Bukefalos 28 år!

Huginn fra Bakka

zamboca

Trådstartare
Någon som har information om denna islandshingst? Har hittat ett sto som är efter honom som verkar mycket intressant. Tyvärr verkar han var vid livet längre. Tacksam för all information om denna vackra hingst!
:love:
 
Tack för informationen! Jag har redan varit in på Gröna Gångens hemsida. Där finns ingen information om Huginn fra Bakka. Stenholmen har lite information. Undrar bara lite varför han togs bort så tidigt. :cry:
 
Han fick kvickdrag om jag inte kommer ihåg helt fel. Prata med Susanne om det är något.
 
Vad trist. Jag undrar också varför han dog så tidigt. Om man är intresserad av hans avkomma så är det ju bra att veta om det kan vara något ärftligt.
 
Vad tråkigt om det nu var så att han hade en ärftlig sjukdom. Har förstått att det är vanligt att man döljer ärftliga sjukdomar på hingstar. Vad jag förstått är det "ingen" godkänd hingst som råkat ut för vare sig spatt eller eksem.... Trist med oseriösa uppfödare!
:(
 
OBS!! Jag har alltså inte varit i kontakt med Susanne men tycker det var tråkigt att ovanstående skrivare ej fått något bra svar. Kan inte uttala mig om hingstägaren är seriös eller ej men det är alltid bra med tydliga svar vilken ovanstående skrivare ej verkar ha fått. Skulle jag själv vara intresserad av en avkomma från denna hingst hade jag själv tagit kontakt med Susanne för att utesluta att det är något ärftligt. :)
 
Susanne är på ingalunda sätt oseriös som hingstägare! Jag klandrar inte henne för att inte svara då det ofta förekommer påhopp på dom som vågar sig att svara.

Jag kan lova att Susanne med glädje skulle lämna svar till den som är intresserad av en avkomma efter Huginn.

Anneli
 
Det var precis det jag försökte få fram, dvs att jag inte alls vet hur Susanne är och i ett svar ovan lät det som att jag menade på att hon var oseriös. Det anser jag inte alls då jag inte känner henne och inte varit i kontakt med henne! Tvärtom verkar hemsidan som hon har väldigt seriös. Hoppas att alla förstår nu att jag menar inte alls så :bump: Den som var missnöjd var Elin i tråden ovan. OK?
 
Du behöver inte alls be om ursäkt! Jag vill bara inte uppfattas som en som pratar skit om andra :o Men du som känner Susanne kanske vet vad som hände med Huginn, den vackre vita springaren ;)
 
Lite konstigt att ingen vet vad som hänt med en så vacker islandshingst med så bra stamtavla?? :confused:
Om någon vet och inte vill skriva ut det här så går det bra att skicka ett meddelande till mig personligen. Har försökt maila Gröna gången men får inget svar.
 
Han hade svårt att andas, vad heter det nu igen, sjukdomen....tänker på bronkit men lider av hjärnsläpp för tillfället. Sådant kan man ju få pga fel skötsel, utfodring etc, så om det är ärfltlig?

Troligen hade han sjukdomen när de köpte honom, Gröna Gången, har jag förstått från vad jag fått veta. Men det här är andrahandsuppgifter så 100% säkra kan jag inte säga att det är.

Lena
 
Hej! Du tänker säkert på kvickdrag, stämmer det? Jag måste också säga att jag sett din diskussion på SIF;s forum och jag står helt på din sida! Bra att du orkar stå på dig o ha dina åsikter! Hälsningar Chris (Izza)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 718
Senast: jemeni
·
Gnägg Visste inte vilket forum jag skulle posta i, så jag provar här. Jag försöker hjälpa en person från Irland som sålde sin häst till en...
Svar
1
· Visningar
734
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 350
Senast: Wille
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp