Hur länge får hästarna gå ute?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Koppen

Trådstartare
Jag är så djävla arg!!
Mina hästar går ute för mycket tydligen! :mad: :mad:

Kan nån säga till mig; HUR LÄNGE FÅR DE GÅR UTE, innan de är ute för länge?

Allvarligt talat?! Gud, va arg jag är! Nu har jag fått kommunen på mig! Mina hästar går ute för mycket!!! :mad: :mad: :mad:
 
Sv: Hur länge får hästarna gå ute?

Finns det inte nån regel att de max får gå ute 12h per dag om det inte finns vindskydd eller liknande??
 
Sv: Hur länge får hästarna gå ute?

Finns som sagt ingen sådan regel, dock bör hästar som har längre utegång än 12 timmar ha tillgång till minst ett vindskydd.
 
Sv: Hur länge får hästarna gå ute?

Min häst går ute mellan ca 8-14, det är alldelse för lite men jag kan inte göra något åt det. (inackorderad)
 
Sv: Hur länge får hästarna gå ute?

Men allvarligt. Om de kommer med påståenden ska de väl kunna visa VAR det står att det är som de säger. Visa på lagen där det står att dina hästar är ute för länge. Eller?
 
Sv: Hur länge får hästarna gå ute?

VA?
Hästar kan väl inte vara ute för länge?

Våra 3 hästar kan vara ute allt mellan 2 h - till 7-9 h.

En riktigt blöt (vintern i Skåne = Bara ösregn!) kall, ruskig dag, ja då släpps dem ut och så fixar vi allt i stallet och sen går de in igen = ungefär 1 1/2 h. De står och huttrar vid grinden..:crazy:
Men en fin varm vinterdag med strålande sol, då får de lite lunch ute och är ute i cirkus 5 h.
Men nu när våren kommit till oss, 14 grader varje dag sol och vindstilla, då står de gärna ute och solar och njuter tills kl blir
18-19.00. De kommer ut allt mellan 10.00 - 11.30, beronde på när jag är hemma från jobb.

Jag tror mkt hänger på hagarna, naturen, skydd etc..
Ser Jag hästar som är ute en riktigt ruskdag tills kl 20.00 på kvällen och det är mörkt, utan vindskydd etc kan jag tycka det är lite fel..

Men vadå, kommunen??? :confused:

Vad ska vi ta oss till med dagens nya inspektörer och lagar? Man kan inte annat än att skratta åt dem ibland när de kommer ut med teoriboken i högsta hugg och pekar på ngt helt oväsentligt jämfört med dagens vanvårdande av djur, som tyvärr blir mer och mer.
Vågar de inte köra ut till dem med teoriboken?:idea:
 
Sv: Hur länge får hästarna gå ute?

Hästar som går ute mer än 12 h bör ha ett vindskydd.

Mina hästar går ute dygnet runt.
 
Sv: Hur länge får hästarna gå ute?

Min häst går ute mellan ca 8-14, det är alldelse för lite men jag kan inte göra något åt det. (inackorderad)

Man kan flytta hästen till ett annat stall.. Jag tycker att 6 timmars utevistelse är alldeles, alldeles för lite.
 
Sv: Hur länge får hästarna gå ute?

12 timmar UTAN vindskydd
nån som blivit bötfäld av STC här i dagarna, hittar inte artikeln
 
Sv: Hur länge får hästarna gå ute?

Bara bygga vindskydd eller ligghall så får de gå ute mer än 12 h, det är alltid bra att ha sånt så hästarna själva kan ta skydd om de vill in nånstans, jag har haft vindskydd fast det inte vait lag på det innan.
 
Sv: Hur länge får hästarna gå ute?

Då går mina ute för mycket då utan vindskydd...och oj vad dom verkar lida av det....INTE:angel:
 
Sv: Hur länge får hästarna gå ute?

Vari ligger problemet då?
 
Sv: Hur länge får hästarna gå ute?

då är det ju "grönt"

Men det retar mig att en okänd människa har ringt till Kommunen!
Vad angår det dom?? :mad:

Mina hästar är pigga, glada, välmående!

"oj förlåt, jag ska genast stalla upp dom, och låta dom gå ute 30 minuter/dag!" :cool:
 
Sv: Hur länge får hästarna gå ute?

snart får jag väl höra att hagarna är för stora...
 
Sv: Hur länge får hästarna gå ute?

Men det retar mig att en okänd människa har ringt till Kommunen!
Vad angår det dom?? :mad:

Mina hästar är pigga, glada, välmående!

"oj förlåt, jag ska genast stalla upp dom, och låta dom gå ute 30 minuter/dag!" :cool:

Varför reta upp sig på sådant, detta handlar ju uppenbarligen om en okunnig människa och eftersom du inte har något att dölja varför bli arg?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 903
Senast: bobbbo
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 571
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
247
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
741
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp