Bukefalos 28 år!

Hur beräkna månadsinkomst för lån.

Bubble

Trådstartare
En liten fundering som jag har såhär på kvällskvisten. Om jag skulle vilja ta ett lån (tex bolån) hur beräknar då banken min månadsinkomst?
Jag har en rätt låg grundlön men eftersom jag enbart jobbar obekväm arbetstid (natt) har jag ju mycket ob-ersättning, räknas det med eller är det bara den fasta grundlönen dom räknar på?
Tillsvidareansällning så ob-ersättningen är ju samma varje månad.

Jag skulle ju naturligtvis kunna höra med banken men jag bara funderar lite allmänt om man skulle vilja ta lån någon gång så tänkte att någon här kanske vet :)
 
En liten fundering som jag har såhär på kvällskvisten. Om jag skulle vilja ta ett lån (tex bolån) hur beräknar då banken min månadsinkomst?
Jag har en rätt låg grundlön men eftersom jag enbart jobbar obekväm arbetstid (natt) har jag ju mycket ob-ersättning, räknas det med eller är det bara den fasta grundlönen dom räknar på?
Tillsvidareansällning så ob-ersättningen är ju samma varje månad.

Jag skulle ju naturligtvis kunna höra med banken men jag bara funderar lite allmänt om man skulle vilja ta lån någon gång så tänkte att någon här kanske vet :)
Jag har jobbat som dig, dvs med ob-tillägg. Utgick ifrån mitt inkomstbesked från Skatteverket/arbetsgivaren och delade med 12 :)
 

Liknande trådar

Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 463
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 664
Senast: lindaf
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
715
Senast: MissFideli
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 316
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Magsjuk hund
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp