Bukefalos 28 år!

Hur blir det (utställnings fråga)

skogsflicka

Trådstartare
Min hund är anmäld till en utställning den 2 juli.

Jag gjorde min anmälan över internet, utställningen inträffar på hans 36 v. (han blir alltså 9 månader redan på måndagen, och då utställningen är är han 9 månader och några dagar.

Skall de inte ställas ut i juniorklass då de är 9 månader, eller räknas det som veckovis, alltså att han ställs ut i juniorklass från vecka 37?

Jag fick bara välja valpklass på internetanmälan, så det stämmer väl säkert att han skall tävla i det också, men jag tänkte det är bäst att höra efter.
 
Sv: Hur blir det (utställnings fråga)

Han ska gå i juniorklass. Det räknas på dagen när de är födda.
 
Sv: Hur blir det (utställnings fråga)

Fast jag får inte välja juniorklass på internetanmälan förran efter den 18 juli. Han är född den 18 oktober så antagligen räknar programet på internetanmälan från 18:e till 18:e varje månad. (då blir det ju fel)

Jag får ta och ringa till skk på tisdag.
 
Sv: Hur blir det (utställnings fråga)

Ålder räknas i månader och inte i veckor. En månad är ju mer än 4 veckor...

Så är han född en 18 oktober är han inte 9 månader den 2 juli.
 
Sv: Hur blir det (utställnings fråga)

Är han född 18 oktober så går han i juniorklass från och med den 18:e juli. Den 2:a juli går han helt korrekt i valpklass!
 
Sv: Hur blir det (utställnings fråga)

(inlägg raderat)
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag var på mödravårdscentralen idag för att skaffa ppiller, men har en del frågor jag inte fick svar på som säkert buke kan svara på :)...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 058
Övr. Hund Hur perfekt måste ens liv vara för att det ska vara okej att skaffa hund? Jag menar - hur anpassat till hunden måste livet vara för att...
2
Svar
23
· Visningar
3 732
Senast: Migo
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 938
Senast: pews1972
·
Hundhälsa Hej! Nu behöver jag lite hjälp att tänka av er kunniga hundmänniskor! Jag har en bichon havanaisvalp på 5 månader som jag oroar mig...
2
Svar
30
· Visningar
8 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Fästingmedel på innekatt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp