Bukefalos 28 år!

Hur jag nästan blev av med min hund!

vallhund

Trådstartare
Igår kväll när jag skulle lämna hunden i hans natthage hos hundvakten så går vi in i hagen, jag går in i stugan för att hämta vattenskålen, för att fylla på den måste jag lämna hagen o hämta vatten i ett närbeläget garage.
Åtekommer till hagen o ställer in vattnet, går ut o bommar grinden ordentligt o sätter mig i bilen för att åka iväg till jobbet.
Då ser jag plötsligt jycken i stråkastarskenet 50 meter från hagen, hundkräket har altså gått ut! O hunden är en rymmare utan dess like som gärna kan dra iväg i 30 minuter om det vill sig illa.

Ringer nattvakten, hämtar koppel o godis o ficklampa o ger mig iväg, innan nattis kommit ut så är hunden åter o placeras inne i hagen o jag kan lättad åka till jobbet.

Vilken tur att han var precis i strålkastarljuset, annars kanske han varit iväg länge utan att någon märkt något.
Nåja han hade ju kommit tbx o fått liv i de andra hundarna, eller så hade nattmatte upptäckt att han fattades när hon gick kvällsrundan.

Nåväl, pratade åter med nattmatte som skulle flytta upp honom senare till en mindre hage med tillgång till hundbox inne i huset, även om det är värme i stugan så hjälper det inte så mycket när man är en mager unghund med mycket tunn päls. Bara -16 då.
 
Sv: Hur jag nästan blev av med min hund!

Oj! Tur i oturen kan man verkligen säga!
Inte alls kul att ha en hund på rymmen mitt i vintern :O Speciellt inte en ung, oerfaren och korthårig sådan!
 
Sv: Hur jag nästan blev av med min hund!

Fy vad otäckt:crazy: vilken enorm tur att han råkade befinna sig på "rätt" ställe när han var på fel ställe.
 
Sv: Hur jag nästan blev av med min hund!

Ung ja, men inte korthårig, en del pälsstrån är 15 cm långa.
Det är en PyShep som man säger over there, a smothe faced one.

mvh
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 333
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 573
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 731
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 380
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp