Bukefalos 28 år!

Hur ska man få relationen att överleva?

Fast att man hjälps åt med det gemensamma ser jag inget fel i när det gäller ordvalet. Däremot har jag aldrig vikt och lagt undan någon annans tvätt utan brukade hälla ut det på ex sida av sängen så fick han själv vika ihop och lägga bort sin tvätt i sin garderob, det andra som lakan mm hjälptes vi åt med.
Tvätten är gemensam lakan handukar osv. Vi viker alltid in våra egna kläder
 
Ville du att han skulle väcka dig för att säga hej då?

Varför jag frågar är för att alla tänker olika här. Jag blir tokig om någon väcker mig för ett hej då om jag får sova längre.
Brinner det inte så väck mig inte tack.
Har varit precis i den här konflikten med min kille.
Han blev fly förbannad för jag inte väckte honom och sa hejdå när jag åkte en morgon medan jag inte sa hejdå för att inte väcka honom.

Min uppfattning är att man väcker inte folk som sover det är respektlöst så jag ville bara vara snäll.
Jag kom hem till en lapp på kylen. Tack för matlådan, och för att du tvättat. Jag hjälper dig i helgen att vika ihop all tvätt och ett hjärta. Då känner jag att de finns hopp. Han kysste mig hejdå på morgonen och nu är han borta till fre kväll. Så de känns som att han också försöker nu när han sett att jag verkligen gör de.
Låter som en romantisk film. Kyssar på morgonen och lappar på kylskåpet 😄
 
Mina vänner säger de också. Men jag ser de som ett misslyckande. Jag vill lösa problemet här och nu än att "lämna" varann och bo på olika håll. Men de kanske är de enda som går för att rädda relationen att börja dejta igen och träffas på bådas villkor.
Det är inget misslyckande att flytta isär o få relationen o funka o samtidigt att må bra.

Misslyckande är att stanna kvar i en relation som inte är bra för en.
 
Det är inget misslyckande att flytta isär o få relationen o funka o samtidigt att må bra.

Misslyckande är att stanna kvar i en relation som inte är bra för en.
Alltså, jag håller verkligen med om att det inte är mindre värt att vara särbo än sambo. Men man är ju också olika och det är inte alla som skulle trivas med en särborelation. Det får ju vara helt ok att faktiskt vilja bo tillsammans med sin partner. Om det är viktigt för ts att bo tillsammans så ska hon ju inte anpassa sig även kring detta bara för att minska bråken?

Om jag tar mig själv som ett exempel så är det viktigt FÖR MIG att bo med min partner. Om en relation inte funkar när vi bor tillsammans men har potential att funka bättre som särbo är det FÖR MIG ett tecken på att vi inte är kompatibla. Då hade jag gjort slut. Att bli särbo när en egentligen verkligen vill bo med partner är ju verkligen att kompromissa för mycket.

I ts fall fattar jag verkligen inte hur det skulle kunna lösa deras problem att bli särbo.
 
Alltså, jag håller verkligen med om att det inte är mindre värt att vara särbo än sambo. Men man är ju också olika och det är inte alla som skulle trivas med en särborelation. Det får ju vara helt ok att faktiskt vilja bo tillsammans med sin partner. Om det är viktigt för ts att bo tillsammans så ska hon ju inte anpassa sig även kring detta bara för att minska bråken?

Om jag tar mig själv som ett exempel så är det viktigt FÖR MIG att bo med min partner. Om en relation inte funkar när vi bor tillsammans men har potential att funka bättre som särbo är det FÖR MIG ett tecken på att vi inte är kompatibla. Då hade jag gjort slut. Att bli särbo när en egentligen verkligen vill bo med partner är ju verkligen att kompromissa för mycket.

I ts fall fattar jag verkligen inte hur det skulle kunna lösa deras problem att bli särbo.
Det är ingenting vi har pratat om ännu. Bara att jag vet att möjligheten finns. Jag tror dock att vårt stora problem är kommunicera och hur vi ska dela upp ekonomin osv, han har väldigt svårt att prata om pengar och blir väldigt upprörd ibland när man tar upp saker om de. Som ny företagare kan han inte ta ut en fet lön, utan de blir väl i perioder att jag betalar mer för saker vi gör, vilket han inte tycker de är, för han tycker inte jag ser när han tankar min bil osv, eller vi åker upp till Norr och hälsar på hans familj osv. Vilket jag nu i efterhand har tänk på ,att jag kanske blir blind på vad han egentligen gör för mig. Dessa dagarna har jag backat och låtit han få ro, och han har blivit mer att han hör av sig dagligen till mig och han visar mig bekräftelse just för jag inte ber om de. Det finns kärlek mellan oss, annars hade ingen orkat kämpa för detta. Jag tror bara jag måste ge han tid och ha förståelse att han jobbar så pass mycket nu i perioder och att jag gör mer hemma i vardagarna men på helgerna hjälper han som sagt till mer och han vill verkligen inte att jag ska göra allt, de har han sagt han får dåligt samvete över. Men att just i veckorna orkar han inte städa, diska vika tvätt osv. Om vi ska göra mat vill han de ska gå snabbt typ. Jag har börjat planera mer och tina upp kött på morgonen osv så går de snabbt när jag kommer hem att slänga ihop. Nu är han borta till fredag kväll och han har ringt mig dagligen han ringde även och sa de var en olycka på vägen att jag skulle ta ett annat håll hem så jag inte fastnar i trafiken. Så ja känner om båda kämpar tillsammans så kan vi lära oss och sluta bråka om dessa småsaker.
 
Det är ingenting vi har pratat om ännu. Bara att jag vet att möjligheten finns. Jag tror dock att vårt stora problem är kommunicera och hur vi ska dela upp ekonomin osv, han har väldigt svårt att prata om pengar och blir väldigt upprörd ibland när man tar upp saker om de. Som ny företagare kan han inte ta ut en fet lön, utan de blir väl i perioder att jag betalar mer för saker vi gör, vilket han inte tycker de är, för han tycker inte jag ser när han tankar min bil osv, eller vi åker upp till Norr och hälsar på hans familj osv. Vilket jag nu i efterhand har tänk på ,att jag kanske blir blind på vad han egentligen gör för mig. Dessa dagarna har jag backat och låtit han få ro, och han har blivit mer att han hör av sig dagligen till mig och han visar mig bekräftelse just för jag inte ber om de. Det finns kärlek mellan oss, annars hade ingen orkat kämpa för detta. Jag tror bara jag måste ge han tid och ha förståelse att han jobbar så pass mycket nu i perioder och att jag gör mer hemma i vardagarna men på helgerna hjälper han som sagt till mer och han vill verkligen inte att jag ska göra allt, de har han sagt han får dåligt samvete över. Men att just i veckorna orkar han inte städa, diska vika tvätt osv. Om vi ska göra mat vill han de ska gå snabbt typ. Jag har börjat planera mer och tina upp kött på morgonen osv så går de snabbt när jag kommer hem att slänga ihop. Nu är han borta till fredag kväll och han har ringt mig dagligen han ringde även och sa de var en olycka på vägen att jag skulle ta ett annat håll hem så jag inte fastnar i trafiken. Så ja känner om båda kämpar tillsammans så kan vi lära oss och sluta bråka om dessa småsaker.
Ding ding ding! Stora varningsklockor på att en av två i ett partnerskap "blir väldigt upprörd när man tar up ekonomi".

Alltså, men MÅSTE kunna diskutera så grundläggande praktiska saker som "hur delar vi på kostnaderna?" utan att det blir drama av det! Om en ska bära huvudparten av de löpande utgifterna så måste ju det göras upp på förhand, och det är stor skillnad på att dela på det ekonomiska ansvaret och att ibland göra nått extra för sin partner (som att tanka dennes bil).
 
Ding ding ding! Stora varningsklockor på att en av två i ett partnerskap "blir väldigt upprörd när man tar up ekonomi".

Alltså, men MÅSTE kunna diskutera så grundläggande praktiska saker som "hur delar vi på kostnaderna?" utan att det blir drama av det! Om en ska bära huvudparten av de löpande utgifterna så måste ju det göras upp på förhand, och det är stor skillnad på att dela på det ekonomiska ansvaret och att ibland göra nått extra för sin partner (som att tanka dennes bil).
Vi delar 50/50 på alla fasta kostnader. MEn ibland har jag fått känslan att jag betalar mer om vi ex äter ute osv. Men sen tankar han min bil så de jämnar ju ut sig i längden, men jag blir lite blind på sånt. Han har svårt att prata om ekonomi och pengar, då han tycker det är jobbigt att prata om pengar.
 
Vi delar 50/50 på alla fasta kostnader. MEn ibland har jag fått känslan att jag betalar mer om vi ex äter ute osv. Men sen tankar han min bil så de jämnar ju ut sig i längden, men jag blir lite blind på sånt. Han har svårt att prata om ekonomi och pengar, då han tycker det är jobbigt att prata om pengar.
Ja då är det en annan sak. Betala inte mer än du är villig att bjuda på :)
 
Dessa dagarna har varit väldigt bra. Vi har pratat och hjälpts åt i hemmet. Vi har hittat på saker ihop och vi har också bara varit hemma och kollat film ihop. Jag har märkt att när jag ändra en del av mitt beteende så ändrade han också sitt sätt vilket är bra för båda. Nu måste jag dock ta upp i veckan angående min lägenhet hur vi ska göra där för jag kan inte betala dubbla hyror, utan då får han stå för hela hyran här. Jag tror inte att lösningen just nu när de börjar vända och gå framåt att jag helt plösligt ska flytta ut. Men vi får helt enkelt se vad vi kommer fram till.
 
Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi började dejta och bestämde ganska snabbt att de skulle vara vi. Vi blev upp över öronen förälskade i varandra och han bestämde sig för att flytta ner till mig och flytta sitt företag då han har mycket jobb i länet där jag bor. Vi hittade ett gemensamt boende som vi flyttade in i. Vi hade varit tillsammans i ca 3 månader när vi flyttade ihop. Vi har alltid haft ett väldigt bra sexliv och passion, vi har sex minst 3-5 dagar i veckan. Men nu till problemet. Vi smågnabbar titt som tätt. Han har inga vänner familj här utan den enda han umgås med är typ mig och han klickar inte riktigt med mina vänner å deras respektive, han vill att jag ska åka iväg på saker själv och han behöver ganska mycket egentid. Jag försöker ge han detta då jag är hos hästen på kvällarna osv. Nu i veckan fick jag lite en chock när han sa att vi hela tiden har snack hur vi ska lösa saker men att han börjar tappa känslor och vill göra slut. Men samtidigt så ville han ha kontakt för han kanske kommer ångra sig. Han satt å grät så klart jag vet de finns känslor med i bilden. Jag har svårt att släppa vår relation då vi fortfarande har denna passion och sexlust till varande, den har aldrig dött och jag känner de små problemen i vardagen måste vi kunna lösa om båda jobbar på detta. Han jobbar mer än heltid då han driver sitt eget företag, han sover dåligt och är oftast irriterad när han kommer hem. Han kan störa sig de ligger kläder på stolarna osv, trots mycket även är hans. De känns som han förväntar sig lite att jag gör mat/diskar för jag inte jobbar lika mycket som honom (jag jobbar *bara* heltid). Jag vill så gärna han ska skaffa sig vänner här då tror jag han skulle må så mycket bättre. Men han vill heller inte flytta tillbaka för nu går hans företag här som en räls. Och jag har sagt att i framtiden är jag öppen för att flytta iomed att han flyttade hit för min skull.

Vi kom fram till att vi skulle försöka igen, och jag sa till han jag vill han ska vilja de själv och inte för jag försöker övertala honom. Men att bara göra slut och flytta känns som vi båda kommer ångra oss om vi inte ger de en sista chans.
Sen kommer hans känslor och går, ena dagen kan han hålla min hand och säga att han älskar mig, sen några dagar senare kan han säga att våra små bråk gjort att han blir osäker på våra känslor. Att han är rädd att de förstört för mycket.

Någon mer som haft samma problem? Oftast läser man att sexlivet dött ut och man ej vill vara nära varann men för oss är de tvärt om, men i vardagslivet går vi varann på nerverna. En sak jag funderade på är att gå från sambo till särbo, att jag tar tillbaka min lägenhet jag hyr ut nu i 2a hand och vi provar detta för jag vill verkligen inte de ska ta slut. Jag har aldrig kännt så för en kille som jag för honom och jag vill inte mista honom. Jag känner att mycket ligger på mig och mitt mående för jag vill ha mycket bekräftelse, jag vill ha en puss varje morgon och kväll och jag vill ha närhet och stöd. Jag känner jag på senare tid har börjat umgås mer med mina vänner och göra saker utan honom, vilket jag tror är bättre för relation än att jag alltid är hemma och vill vara med honom. Tror han behöver sitt space för att kunna varva ner efter en lång arbetsdag.

Jag vill ej höra i tråden gör slut, utan tips hur man ska få relationen att vända och att vi ska kunna leva tillsammans utan att man går varann på nerverna...
Han kanske skulle må bättre om han hade någon aktivitet för sig själv som inte är jobb.

Typ träna eller spela spel med något gäng eller någonting? Ibland kan bara tom fritid kännas mindre avslappnande? Och som att det inte är ngn vits att ha den utan slöseri på tid? utan man jobbar då med? (antar att han inte är nörd? det hade kunnat hjälpa mycket att hitta ett rollspelsgäng, några som spelar Magic eller pyssla lite med tennfigursorcher eller ngt? Men det kanske finns motsvarande för icke nördpojkar också. Typ (fördomsfullt) Korpen fotboll? Innebandy? Sådan här träning där folk välter däck tillsammans eller dyl ah Crossfit! brukar vara uppslukande och skapa träningskompisar? ngt?)
 
Han kanske skulle må bättre om han hade någon aktivitet för sig själv som inte är jobb.

Typ träna eller spela spel med något gäng eller någonting? Ibland kan bara tom fritid kännas mindre avslappnande? Och som att det inte är ngn vits att ha den utan slöseri på tid? utan man jobbar då med? (antar att han inte är nörd? det hade kunnat hjälpa mycket att hitta ett rollspelsgäng, några som spelar Magic eller pyssla lite med tennfigursorcher eller ngt? Men det kanske finns motsvarande för icke nördpojkar också. Typ (fördomsfullt) Korpen fotboll? Innebandy? Sådan här träning där folk välter däck tillsammans eller dyl ah Crossfit! brukar vara uppslukande och skapa träningskompisar? ngt?)

Jag tror att alla mår bra av ett intresse/hobby som inte är jobbet. Sen om det är läsa, träna, spela, måla eller annat spelar mindre roll.
 
Jag tror att alla mår bra av ett intresse/hobby som inte är jobbet. Sen om det är läsa, träna, spela, måla eller annat spelar mindre roll.
Ja! så att det liksom är värt det att skära ut en bit av sin tid och behålla som fritid! (min man har haft några kollegor som bara går och längtar efter jobbet hela helgen för de inte har något för sig. Då är det nog lätt, om man är egen företagare att rätt och slätt bara jobba hela helgen och må superdåligt med tiden, både fysiks och psyisk hälsa lär ju changera, även om det känns bra för stunden att slippa ha tråkigt.)
 
Dessa dagarna har varit väldigt bra. Vi har pratat och hjälpts åt i hemmet. Vi har hittat på saker ihop och vi har också bara varit hemma och kollat film ihop. Jag har märkt att när jag ändra en del av mitt beteende så ändrade han också sitt sätt vilket är bra för båda. Nu måste jag dock ta upp i veckan angående min lägenhet hur vi ska göra där för jag kan inte betala dubbla hyror, utan då får han stå för hela hyran här. Jag tror inte att lösningen just nu när de börjar vända och gå framåt att jag helt plösligt ska flytta ut. Men vi får helt enkelt se vad vi kommer fram till.
Det är ju väldigt lägligt som han bättrar sig och det "går framåt" när det börjar närma sig att han ev måste bo själv och inte har råd med det..av det du skrivit om honom får jag en känsla av att han gör det som krävs nu för att han inte ska behöva stå med lägenhet och ekonomi själv.
 
Han
Det är ju väldigt lägligt som han bättrar sig och det "går framåt" när det börjar närma sig att han ev måste bo själv och inte har råd med det..av det du skrivit om honom får jag en känsla av att han gör det som krävs nu för att han inte ska behöva stå med lägenhet och ekonomi själv.
Fast han vet inte om detta, Vi har som sagt inte pratat om lägenhet osv ännu , eller när hon som hyr den av mig i 2a hand ska flytta osv. Så nej jag tror inte att han förbättrat sig p g a ekonomin. Sen har han ett stort motorintresse bygger om sin bil osv men han känner ju ingen här som delar de intresset. Jag är på han att åka på bilträffar osv finns ju massor med sånt i Skåne.
Men nu ska han på ölprovning i veckan med ett företag han sammarbetar med, så hoppas han kan finna några vänner där i de gänget.
 
Jag tror att jag helt enkelt måste visa mer förståelse och kanske att göra mer i hemmet för tillfället när han jobbar så mycket som han gör. Sen att ja hans sitt andrum och göra saker med mina vänner som jag tycker är roligt och isåfall låta han sitta själv hemma om det är detta han vill. Dock är jag rädd att det är för sent då han redan fått tanken att han vill göra slut. Och att han ger de en chans till för att jag verkligen inte ville göra slut.
Tänker att det kan bli en fälla att göra mer i hemmet.

Men däremot skulle jag nog tycka att man dominerar ljudbilden en del om man ser på film hela kvällen. Precis som man dominerar ljudbilden om man lyssnar på höga Youtubeklipp. Så ev kan man ju läsa en bok eller ngt eller ha hörlurar till filmen och ha hörlurar till Youtube så att den som vill kan få det tyst omkring sig.

Det är det som gör att jag kan tycka det är nice om min man är ute en kväll, att det blir tyst :) inte ngn som ser på TV. Men jag har inga problem med det oftast.
 
Han

Fast han vet inte om detta, Vi har som sagt inte pratat om lägenhet osv ännu , eller när hon som hyr den av mig i 2a hand ska flytta osv. Så nej jag tror inte att han förbättrat sig p g a ekonomin. Sen har han ett stort motorintresse bygger om sin bil osv men han känner ju ingen här som delar de intresset. Jag är på han att åka på bilträffar osv finns ju massor med sånt i Skåne.
Men nu ska han på ölprovning i veckan med ett företag han sammarbetar med, så hoppas han kan finna några vänner där i de gänget.
Men jag förstår inte, ska ett sådant stort beslut tas så snabbt inpå? Har ni inte pratat om framtiden alls?

Vet han med sig att han faktiskt inte har råd med egen lägenhet borde han väl ta upp ekonomin med dig och fråga dig hur du ser på det och vad du är villig att offra?

Sen, hyra ut i andra hand brukar ju inte ske mer än i ett år så lite koll måste han väl ändå ha att det börjar närma sig? Han är ju inte dum liksom, antar jag, klart han förstår att du inte hyr ut din lägenhet längre än så.
 
Men jag förstår inte, ska ett sådant stort beslut tas så snabbt inpå? Har ni inte pratat om framtiden alls?

Vet han med sig att han faktiskt inte har råd med egen lägenhet borde han väl ta upp ekonomin med dig och fråga dig hur du ser på det och vad du är villig att offra?

Sen, hyra ut i andra hand brukar ju inte ske mer än i ett år så lite koll måste han väl ändå ha att det börjar närma sig? Han är ju inte dum liksom, antar jag, klart han förstår att du inte hyr ut din lägenhet längre än så.
Vem har sagt att han inte har råd att bo kvar själv? Kan ej minnas att jag nämnt detta.?
 
Men jag förstår inte, ska ett sådant stort beslut tas så snabbt inpå? Har ni inte pratat om framtiden alls?

Vet han med sig att han faktiskt inte har råd med egen lägenhet borde han väl ta upp ekonomin med dig och fråga dig hur du ser på det och vad du är villig att offra?

Sen, hyra ut i andra hand brukar ju inte ske mer än i ett år så lite koll måste han väl ändå ha att det börjar närma sig? Han är ju inte dum liksom, antar jag, klart han förstår att du inte hyr ut din lägenhet längre än så.
Meningen var att hon skulle hyra till nov (1,5 år ) men hon sa upp den tidigare än planerat. Därav det blev så kort inpå.
 

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 653
Senast: Sassy
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 848
Senast: tott
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 395
Senast: Mabuse
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 903
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp