Bukefalos 28 år!

Hur är era hundar när ni städar?

Alexandra_W

Trådstartare
Hur är era hundar när ni städar? Jag upphörs inte av att förvåna hur Viktor kan tycka det är så KUL, varenda gång. Han blir inte uppspelt eller börjar härja/jaga dammsugaren eller något sånt, utan städning är så INTRESSANT helt enkelt. Han måste följa efter mig, se vad jag tog upp och var jag la ner det. Och kolla varje sak som slängs i papperskorgen. När jag dammsuger står han bredvid och tittar ungefär som 'jaha, du gör SÅ, då förstår jag, smart det ska jag komma ihåg'. Böjer jag mig ner och dammsuger under soffan 'knäböjer' han bredvid och kollar in han med.

Osv, men ni fattar nog. Jag tycker ju han borde ledsna, det blir ju aldrig direkt roligt, men nej intresset håller i sig.

Utter bryr sig inte, han lägger sig någonstans, flyttar på sig när jag puttar på honom med dammsugaren typ. Tidigare hundar har parkerat i korgen, och när monstret (dammsugaren) kommit förnära lagt sig i sängen eller annat dammsugarsäkert ställe.

Men Viktor som sagt, det mest hyperintressanta som finns tycks vara städteknik i hans värld ;) Och jag begriper det inte. Okej om han blivit uppspelt/uppstressad, trott det var en lek, jagat dammsugaren etc. Men nix.

TYVÄRR måste jag dock meddela att städintresset bara sträcker sig till att titta på, i övrigt är han en hejare på att stöka ner och dra fram. Eller.. så är de där skorna i sängen och mössorna i korgen HANS försök att städa, måhända? :angel:
 
Sv: Hur är era hundar när ni städar?

Min lånehund bryr sig inte för fem öre. Man kan ju tycka att det är ett otrevligt ljud och när dammsugaren är under hunden skulle hon kanske föredra att flytta sig, men icke. inte förrän man ber henne kommer hon på tanken att gå någon annanstans. Själv hatar jag ljudet av dammsugare mer än det mesta och springer alltid och gömmer mig och stänger dörren när någon annan dammsuger.
 
Sv: Hur är era hundar när ni städar?

Japanesen och Salukin bryr sig inte alls däremot så hämtar papillonen upp alla deras nalla och lägger i deras säng när man går med damsugarn.
Så om han missat nån nalle kan man ropa på han sen tar man damsugarn mot den så tar han den och springer i väg, precis som om man skulle damsuga upp dom annars eller så är han bara väldigt rädd om dom:p
 
Sv: Hur är era hundar när ni städar?

I början så gick Juzzy undan varje gång vi drog fram dammsugaren, han gick från rum till rum, sen började han ligga kvar o vi kunde dammsuga fast han låg i närheten. Sen fick jag en ny dammsugare i julklapp, o fast den faktiskt låter lite mer än den gamla så har Juzzy blivit som förbytt, han älskar den. Har gått så långt att han vill bli dammsugad, så nu är det tvärtom, vi som får gömma oss för att kunna dammsuga :D. Tindra vår andra hund bryr sig inte ett skit, hon ligger där hon ligger medan vi dammsugar o tvättar golv.

26889712.jpg
[/url][/IMG]
 
Sv: Hur är era hundar när ni städar?

Douglas blir skitgrinig och springer och lägger sig fort som attan i min del av sängen, fast han inte får. Dammsugaren är läskig men inte sjävla slangen utan själva dammsugaren, så att själv dammsugas säger han inte alls nej till, urskönt ju :D
 
Sv: Hur är era hundar när ni städar?

:rofl: Han kanske ska bli städtekniker när han blir stor? Dammsugarförsäljare (efter att ha studerat dig noga vet han ju vilka säljknep han kan använda)? Han kanske håller på och planerar en städrobot av något slag? Eller så har han helt enkelt tråkigt och gör avancerade matematiska beräkningar och scheman över hur du städar, i brist på annat att göra just då. Bara för att. ;)

Min afghan vill alltid leka med dammsugarmunstycket och med moppen. Och så är mattorna sååå kul att gräva i när jag skakat ur dom och lagt dom i en hög. :p
 
Sv: Hur är era hundar när ni städar?

Min hoppar upp i soffan och hoppas att monstret inte ser henne.
 
Sv: Hur är era hundar när ni städar?

Mina håller sig undan så gott det går när jag dammsuger men är ändå lite nyfikna. Den ena brukar dock huka sig och "attackera" dammsugarmunstycket om jag kommer för nära (likadant gör hon när hon är med i stallet och jag sopar, eller när jag vaskar golven här hemma). När jag bara plockar ihop grejer och röjer så brukar ingen av dem bry sig utan bara ligga och sova någonstans.
 
Sv: Hur är era hundar när ni städar?

Min skäller på/muckar gräl med dammsugaren (den morrar ju!). I övrigt ligger han mest och sover men går en runda då och då för att kolla läget.

Nu bor vi iofs. så litet att han kan överblicka städningen från sin plats i sängen, det underlättar, misstänker jag. Får se hur det går nu när vi flyttar till större.
 
Sv: Hur är era hundar när ni städar?

Gammelhunden är helt obrydd. Hon bryr sig sällan om något som inte innefattar mat, lek med annan hund eller kel.

Unghunden bryr sig inte heller - om jag inte sopar. Sopborsten är OTROLIGT rolig! När hon var mindre så jagade hon den, det har hon slutat med nu (efter tusen tillsägelser om att man ska ligga och vila även när jag städar). Nu ligger hon och tittar. Jag misstänker att hon är intresserad av vad man sopar ihop, för hon är efter ett litet tag mer intresserad av skräphögarna än själva sopborsten :p
 
Sv: Hur är era hundar när ni städar?

Phalénerna tycker inte det är nån stor grej, valparna jagar gärna snabeldraken när jag dammsugar men de biter aldrig i den eller så. Plockar jag i deras leksaker i korgen så går de och plockar ut allt igen, så man får plocka i allt fort och sen ställa upp korgen på bordet:p

Noffen däremot är livrädd för dammsugaren, får fullständigt panik, kissar ner sig och springer runt runt runt. Hon har bott halva livet i hundgård på en kennel i Tyskland så då är det inte så lätt att veta att dammsugaren inte är farlig. Hon brukar få gå ut i trädgården den lilla tiden det tar att dammsuga så är det ingen fara!
 
Sv: Hur är era hundar när ni städar?

Min bryr sig inte för fem öre, jag brukar ha ut honom på balkongen för det är himla svårt att få honom att flytta på sig om han ligger och sover när man kommer med dammsugaren så det går snabbare om han är där ute under tiden. ;)
 
Sv: Hur är era hundar när ni städar?

Min chihuahua bäddar ner sig nånstanns o sover bort den tråkiga städningen. Hon tycker nog att ljudet från dammsugaren e jobbigt dock.
 
Sv: Hur är era hundar när ni städar?

Hur är era hundar när ni städar? Jag upphörs inte av att förvåna hur Viktor kan tycka det är så KUL, varenda gång. Han blir inte uppspelt eller börjar härja/jaga dammsugaren eller något sånt, utan städning är så INTRESSANT helt enkelt. Han måste följa efter mig, se vad jag tog upp och var jag la ner det. Och kolla varje sak som slängs i papperskorgen. När jag dammsuger står han bredvid och tittar ungefär som 'jaha, du gör SÅ, då förstår jag, smart det ska jag komma ihåg'. Böjer jag mig ner och dammsuger under soffan 'knäböjer' han bredvid och kollar in han med.

min hund är likadan, dock har det avtagit lite nu när hon blivit lite vuxnare (14 mån):D
 
Sv: Hur är era hundar när ni städar?

Min tös är lite rädd för dammsugaren, så när den är frammer håller hon sig helst undan.
Men när man ska möblera om eller storstäda är hon efter mig som en svans!
Med spetsade öron och svansen i vädret följer hon med och nosar på allt jag flyttat, står med nosen i lådorna jag öppnat osv.. :p
 
Sv: Hur är era hundar när ni städar?

Min hund bryr sig inte mer än vanligt när man städar, tills man tar fram och sötter på dammsugaren. Han skäller ut dammsugaren efter noter, och är riktigt förbannad på den.

Tänk er själva.. Ett litet, rött monster med lång snabel som dessutom morrar högt, och som käkar upp saker från golvet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 057
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 865
Senast: mmbot
·
Övr. Hund *långt* Jag har två små chihuahuakorsningar, 4 och 5 år gamla. Den ena, Ådi, är lugn, stabil, tycker om alla. Gillar inte alltid...
Svar
2
· Visningar
1 642
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 126
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp