Hur bemöter man ätstörning?

Jag vill bara lägga till, att du inte ska låta dig drivas av föräldrarnas ångest till något som inte känns rätt. Ibland tror föräldrar att man löser sjukdomen genom att kontrollera, och börjar ta hjälp av personer i omgivningen för att det lindrar deras egen ångest om de tror att de har koll på vad barnet äter. Om det skulle bli aktuellt så avböj vänligt att spela den rollen för det hjälper varken den sjuke eller den anhöriga egentligen. Men som anhörig går man också runt i ångestlabyrinten och vet inte allt, varken om sjukdomen eller sig själv.
 

Liknande trådar

Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 158
Senast: Otherside
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 656
Senast: Gunnar
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 209
Senast: alazzi
·
R
Kropp & Själ Detta är väl egentligen inget klassisk "Bukelina Ribbing" case då det är lite mer komplicerat men vill gärna ha utomståendes input. Jag...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
8 621

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp