Bukefalos 28 år!

Hur gör ni vid tingning av valpar som ser lika ut??

Sv: Hur gör ni vid tingning av valpar som ser lika ut??

Det går visst. Jag har fött upp chihuahua i många år och har aldrig haft några problem med att hitta halsband som passar även de absolut minsta.

Dessutom är det väldigt sällan man inte ser skillnad på valparna. Så många valpar är det inte i en kull och det är alltid någonting som skiljer dem åt.

Om du menar kull i dina ras eller inte, det vet jag inte.

Men har man en kull med 10 valpar och alla har samma färg. Så tycker jag det är lättare med en märkning, än att kolla igenom valp efter valp hela tiden så man är säker på att vem som är vem.
 
Sv: Hur gör ni vid tingning av valpar som ser lika ut??

Dessutom är det väldigt sällan man inte ser skillnad på valparna.

Där håller jag helt med och då har jag ändå raser där alla valpar alltid har samma färg. Det finns alltid skillnader ändå mellan valparna.
 
Sv: Hur gör ni vid tingning av valpar som ser lika ut??

Där håller jag helt med och då har jag ändå raser där alla valpar alltid har samma färg. Det finns alltid skillnader ändå mellan valparna.

Ja, det är klart det finns skillnader..
Men antar du skriver upp dom, för annars tror jag faktiskt du nån gång kan missat vilken valp som var vem.
 
Sv: Hur gör ni vid tingning av valpar som ser lika ut??

Tusch i örat hade vi på kattungar, det borde ju kunna funka på en hund med.
 
Sv: Hur gör ni vid tingning av valpar som ser lika ut??

Kl

Jag vet några uppfödare som kör med karamellfärg:)
Det är ju helt ofarligt för tiken också vid tvättningen

Annars är väl rakning en rätt så bra idé, är det flera valpar som är extremt lika
kan man ju alltid raka in olika små mönster
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har ju som en del säkert sett en vavva-valp. Han är 4 månader och jag har haft honom i en. Han brukar anpassa sig snabbt & bra till nya...
Svar
7
· Visningar
1 138
Senast: Zizzy
·
Hoppning Jahapp då börjar man bli lite nojjig ang att använda Hampa Pro bakskydden, efter att ha läst att många fått problem med sina hästar med...
Svar
18
· Visningar
1 960
Senast: novaa
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 061
Senast: MulleMonster
·
X
Tävling Badar ni alltid hela hästen när ni ska tävla ???? Tycker att så fort en sån tråd dyker upp så badar alla sina hästar dan innan tävling...
2
Svar
25
· Visningar
2 350
Senast: Långnos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp