Bukefalos 28 år!

hund som slickar/gnager på metall

Meibla

Trådstartare
Mulle brukar ligga och slicka/gnaga på sin strypkedja och på karbinhakar som är gjorda av metall. Händer oftast när vi åker tåg, bil etc. Aldrig när vi är utomhus. :crazy:
Varför gör han det? :confused: Nån som vet?
 
Sv: hund som slickar/gnager på metall

Kanske har järnbrist?? Vild gissning, men kolla vad han har för värden i sitt foder.
 
Sv: hund som slickar/gnager på metall

Okej. ska göra det.

hmm nu ska vi se.
Enl foderförpackningen så är det 170 mg järn i fodret. :confused: Är urkass på sånt här :S
 
Sv: hund som slickar/gnager på metall

Kan det inte vara så att hunden har tråkigt och sysselsätter sig själv?
 
Sv: hund som slickar/gnager på metall

Han har ju märgben och annat "roligt" att sysselsätta sej med när vi åker.. Och det är ju just bara när vi har kedjan på honom som han slickar och håller på. :confused: Byter jag till läderstrypet så slutar han direkt :S
 

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
779
Senast: Emmi
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
824
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 292
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp