Hur ska inspänningstyglar sitta i longergjorden - Någon som har en bild

P

Puff69

Är det någon som kan visa hur inspänningstyglar ska sitta i longer/tömkörningsgjorden på ett bra sätt med bilder??? :bow::bow:
 
Sv: Hur ska inspänningstyglar sitta i longergjorden - Någon som har en bild

Hur exakt menar du?

På en del gjordar finns ringar att fästa dem i, finns inga ringar så lägger man dem runt gjorden, som när du fäster dem i sadelgjorden.
 
Sv: Hur ska inspänningstyglar sitta i longergjorden - Någon som har en bild

Jo, jag köpte longergjord och inspänningstyglar, men tyglarna är ju alldeles för långa, slappa. Är det meningen att man ska göra egna hål på en gång. Och hur spänt ska dom sitta?
 
Sv: Hur ska inspänningstyglar sitta i longergjorden - Någon som har en bild

Aha! :idea:

Har aldrig tänkt på om det finns olika storlekar på inspänningstyglar, men det finns ju hästar med olika lång hals, likaväl som det finns hästar av olika storlek i allmänhet.

Inspänningstygeln ska hänga löst, hästen ska kunna sträcka sig nedåt/framåt mot den, den ska inte hålla nere hästens huvud med tvång. Titta på hur din häst rör sig och håller sitt huvud.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska söka utb via antagning.se och måste ladda upp betyg. Men har de bara i pappersformat och ingen scanner. Fota med mob går ju men...
Svar
3
· Visningar
257
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 242
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
385
Senast: tott
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp