Bukefalos 28 år!

Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det låter ju som du behöver medicin för att kava dig över kanten. Försök hitta en läkare, privat eller ej, som du känner förtroende för. Du kan bara inte ha det så här! Kram!

har provat massor. Det är bara de riktigt otäcka med kroniska biverkningar kvar. Litium har jag inte provat men det tycker de inte är lönt eftersom jag har så extremt få maniska perioder
 
Jag vet inte. Ångrar att jag skrev tråden för jag vet att det är många som tycker att jag bara är lat och gör mig till ett offer och vill att alla andra ska lösa mina problem. Jag klarar iallafall uppenbarligen ingenting och det finns inte någon anledning för mig att leva alls. Det finns ingen här som kan hjälpa mig utan jag bara tar upp folks tid och får dem att bry sig om något som inte är lönt. Jag har ingen att visa tråden för. Mamma har sagt att hon får ont i magen bara jag ringer och jag gissar att det är samma med mormor och mina syskon. Vänner har jag ingen som jag vill ska veta.
Ringde tydligen mamma ett halvt dygn efter jag tagit tabletterna men det kommer jag inte ihåg alls. Vaknade på sjukhuset. Borde inte ha överlevt, tog typ dubbel dödlig dos. De andra gångerna tog jag ännu mer. Varför dör jag inte?!
Jag tycker inte att du är lat. Du verkar må hemskt dåligt.
 
De jag tar nu hjälper någorlunda, men vad hjälper det när det äår livet jag inte klarar
 
De jag tar nu hjälper någorlunda, men vad hjälper det när det äår livet jag inte klarar
Fast rätt inställd så kanske du kan klara livet bättre än idag och iom det på sikt orka med att förbättra livet så du mår ännu bättre på sikt.
 
Många tycke r jag är lat. Jag börjar tro det själv

Många tycker att jag är lat, ful och rätt vidrig att ha att göra med. Jag delar inte deras åsikt, men de får givetvis tycka vad de vill.

Du vet ju vem du är, låt inte andra skapa DIG. Du är dig själv.

Det berör att läsa din tråd, jag vill gärna skriva mer, men måste samla tankarna. Just nu är mitt enda budskap: skapa dig själv, så som du vill vara. Bli inte en reflektion av vad du tror andra tycker om dig.
 
Vad ledsen jag blir över att läsa att du mår så dåligt :(

Har du fått någon hjälp med din ångest?

Under en period levde jag med ständig ångestpåslag. För mig var det ett rent helvete.
För mig har KBT hjälpt, det tar tid och det går upp och ned men det blir bättre.
 
Jag vet inte vem jag ör. troligen detta eftersom det är det enda jag känenr till ända sedan jag var pytteliten. Jag har velat dö sedan jag visste vad döden är, jag kommer inte ens ihåg det själv, mamma har berättat

Mitt sätt att hantera ånges är att stänga av och bli apatisk, det är det enda so hjälper lite
 
Jag förstår att du är deprimerad. Du lever utan dig själv, jag kan inte tänka mig något värre. Inget fäste, ingen ram - ingenting.

Den goda sidan av det är att det är något som går att jobba på. Hur det blir, hur du gör och var du hamnar i det arbetet går inte att säga. Men just nu känns det som allt är en möjlighet att göra saker bättre, för det är ju ungefär hur illa som helst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 622
Senast: miumiu
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 229
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Nej ingen här kan såklart ställa en diagnos, jag vill mest bara ha pepp och lite på fötterna sas för att få vården att lyssna...
Svar
9
· Visningar
972
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 231
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp