Bukefalos 28 år!

Hur länge håller hon?

nexxa

Trådstartare
Vi har en rottweiler tik på 5 år.
I slutet av förra året funderade vi skarpt på att ta valpar på henne, vi åkte för att röntga henne.
De på kliniken var inte vidare seriösa, vi fick röntga henne 3 ggr innan de gjorde det ordentligt :mad:

Det visar sig att hon saknar nått slags "hölje" på ena höften. Därmed är det heller inte lämpligt att ta valpar på henne :(
Men hon är ngt överviktig och detta har vi dock fått rätt på nästan nu.
Om hon "flippar" ngn gång, typ glädjeskutt el gör nått utfall så blir hon lite halt, men inte vidare länge.

Vi är lite oroliga att hon inte ska hålla..vi vill definitivt inte att hon ska lida heller :(

Ngn med erfarenhet av detta? Hur har det gått för er?
 
Sv: Hur länge håller hon?

Min rottistik har oxå problem med att när hon racar iväg o tex gör en snabb vändning så kan hon oxå halta ett tag men det ger med sig efter ett tag. Min är 4 1/2 år o oxå lätt överviktig.

Vi har en hanne oxå så vi valde att sterilesera henne när vi tog henne(omplacering) för att hon inte var lämplig att avla på.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 567
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 761
Hundavel & Ras Vår älskade hund Zorro, långhårig Schäfer kille född den 24/5-2015. Du kom in i vårat liv, igenom att vi hittade dig via en annons på...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 435
Senast: Bexzor
·
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 437
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp