Bukefalos 28 år!

Hur rider ni eg?

Sv: Hur rider ni eg?

eftersom han är så ängslig av sig blir det lite för spännande att ge sig ut på längre turar. jag är inte redo att dö än. :p

så vi skrittar mest runt inom 1-2 km från gården, det är lagom för oss. han tycker inte det är så kul att rida ut faktisk, gör man det flera dagar i rad så tycker han det är tråkigt och hittar på hyss. han trivs bäst med att ridas på banan och sen skrittas ut ibland. knashäst. :p
 
Sv: Hur rider ni eg?

På min förra medryttarhäst var det en helt normal runda att rida två timmar. 3 blev det ibland, 4 en gång men det var lite väl ambitiöst för den gamla pållan eftersom den rundan bestod av ganska mycket galopp... :smirk:
Det fanns underbara skogar och oändliga ridvägar, det var lätt att rida vilse om man säger så - och det är kanske så det borde vara! :idea::D
Igår var jag ute på en liten skrittsväng på 1,5 h. Stallkompisen sa att hon nästan blev orolig för mig... (? sa jag) Bidde lite galopp och travträning också och lite "dressyrövningar". Det var innan solen gick ner och jag tog mig tid att stanna och bara titta och NJUTA av utsikten mot en snötäckt åker med vita glasträd. Så vackert! Det var mysigt trots att hästen inte alls tyckte det var lika mysigt, hon hade inte lika mycket tålamod att stå still... Men hon får lära sig! :p

(Blir så himla sugen på att flytta norrut och rida i de oändliga vackra skogarna... *drömmer mig bort*)
 
Sv: Hur rider ni eg?

Vilken idioti!
Du förstår väl att jag nu börjar kika runt efter arbete med hästparkering nu va? :D Vilken dröm att ha det så!
 
Sv: Hur rider ni eg?

Jaså? Hehe, det är galet vad som anses "normalt" och inte hos vissa. :D Var det märkt ute?

Idag ska vi också ut på skritttur (vännens häst har problem med kotan så han får bara skritta). Vet ej vart eller hur länge. Skulle vilja hitta lite nya vägar. Kommer dock att rida i mörkret...
 
Sv: Hur rider ni eg?

Ja...jag saknar det! Gav en härlig känsla till det här med att ha häst. Plötsligt hade hästen ett jobb att sköta på ett helt annat plan än annars;)
 
Sv: Hur rider ni eg?

eftersom han är så ängslig av sig blir det lite för spännande att ge sig ut på längre turar. jag är inte redo att dö än. :p

så vi skrittar mest runt inom 1-2 km från gården, det är lagom för oss. han tycker inte det är så kul att rida ut faktisk, gör man det flera dagar i rad så tycker han det är tråkigt och hittar på hyss. han trivs bäst med att ridas på banan och sen skrittas ut ibland. knashäst. :p

JAg har också börjat tycka det är tråkigt att rida ut. Undrar om det har med åldern eller hästen att göra? Min häst e inte heller tokig i att rida ut för ofta..
 
Sv: Hur rider ni eg?

nå jag har inte tillgång till ridhus för tillfället men vad gör det vi har gott om snö och ängar som snabbt och enklet med hjälp av traktor görs om till en ridbana och inget går upp imot att rida runt med månen som belysning och extra arktiskt blir det om ett norrsken tittar förbi

Visst är det underbart! Rida i månljus...:love:
 
Sv: Hur rider ni eg?

Ja, månljus ja! I onsdags lurade jag ut gubben i rockarden och det var fantastiskt ute! Pudersnö och fullmåne så man såg hela världen trotts att det var kväll (19.00 åkte vi ut). Var ute i ca 2 timmar och frös fötterna av oss men oj va mysigt. :D Längs grusvägen som leder till kursgården hade de satt upp marshaller på båda sidor i flera kilometer. Då blev gubben min lite romantisk och vi satt nääära nära..


Det är så det ska vara. Så månturer drar jag mig inte för det minsta. :D Värre är det de andra 29 dagarna i månaden. :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp