Hur ändra språngägare

Narcissa

Trådstartare
Jag kommer låna ut mitt dräktiga sto och fodervärden ska ta över dräktigheten så hon blir ägare till fölet. Hur gör man detta? Ringer man asvh?
 
När fölet är fött kan du regga det i Språngrulla och fylla i annan uppfödare på pappren som ska skickas in, tillsammans med ett dokument som styrker er överenskommelse t.ex. fodervärdsavtal.
 
När fölet är fött kan du regga det i Språngrulla och fylla i annan uppfödare på pappren som ska skickas in, tillsammans med ett dokument som styrker er överenskommelse t.ex. fodervärdsavtal.

Fast man kommer inte åt språngrulla om man inte gjort betäckningen. Jag har en likadan. Är nog SWB som gäller?
 
Fast man kommer inte åt språngrulla om man inte gjort betäckningen. Jag har en likadan. Är nog SWB som gäller?
Nej exakt, men om Narcissa har gjort betäckningen så kan hon regga fölet och då fylla i fodervärden som uppfödare. Jag har både köpt och sålt dräktigt och så har vi gjort de gångerna utan några problem. :)
 
Aha. Så jag får stå kvar som språngägare och så får jag skicka regpapper till fodervärden? Så får de skicka in tillsammans med kontraktet.
Hur gör man med de betalningar som finns kvar? Språng och 90dagars.
 
Aha. Så jag får stå kvar som språngägare och så får jag skicka regpapper till fodervärden? Så får de skicka in tillsammans med kontraktet.
Hur gör man med de betalningar som finns kvar? Språng och 90dagars.
Ja exakt :)
Eftersom du står i Språngrulla så utgår jag ifrån att det också är dig de kommer kräva på pengarna om de inte betalas, men vem pengarna kommer ifrån tror jag inte att de bryr sig om bara det betalas. Se till att ha det tydligt reglerat i fodervärdsavtalet hur ni ska gå tillväga bara.
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Ketrawzc
·
Avel Hejsan! Jag har googlat runt och runt som en tok men blir verkligen inte klok för står olika precis överallt. Så tänkte jag provar...
Svar
6
· Visningar
847
Senast: Ketrawzc
·
Avel Jag har ju lånat ut mitt ena avelssto till en tjej som tagit föl på henne i år. Ursprungligen så skulle stoet stå hos mig och att hon...
Svar
14
· Visningar
2 231
Senast: caballus
·
Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
930

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp