hur ska boots sitta

I

Isidor

hur långt ner ska boots sitta på hästen . så dom når ner på marken eller ? och hur hårt ska dom spännas
 
När jag har boots så är dem kanske 5mm från marken...

Dem ska spännas så pass hårt att dem ej snurrar runt, men ej så hårt att blodet stoppas.
 
okej ska nämligen ha tag ett par till min häst men det är ju så svårt med storleken men har provat ett par med storlek M men dom låg emot mot marken sen sen fick man lägga dom lite dubbelt så dom inte skulle snurra .
 
Då ska du nog ha storlek S. Jag har M till mitt halvblod o mitt varmblod. De ligger kant i kant och är ca 5 mm från marken. De täcker ballarna och översta delev av skon för att minska skoavtrampning. (Kan man skriva så?)
 
Beror helt på vad du har för boots men generellt så ska de inte ligga emot marken (åker för mkt upp och ned när hästen rör sig då). Ex så knäpps mina eventboots omlott men inte mina eskadron eller globus (alla neoprene). Gummiboots har jag aldrig knäppt omlott och de sitter lösare än neopren som sitter tajt.
 
Det viktigaste är ju att de sitter där de sitter och att de skyddar ballarna. Jag har haft allt från S till XL på samma häst... Så det beror ju helt på modellen!
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som använder floating boots? Jag funderar på att köpa dem till min häst och skulle gärna höra era erfarenheter av dem. ☺️
Svar
1
· Visningar
582
Senast: super
·
Utrustning Jag har velat fram och tillbaka en tid gällande att hålla vår ponny barfota. Vi tog av skorna bak för en tid sedan och har jag nog...
Svar
8
· Visningar
644
Utrustning Jag undrar om någon här kan förslå ett par barfota boots till min nya häst som normalt går barfota utan problem. Men på vissa...
Svar
4
· Visningar
456
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
625
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp