Bukefalos 28 år!

Hur känner katt skillnad på hund/räv?

Dana

Trådstartare
När vi flyttade ut på landet var vi oroliga för vår ena katt då han verkligen gillar hundar.

Har nu bott på landet ca 6 år och katten lever än... Katten gillar verkligen hundar. Går gärna fram till grannarnas hundar då de är ute å går.

Hur känner då katten skillnaden på hund/räv då utseendet är lika? Doften å hur känner de den i så fall? Har ju räv här omkring.

Känner de att det är ett "rovdjur" och springer då inte fram? En del grannar har ju sina hundar lösa men vår katt springer fram för att gosa. Har själv hund, som katten vill gosa med, som hunden tycker är ok. (Tur att grannars hundar är snälla)
 
Sv: Hur känner katt skillnad på hund/räv?

Räv luktar... räv. Det är en lukt även vi människor kan urskilja väldigt tydligt.
 
Sv: Hur känner katt skillnad på hund/räv?

Hur känner katten skillnaden? Rovdjur, luktar räv...?
 
Sv: Hur känner katt skillnad på hund/räv?

Olika djur luktar olika, även individer. Katten lär sig vilka som är farliga och inte.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 932
Senast: cirkus
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 515
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 815
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 551
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp