Bukefalos 28 år!

hur lägga upp träningen?

attempt

Trådstartare
Nu vet jag inte vart denna tråden ska ligga, eftersom det blivit så många nya forum som jag bara blandar ihop, Men iallafall.

Jag har en häst född 2002 som vart riden i 9 månader ungefär, väldigt lungt har vi tagit det. Jag skulle tycka det vore kul att vara med i en distansritt med henne i framtiden, hästen måste ju vara 5 år innan man börjar tävla så jag har ju ca 1-2 år på mig att träna. :p

Jag tänkte börja träna med henne nu i vår-sommar, för att sen vara med på lite distansritter med folket i stallet och även andra människor och hästar till hösten 2007. Sen 2008 får jag ju tävla med henne på riktigt, så det är ju bra att börja nu.

Hur ska jag lägga upp träningen sen?
Hur långa ritter kan man börja med?
Hur mycket ska man öka ritterna för varje vecka?
Hur ska man variera träningen?
Var är viktigt att tänka på innan och efter en distansritt?
I vilken form ska hästen vara i under en distansritt?

Jag vill veta mycket om denna grenen, så skriv gärna allt från några ord till långa uppsatser. :D
 
Sv: hur lägga upp träningen?

Eftersom ingen svarat på dina frågor så tipsar jag dig om www.nerikesdistansryttare.org
Där kan du klicka dig runt och läsa en hel del om träning för distansritt, och mycket annat skoj.
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
559
Senast: Lady_S
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 291
Senast: Jerseyite
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
779
Senast: Piaff
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp