Bukefalos 28 år!

Hur länge är man ledsen?

S

Starglitter

Min ena hund dog idag och jag är så fruktansvärt ledsen. Tårarna bara rinner och det gör ont i hela kroppen. Jag orkar nästan inte vara med de andra hundarna för det är ju någon som saknas...
Det känns som om jag aldrig mer kommer att bli glad, inget kommer någonsin mer att vara roligt...Jag vill bara ha min hund tillbaka!!!
Kommer det någonsin att gå över???

Mvh Star
 
Sv: Hur länge är man ledsen?

Klart det aldrig går över helt men det kommer ju bli mindre jobbigt... Snart så minns du bara de fina minnena ni gjorde ihop.
Jag minns allt de fina min hund gav mig. Fast det är ju längesen han försvann.
Det kommer kännas lättare snart!!!

*tröstkramar*
 
Sv: Hur länge är man ledsen?

Tja... Jag storgrät nog varje dag i nästan ett halvår innan det lugnande ned sig. Efter ett år var det lite bättre. Efter två år kan jag fortfarande gråta om jag tänker på henne. Att åka förbi djurbegravingsplatser eller prata avlivning framkallar alltid ett tårflöde.

*Megakram*...
 
Sv: Hur länge är man ledsen?

Vår hund dog sommaren 2001, alltså ungefär 3,5 år sedan.
Eftersom jag inte bodde hemma längre då så var inte saknaden lika stor som den hade varit annars, men fy sjutton vad ledsen jag var!!

Jag kan fortfarande börja gråta om jag tittar på foton med honom eller om jag ser en avlivning av hund på Animal Planet eller nåt. Jaa, iofs så blir jag tårögd så fort det är avlivningar på gång över huvud taget, men det är extra känsligt med just hundar. En gång var det ett program med en schäferhane (vi hade schäfer) som blev avlivad p.g.a. samma sjukdom som våran och då blev det storböl i säkert en timme... :cry:

Så det klart man är ledsen, men sorgen minskar ju ganska mycket ändå. Det folk som inte har hund inte fattar är att hunden är som en familjemedlem. Jag kommer ihåg att folk kunde säga "men det var ju bara ett djur", men en hund är baske mig mer än så! Det kändes nästan som om jag förlorat en "lillebror".

Sörj, det måste man.
 
Sv: Hur länge är man ledsen?

Jag kan fortfarande känna sorg över Bina som dog för snart 4 år sedan. Avlivade en hund i måndags och tårarna rinner fortfarande :cry:
Det lättar med tiden även om saknade kan finnas kvar.
 
Sv: Hur länge är man ledsen?

Det tar tid, man måste få sörja klart helt enkelt!
Tänkt glada minnen med din vovve, finns säkert massor!
 
Sv: Hur länge är man ledsen?

Det är verkligen jättejobbigt och jag lider med dig! När jag avlivade min schäfer för 2 år sedan sa veterinären: tänk vad mycket glädje den hunden gett dig. Det är ju därför du sörjer så. FÖrsök känna känslan din hund gav dig och håll den kvar.
Låter kanske flummigt, men det funkade för mig. Sorgen försvinner inte, men den mörka och svarta ersätts så småningom med just den där glädjen över att ha haft en sån hund.
kram
 
Sv: Hur länge är man ledsen?

Tack för era ord, det värmer!!
Igår var jag i chock då det inte var väntat att min hund skulle behöva avlivas.Det kändes som om jag drömde en mardröm som inte gick att vakna upp ur. Idag känns sorgen mer hanterbar och jag har på något sätt förstått att hon inte kommer tillbaka. Jag har tur som har er, vänner och familj som stöttar så att jag kan ta mig igenom detta med förståndet i behåll.

Kram star
 
Sv: Hur länge är man ledsen?

ibörjan känns det som att man inte har någon lust med någonting.
Man gråter och gråter.
Det är nog den enda nackdelen med våra älskade djur, att dom förr eller senare lämnar oss :cry:
*tröstkram*
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 258
Senast: lilstar
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
686
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag älskar Bella, hon är en jätterolig hund! Men jag saknar så extremt mycket att ha ett litet plåster som hela tiden är med mig...
Svar
5
· Visningar
417
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp