Bukefalos 28 år!

hudproblem hos grandis

M

maisan

Min hund har haft problem med huden sen han var ca 8 månader (är 4 år nu) o fortfarande vet ingen varifrån detta kommer. Han får fläckar som fjällar under magen, bröstet o bakbenen, sen blir dom röda o tappar håret o sväller lite. Ovanpå ryggen får han hårda små knölar o om man skrapar bort dom så blir det en kal fläck. Jämt o ständigt får han äta antibiotika pga av att huden sen blir infekterad.
Han är pricktestad o dom har tagit flera biopsier, o fodret har vi bytt till hemmalagat (det blev faktiskt ngt bättre efter det, men inte helt bra) för flera år sen.
Nån som haft några liknande problem? Vad berodde det på?
 
Sv: hudproblem hos grandis

Ni har säkert kollat om det är demodex?
 
Sv: hudproblem hos grandis

vad är det? det är kollat så otroligt många olika grejer på honom så jag vet inte om jag ens minns allt... men förklara vad det är så kanske jag minns :o
 
Sv: hudproblem hos grandis

Har du lust att PM:a mig vilken kennel han kommer ifrån..

Har själv en GD utan hudproblem, känner dock igen detta
 
Sv: hudproblem hos grandis

Oh ja, det har vi kollat flera gånger då han blivit beh av olika vet.kliniker.
Har fått som förklaring att det kan bero på stress, o det kan stämma för hans hud blir alltid extra dålig då han får sina "hormonsvängar". Har testat ge hormonspruta (kemisk kastrering) oxå flera gånger o inbillar mig att han även då vart lite bättre i huden men inte helt bra.
 
Sv: hudproblem hos grandis

Våran tik (numera i himlen pga. ålder) hade mystiska fläckar som dom inte hittade vad det var men dom försvann när vi gav henne vetegroddolja.....som är billigast att köpa på hästavdelningen.
 
Sv: hudproblem hos grandis

det har jag oxå provat, han fick nog totalt 2 flaskor med vetegroddolja (ja inte på en gång förstås) o sen har vi provat en olja fr veterinären oxå som var svindyr... minns inte vad den hette men det funkade iaf inte heller :(
 
Sv: hudproblem hos grandis

Ta kontakt med en djurhomeopat ,jag har behandlat en kompis boxer som hade inflammationer i huden. Han var behandlad med tre penicillin kurer före 1,5 års ålder utan resultat. Han fick sulphur D30 i en vecka och därefterhade han kanske två återfall och då räckte det med en eller två doser. Hud problem brukar vara ganska tacksamma att behandla med homeopatmedel men som alla åkommor som funnits länge kan det ta lite tid innan det går bort.
Lycka till
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 889
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 544
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 822
Senast: WildHorse
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 088
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp