Bukefalos 28 år!

Hur räkna ut antal hektar?

Sv: Hur räkna ut antal hektar?

Ni kan testa länsstyrelsens kartor också, där går det att få arealen i kvadratmeter och hektar (förkortas ha) med två decimaler.

Här är länken:

http://gis.lst.se/lanskartor/

Tack! Testade det och enligt deras sida så är det 3.7 hk

hjalmaryd_lans_50abdebcddf2b3602f000ae8.jpg


Så med tanke på att det på 2 helt oberoende sidor ligger "under" 4 hk så bör det ju vara hyfsat tillförlitligt.
 
Sv: Hur räkna ut antal hektar?

är ganska säker på att hon menar det lilla området som är bortplockat i beräkningen på din sista bild, den motsvarar inte 1/5 av ytan.

Vet det men eniros sida räknar oftast uppåt + att gränserna är väl tilltagna på den ritningen. Vilket jag såg i efterhand att det inte stämde.

(Prata inte med någon om att vi kikat på marken tack ;))
 
Sv: Hur räkna ut antal hektar?

Fast nu tog du ett lite mindre område än innan. Jag fick det till 4.5-4.9 ha på länsstyrelsens karta när jag utgår från din första karta (den västra gränsen är längre västerut på den kartan)
 
Senast ändrad:
Sv: Hur räkna ut antal hektar?

Fast nu tog du ett lite mindre område än innan. Jag fick det till 4.5-4.9 ha på länsstyrelsens karta när jag utgår från din första karta.

Ja det gjorde jag haha:) Dock stämmer inte den första kartan utan det är den andra du ska mäta från. Fick det till 4.38 hk nu. Jaja om de vill sälja lär vi ju ändå få reda på hur stort det är. Ville mest ha ett hum om hur stort området är!
 
Senast ändrad:
Sv: Hur räkna ut antal hektar?

Går gränsen där ängsmarken slutar via vägen sen en rak linje upp över kullen till korsningen i skogen så är det en bit över 4hk. känner de markena bra, men ni kollar upp fornminnena där ordentligt så ni inte får bakslag. Ingen risk att jag nämner något, risken finns att det kommer mindre önskvärda grannar då;) tilääg: vi har ju redan ett par stycken om man säger så;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 748
Senast: Lhas
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 774
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 391
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 261
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp