Hund som skakar.

Viva

Trådstartare
Tiken har börjat skaka i bakdelen sen 2-3 dagar, märks mest när hon ligger och vilar men även annars. Hon låter också väldigt orolig i magen men avföringen ser bra ut, kanske lite hård. Smackar lite om munnen. Fått veterinärtid på Tisdag men är ändå orolig när man läser på internet. Hon äter kortison och gabapentin så dricker och kissar mycket även normalt. Äter allt. Ingen feber. Fått fortifora och canikur sista dagarna.
 
Min har gått på gabapentin i många år men får biverkningar ännu.
Hon hade inga från början men kan såklart komma senare.

Nu flåsar hon också. Upplever henne varmare än normalt, hon vill inte ligga i sängen utan lägger sig på golvet där det är svalare. Men ingen feber. Mycket skumt.
 
Jag förstår er tanke. Jag är också orolig och alltid för denna hunden. Ingen veterinär/djursjukvårdare har dock bedömt det som akut vilket fått mig att tveka. Men får ringa Anicura imorgon och se om de har någon akuttid. Annars blir det Blå Stjärnan men då kommer vi få sitta i 8 timmar.
 
Jag förstår er tanke. Jag är också orolig och alltid för denna hunden. Ingen veterinär/djursjukvårdare har dock bedömt det som akut vilket fått mig att tveka. Men får ringa Anicura imorgon och se om de har någon akuttid. Annars blir det Blå Stjärnan men då kommer vi få sitta i 8 timmar.
Fast nu är ju hunden värre och faktiskt visar tydligt att den antagligen har väldigt ont?
 
Nej. Hon är inte värre. Hon är precis som hon var igår och i förrgår när jag bokade tid till veterinären.
Men du skrev väl att hon nu flåsar, vill inte ligga i sängen, varmare än normalt? Är det inte att ha blivit värre? Är det bara febern som du går efter?
 
Men du skrev väl att hon nu flåsar, vill inte ligga i sängen, varmare än normalt? Är det inte att ha blivit värre? Är det bara febern som du går efter?
Hon flåsade i några sekunder, det gjorde hon i torsdags också men då trodde jag att det var stress eftersom vi hade besök. Samma med det övriga. Så ingen förändring. Jag har också ringt Blå Stjärnan som inte tyckte att det var akut och att det är flera personer förre så åker vi in blir det för att sitta i väntrummet. Blir det akut är de 5 minuter bort.
 
Nu har vi även haft kontakt med first-vet som råder oss att avvakta eftersom hennes allmäntillstånd är bra och vi har så nära till Djursjukhus om något skulle hända.

Tack ändå för era råd. Jag förstår att det bara är ren omtanke.
 
Hur har det gått?
Tack för att du frågar. Veterinären trodde att det var atros så hon har fått sin första librelaspruta idag.

Jag vill också förtydliga att hunden inte låg i ett hörn hemma och skakade och flämtade hela dagarna utan kortare perioder darrade hon i bakbenen, som jag skrev mest synligt när hon vilade. I övrigt sprang hon runt precis som vanligt, åt med god aptit, tiggde ännu mer godis eller låg och sov helt utan skakningar. Självklart ska hundar inte gå runt och ha ont men hon var inte akut sjuk.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
817
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 266
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp