Bukefalos 28 år!

Hur långt får det gå?

Sv: Hur långt får det gå?

annonsen efter kostar valpen 18 tusen, där har de också plötsligt drabbats av astma... :confused:

Visst.
 
Sv: Hur långt får det gå?

Tror inte jag skulle betala det för en valp.....kan man ju få en häst för ju!
 
Sv: Hur långt får det gå?

Men samtidigt kan man ju tänka på att vi inte är riktigt kloka som köper hästar för 150 tusen och som kostar 2-3000 i månaden :rofl:
 
Sv: Hur långt får det gå?

Helt vansinnigt. Undrar vad hunden kostade i nypris. Är det jag som är tokig eller bli vavvorna bara dyrare och dyrare?
 
Sv: Hur långt får det gå?

Ja, så länge folk betalar så lär priserna höjas.
Jag skulle gladeligen sälja valpar för 25 000 om jag visste att folk betalar, men då givetvis till folk som jag vill sälja till.
Jag tycker inte det är konstigare än köpa och sälja hästar för hundratusentals kronor eller miljoner..
Men visst håller jag med om att det inte bådar gott det här, blir djuren som får ta smällen ang avel och oseriösa som jag tror tex denna annonsen är.

Nästan sugen på att maila och fråga lite. Varför tex lämnar de inte tillbaka till uppfödaren om de fått allergi? Nä, jag tror det är bluff. Antingen har de köpt en sån för att tro de ska tjäna pengar, eller så är det en smuggelhund.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur långt får det gå?

Hur ofta har man inte sett "har inga papper men är 100% chihuahua" Åsså ett pris mellan 12 och 25 tusen... Har även sett en vavva blandning för sådär en 18 tusen...
 
Sv: Hur långt får det gå?

*lånar knapp*

Jaha ja..... nu gnälls det om dyra hundar.

Var inte alla eniga om att billiga hundar alltid råkade illa ut? :angel:

Det här borde vara toppen och borga för att hunden får det bra och att köpet är genomtänkt av människor som kan ge den ett fantastiskt liv.
 
Sv: Hur långt får det gå?

prinsessfeminist skrev:
*lånar knapp*

Jaha ja..... nu gnälls det om dyra hundar.

Var inte alla eniga om att billiga hundar alltid råkade illa ut? :angel:

Det här borde vara toppen och borga för att hunden får det bra och att köpet är genomtänkt av människor som kan ge den ett fantastiskt liv.

Men det finns ju ett mellanting mellan billig och snordyr :smirk: Jag tycker absolut att hundar skall kosta pengar, men nog tusan tycker jag att 25 000 kr är lite väl tilltaget för en valp. För en vuxen hund är 25 000 kr dock inte ett orealistiskt pris tycker jag. Jag som föder upp katter skulle mycket väl kunna tänka mig att betala 25 000 kr för en vuxen avelskatt, men aldrig att jag skulle punga ut samma summa för en kattunge som man faktiskt inte vet hur den kommer arta sig.

Resonerar på samma sätt när det gäller hundar, men eftersom jag inte är intresserad av hundavel tycker jag nog att 8000-10 000 kr är ett mer lagom pris.
 
Sv: Hur långt får det gå?

prinsessfeminist skrev:
*lånar knapp*

Jaha ja..... nu gnälls det om dyra hundar.

Var inte alla eniga om att billiga hundar alltid råkade illa ut? :angel:

Det här borde vara toppen och borga för att hunden får det bra och att köpet är genomtänkt av människor som kan ge den ett fantastiskt liv.

Ha ha.. :D Håller med. Aldrig blir man nöjd. Själv tycker jag inte om när folk säljer djur för billigt, men för dyrt :confused: Äsch, det får väl så vara, men det är ju sjuk om folk skulle börja köpa chihuahua valpar och sedan sälja för mer än de köpte den för. :crazy:
 
Sv: Hur långt får det gå?

prinsessfeminist skrev:
*lånar knapp*

Jaha ja..... nu gnälls det om dyra hundar.

Var inte alla eniga om att billiga hundar alltid råkade illa ut? :angel:

Det här borde vara toppen och borga för att hunden får det bra och att köpet är genomtänkt av människor som kan ge den ett fantastiskt liv.

Måste säga att jag tycker det tyder mest på en societets- assocear och mig veterligen mår inte ens vavvan bra av att bara hänga i armvecket.

Kan inte läsa någonstans var det står att de med så mkt pengar att slänga på en hund skulle garantera ett bättre hem.

Jag tycker att djur ska kosta men det jag INTE tycker är att man ska utnyttja dem, här i detta fallet som ett ting att matcha örhängena med.
 
Sv: Hur långt får det gå?

CarolaLind skrev:
Måste säga att jag tycker det tyder mest på en societets- assocear och mig veterligen mår inte ens vavvan bra av att bara hänga i armvecket.

Kan inte läsa någonstans var det står att de med så mkt pengar att slänga på en hund skulle garantera ett bättre hem.

Jag tycker att djur ska kosta men det jag INTE tycker är att man ska utnyttja dem, här i detta fallet som ett ting att matcha örhängena med.

Jag ironiserade något över tidigare diskussioner. Allt är som bekant inte bara svart eller vitt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 766
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 517
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 339
Senast: Migo
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 755

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp