Bukefalos 28 år!

Hur rädda böjda stolpar?

Mim

Trådstartare
Flytta gärna tråden om den kommit fel!;)

Har genom åren samlat på mej en hel del platsstolpar som blivit böjda av olika anledningar.
Traktorer, snö, älg, you name it och jag undrar om det finns ngt bra och hållbart sätt att "räta ut"dom? :confused:

Funderar på om man kan värma och böja eller om de blir "spröda". Att bara böja dom funkar bara på de som blivit lite böjda, vissa är nästa böjd i 90 grader.:crazy:

Känns lite onödigt att slänga dom vid årsrensningen ifall det finns ngt sätt att återvinna dom. :)
 
Har dem metallkärna så borde det ju gå bra att värma och böja tillbaka dem, stolpar i helplast kanske skulle gå av om de blivit sköra. De är ju ändå inte användbara om de är kraftigt böjda så du har väl inte så mycket att förlora på att prova? :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Blir lite fundersam hur polisen (och även djurskyddet) verkar resonera. Där jag kommer från finns en bonde som inte verkar veta vad...
Svar
11
· Visningar
1 511
Senast: Jozelle
·
M
Hästvård Känns bara som det är problem med hästen nu... Han har blivit riden väldigt sporadiskt i ett år o nu har jag försökt sätta igång han...
Svar
7
· Visningar
1 088
Senast: M-Meduza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp