Bukefalos 28 år!

hur kan dom? :(

S

sssara_

kolla länken:

http://www.peta.org/feat/ChineseFurFarms/index.asp

usch så hemskt!!!!! :confused: :crazy:
hur kan människor göra så mot ett djur?
Är det bara jag som blir enormt ledsen när man ser någon göra så?
Stackars djur... :(
Det är väl ändå inte rätt att behandla ett djur så illa i ett annat land!
Vad tycker ni, att det är rätt eller fel?
Själv så tycker jag att det är enormt FEL!
 
Sv: hur kan dom? :(

Vågar inte titta på länken, efter att ha sett x-antal hemska videos. Vad är det som händer på filmen?
Kan tänka mig att det är hemskt dock, finns en anledning till att jag aldrig skulle aldrig köpa päls eller äta kött, och innehållet i den länken är säkert en av dom.

Bra att du står upp mot dålig behandling av djur i vilket fall! Fortsätt med det :)
 
Sv: hur kan dom? :(

Jag håller med föregående skrivare, jag vågar inte titta på länken..
Jag far så fruktansvärt illa av att se hur oskyldiga djur plågas.
Dom stackarna har inte gjort något illa.
Usch å tvi!!!! : :cry:
 
Sv: hur kan dom? :(

Genom att läsa "chinesefurfarms" somd et står i länken fattar jag nog vad det är för en länk... Vill inte se den igen.
De flår bland annat tvättbjörnar levande och låter de sedan ligga ned och plågas utan hud... Små söta rävar kväver de genom att stå på halsen med mera... URSCH!
Fattar inte hur man kan b´teé sig så som dem gör! Blir så ledsen! :''''(

Finns en annan om hur de gör så kallad "fettlever" med (ank och gåslever).
Först sorterade de bort honorna som små dunbollar.. Kastade dem i en svart sopsäck och gasade ihjäl... Ibland så sket de i att gasa ihjäl dem och kastade dem på någon tipp elelr var det var så de fick ligga i säcken och kvävas sakta av att luften tog slut där inne (eller omd satte eld på allt, mins inte riktigt).

Sedan var det dags för att fixa denna lever då... De föste ett stort gäng med ankor framför sig. De som halkade efter sparkade dem så benen gick av på... När de inte kunde gå så tog de dem och kastade över 15 meter. De packade sedan in dem i fruktansvärt trånga lådor. De bände vingar och allt möjligt, bara för at t f¨plats med så många ankor som möjligt i lådorna.

Sedan så kom de till något ställe där de satte fast dem i små burar så de inte kunde röra sig någonstans med huvudet utanför.
De tog sedan en slags slang och körde ned i magen på dem och tvångsmatade dem, detta gör så att levern växer sig 10 gånger så stor. Många dör av att magen spricker... Alla andra såg man hur de led, satt och ruskade på huvudet och mådde jättedåligt av sina överfulla magar... Inte kan de ju spy upp det eller. :'(

Sedan var det ett gäng broilers... De stod och kastade dem i väggarna och såg ut att ha skitkul... Gick fram till de lidande djuren som de nyss kastat in i en vägg och ställer sig och HOPPAR på dem!

FYFAN, FYFAAAN! JAG HATAR DE JÄVLARNA! :'( Hemska människor...
 
Sv: hur kan dom? :(

Misstänkte att det var den med tvättbjörnarna... och... HUR I HELVETE KAN DE GÖRA NÅGOT SÅDANT!??! HUR KAN DE BARA!?!?!? Det är så sjukt att det går bara inte att fatta! Det är så att man VILL lägga ner tid på att leta upp de satans asen, varenda en och flå dem levande hela bunten.

Hur kan någon överhuvudtaget vilja bära päls? Hur är man beredd att ta på sig djurs död bara för att man skall ha något snyggt på sig? På senaste tiden har jag sett att det blivit mer och mer vanligt, ägarna till jackorna (framförallt) har oftast ingen aning om vart pälsen kommer ifrån. Och många vill/vågar heller inte erkänna att det ÄR äkta päls när man frågar dem.

Fruktansvärt DÅLIGT, utan efterfrågan händer inte sånt här!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 916
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 848
Senast: manda
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 670
Senast: Stereo
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet att endel inte tycker att man ska prata om religion. Men jag bara vill få ut lite tankar om allt. Men som nog alla har sett så...
Svar
5
· Visningar
800
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp