Bukefalos 28 år!

Hur bra koll har ni på era rosetter?

Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

skriver upp allt på baksidan på rosetten när jag sitter i bilen hem från tävlingen, sen åker den upp tillsammans med dom anndra rosetterna på vägen, plaketerna och medaljerna m.m försöker jag skriva på så gott som det går :)
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

jag skriver på baksidan av rosetterna; gren, klass, häst/ponny, status plats om det inte står på framsidan, resultat och placering.
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Skriver alltid på rosetterna även om det inte är så många just nu så kommer jag även i håg var när och placering (inte alltid svårt ang färgen på dom ;) ) mina pokaler som itne är så många kommer jag ihåg så gåller även medaljerna men dom är måst från Handbollen, fotbollen och friidrotten.
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

knapp

Jag hade superkoll pâ mina (och andras) när jag var liten,vi hângde dom i skâp pâ väggen i stallet. Sedan räknade vi jämt för att se vem som hade mest. När jag sâlde ponnyn fick nya ägaren hela skâpet med rosetter, dâ jag tyckte att dom hörde till ponnyn. Rosetter frân senare âr ligger i garaget eller pâ vinden, pâ proffsens tävlingar här (torsd o fred) är det inga rosetter eller prisutd, man fâr prispengarna insatt pâ sitt konto....
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Sparar även alla protokoll i en pärm, plus Programmet om jag sparat det. Resultatlistor om jag kommit ihåg att skaffa dem! Är kul att gå tillbaka och kolla sen!
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Förr var jag flitig och skrev bakom varje rosett, numera så gör jag inte det längre. Där emot så hänger jag upp alla rosetterna i stallet i stora tavlor.
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

knapplån.
på ponnytiden skrev jag upp på baksidan .. namn o klass osv..
o hängd eupp dom i mitt rosettskåp som hänger i sadelkammaren o plaketterna satte ja upp på boxdörren..
nu dräller rosetterna både här o där (rosettskåpet fullt) o dessutom rider ja intemina egna hästar så rosetterna hänger med hästarna o ja tar premierna..=D
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Jag skriver hästens namn, datum, klass, placering och tid. Fast det beror ju på...
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

mysboll skrev:
Skriver hästens namn, datum, klass och ev. placering om det är en vit rosett. Sen hänger jag upp dom på väggen! Fast jag har bara 70st än så länge..

Dessutom skriver jag upp all info om tävlingen i ett dokument på datorn.

Bara 70 st :o Ja, det är ju nästan inga alls :D
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Jag märker allt, till och med rävsvansen från Hubertusjakten 1999.

Rosetterna kommer alla 57 från hemmaklubben :p De är dessutom nummererade!
Började med det när jag hade ca 35 och skulle sortera dem i datumordning när jag hade dem nere från väggen för att flytta dem (de fick inte plats på den väggen längre). Nu hänger alla i kronologisk ordning (lägsta klassen före den högre om det var två på samma tävling)
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Hästens namn
klass
ev. tid/poäng
datum
ev, tävlingsplats (vissa ha ju inte ligga :mad: )
å ibland mitt namn ;)

samt hänger upp dem på ett bomulssnöre i mitt rum.. :D
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

AnnaJue skrev:
Jag brukar skriva på rosetterna.. Men pokalerna orkar jag inte med å märka ;) Hehe..

håller helt med :rofl:
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Det är ju inte det! :D Dom ser så ensamma ut där dom hänger på väggen.. ;)
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Jag har varit slarvig med mina rosetter och en hel del har gått sönder och därmed kastats. Jag får väl skärpa till mig om jag och pållan någon gång i framtiden börjar skörda framgångar. Just nu känns dock prisrosettter väldigt långt borta....
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Jag skriver himla fint o noggrannt bakom rosetterna och...

..lägger de i lådan för att aldrig låta de se dagens ljus mer:o :o :

Har en pokal uppe däremot fast det är mest för att den är ett bra bokstöd :angel: :o :angel:
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

jag skriver på mina på baksidan men slänger sen bara ner dom i en låda.
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

stenkoll :D skriver på baksidan
datum, plats, häst, ev. tid
hänger dom på väggen
pokalerna i bokhyllan (inte så många...ÄN)
 
Sv: Hur bra koll har ni på era rosetter?

Skriver ner den viktiga infon sedan hamnar som på min pläd som sitter på väggen...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
29
· Visningar
1 627
Hundträning Min hund är duktig på byteshandel när det kommer till icke ätbara saker som pinnar, skräp osv. Däremot när hon hittar mat ute så lyssnar...
Svar
16
· Visningar
1 101
Senast: AraSlei
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 837
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 639
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp