Hur sent kan man ultraljuda?

eldkyss

Trådstartare
Har ett sto som ultraljudades på dygn 50 och konstaterades dräktig . Nu är hon på dygn 270 och tycker inte att hon visar någon tendens till mage. Funderar på att låta vetetinär göra en koll på henne så man inte sitter och vakar i onödan . Men vilken typ av dräktighetsundersökning lämpar sig nu när hon är eventuellt såpass långt gången?
 
[QUTOTE="Fritidsryttare, post: 18485668, member: 25853"]Du kan inte se nåt med UL så sent, det räcker med en vanlig rektalundersökning där veterinären går in och känner. Så långt in i dräktigheten är fostret stort.[/QUOTE]

Okej då förstår jag precis vad du menar. Tack för ett tydligt och lärorikt svar :)
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 106
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 164
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 917
Senast: _Taggis_
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 304

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp