Hur gör fåglarna när dom parar sig?

J

JennyK

Ja, hur gör dom egentligen? :confused: Alltså, jag vet hur dom gör, jag ser ju hur tuppen hoppar på hönorna, men var har han snoppen? Och han hönan "hönan" på ryggen? Konstig fråga, men vi började diskutera det i stallet idag och jag lovade att jag skulle ta reda på det så jag vänder mig till alla kloka bukefalister. :D
 
Sv: Hur gör fåglarna när dom parar sig?

fåglar har inga ytliga könsorgan utan dom har "kloaker" som det så vackert ( :angel: ) heter där allt ska ut (avföring) och sperma in och denna sitter på undersidan av hondjuren baktill. Vid parning ska Kloak möta Kloak

hoppas du fattar :rofl:
 
Senast ändrad:
Sv: Hur gör fåglarna när dom parar sig?

Nej, jag kan inte säga att jag fattar riktigt.. :confused: Kommer det ut sperma genom hans kloak då? Då rinner det väl bara ut emellan dom? :confused: :o
 
Sv: Hur gör fåglarna när dom parar sig?

JennyK skrev:
Nej, jag kan inte säga att jag fattar riktigt.. :confused: Kommer det ut sperma genom hans kloak då? Då rinner det väl bara ut emellan dom? :confused: :o

Jag har heller aldrig fattat hur det kan gå till. Isf måste dom ju få ihop resp. kloaker ganska tätt ihop, annars hamnar ju allt utanför.. Eller?
:o :D

Och hur tusan går det till då, om bägge har sina "hål" på undersidan :confused: Vig pippi kanske :cool:
 
Sv: Hur gör fåglarna när dom parar sig?

Kanske är det DÄRFÖR det ramlade ner nåt vitt när Cocco satt på Elvis förut. Missade! :idea:
 
Sv: Hur gör fåglarna när dom parar sig?

men hur får du ihop det hela då? tuppen sitter ju på ryggen :devil: Hönan viker sig väl inte dubbel heller :crazy:
 
Sv: Hur gör fåglarna när dom parar sig?

Honan kör upp arslet och hanen böjer ner arslet och så är gnugget igång. Kan försöka filma Cocco och Elvis i akten åt dig om jag kommer på de fler gånger så får du se själv :D
 
Sv: Hur gör fåglarna när dom parar sig?

tadaaa jag hittade en fin förklaring i min gamla nymfparakitbok om hur det går till! :D

"Hon inbjuder senare hanen till bestigning genom att sitta vågrätt med kroppen och vika stjärten något åt sidan. Hanen stiger upp på honans rygg, håller sig fast med näbben i honans nackfjädrar och viker sina stjärtfjädrar i kors under honans. Vid bestigningen kommer hanens och honans kloaköppningar mitt för varandra och själva befruktningen kan äga rum."

ja det är så Nymfparakiterna gökar men jag antar att tuppen inte är lika frågsam när det gäller pullerna men parningen sker nog på samma sätt med stjärtföringen :angel:
 
Sv: Hur gör fåglarna när dom parar sig?

Tack för förklaringen! Nu fattar jag!! :bow: :D
 
Sv: Hur gör fåglarna när dom parar sig?

Nice hörrudu!

Men ey, jag har döda sniglar i frysen. Vill du ha? :devil: Har en Arianta arbustorum, en Archachatina marginata, en Achatina achatina och en Achatina smithii. Bara att välja! :angel: :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 305
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 537
Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 617
Senast: Pratsch
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 317
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp