaget tar 200 kr för ett eget designat howlite halsband, vilket jag tycker är väldigt billigt om man jämför vad en i våran stad tar, 449 kr.

Armband tänkte jag prova att göra själv, elastisk tråd med döskallar. Men hur sjutton gör man? Klipper av en bit som passar runt handleden, gör en knut i ena ändan och trär på döskallarna och sedan knyter jag ihop ändarna med varandra? Ser man inte vart jag har knytit ihop isåfall?

/ Anna som aldrig har pysslat med smycken..
 
Sv: Howlite armband och halsband

Armband tänkte jag prova att göra själv, elastisk tråd med döskallar. Men hur sjutton gör man? Klipper av en bit som passar runt handleden, gör en knut i ena ändan och trär på döskallarna och sedan knyter jag ihop ändarna med varandra? Ser man inte vart jag har knytit ihop isåfall?

Ja, precis! Eller trä armbandet med tråden kvar på rullen och klipp av när du är klar så slösar man inte tråd i onödan. (Åtminsone jag brukar ta lite extra om jag ska klippa först) Det finns lite olika typer av elastisk tråd, hör gärna med butiken vilken som passar till de pärlor du köper. Själv har jag För tillfället en tunnare variant men använder dubbel tråd när jag har större/tyngre pärlor.
Knuten brukar gå att gömma inuti i en pärla bara man inte har alldeles för tjock tråd.
 

Liknande trådar

Körning Hehe detta kommer väl att reta vissa... :angel: Men jag tror att om man köper världens billigaste och enklaste sele och gör så här...
2
Svar
30
· Visningar
3 595
Senast: _L_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Dejtingtråden del 37
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp