Relation / paus

Om du inte vill ha det såhär så har du svaret där på varför du behöver lämna detta.

WYSIWYG = What You See Is What You Get.

Efter nästan två års relation vet man vad man vill, om man vill något. Varje dag du stannar hos denna man som inte riktigt ser någon framtid med dig, med hela dig, avstår du från möjligheten att träffa någon annan man som är mer kompatibel med dig, som älskar hela dig, och som inte tvekar på att han faktiskt vill leva med dig.
Tror inte att han tvekar på att leva med mig. Nu tycker han att jag har gått för långt. Kan hålla med. Kan inte begära att han ska tänka som mig. Vi är olika som personer. Det blev för mkt helt enkelt..
 
Men lite högre nivå än så går det väl ändå att hålla? Att använda emoji-reaktioner på det där sättet tycker jag är ett oskick i online-sammanhang. Det kanske inte direkt skadar någon i stunden men det bidrar definitivt till ett sämre diskussionsklimat.
Nu skulle detta inte handla om en skrattsmiley, en. En. Är detta vanligt förekommande för mig? Nej för jag håller faktiskt med i sak.
 
Japp. TS vet dock varför och att jag då skrattar åt ett inlägg när det inte går ihop... Tja. Ingen kommer att ta skada av det. Fokusera på TS istället :)

Känner du alltså TS och är säker på din sak? Även om ni två är tajta och har en viss jargong så är det inte lämpligt att använda en typen av tråkningar som hade kunnat tas illa upp av mottagaren om ni inte känt varandra, eftersom det påverkar den allmänna ribban för vad som är okej att svara varandra och inte. Ingen annan här vet ju om att ni är vänner.
 
Känner du alltså TS och är säker på din sak? Även om ni två är tajta och har en viss jargong så är det inte lämpligt att använda en typen av tråkningar som hade kunnat tas illa upp av mottagaren om ni inte känt varandra, eftersom det påverkar den allmänna ribban för vad som är okej att svara varandra och inte. Ingen annan här vet ju om att ni är vänner.
Vi är inte vänner
 
Just nu vill du inte ha någon annan, det går över.
Nä..har träffat få män i mitt liv som det har känts bra med. Konflikter har alla men nu har jag även ett känslomässigt problem som jag måste jobba med. Det är från barndomen tyvärr
 
Absolut.. men tror inte att han vill vänta på mig..
Precis som @monster1 säger, det kommer finnas andra att ha ett förhållande med. Ett förhållande där konflikthantering inte innebär att göra slut vid ilska utan där det går att förklara och diskutera igenom problem.

Så som det verkar mellan dig och honom utifrån vad du skrivit här och tidigare trådar så verkar det som om att ni inte klarar av att faktiskt prata med varandra så att budskapet når fram till den andra.
 
Japp. TS vet dock varför och att jag då skrattar åt ett inlägg när det inte går ihop... Tja. Ingen kommer att ta skada av det. Fokusera på TS istället :)
TS kanske tar skada? Eller känner du hen väl så du vet att så inte är?
Om ni inte känner varandra så tycker jag att det gränsar till mobbing.
 
På 21 månader hinner man tänka och komma fram till vad man vill i regel.
Han vill köra på så som ni gjort hittills. Och du vill något annat. Dvs ett mer ”seröst” förhållande utan andra inblandade.
Om det inte skett nu redan så lär det aldrig ske.
Mitt tips (läs från nån som är expert på att röra till det) är att kolla efter andra. Någon som matchar mer det DU är ute efter.
 
Varför vil du vara med en man som inte vill vänta på dig, vill ha en paus och troligtvis inte leva monogamt i framtiden vilket du vill?

Jag förstår till fullo att du är otrygg i relationen. Du gör våld på dig själv genom att fortsätta och kämpa för en relation som du önskar att den ska se ut.
Han väntar säkert om jag ber om det. Men först måste vi kunna mötas och reda ut våra problem. Vill han inte det så respekterar jag det.
 
Tror inte att han tvekar på att leva med mig. Nu tycker han att jag har gått för långt. Kan hålla med. Kan inte begära att han ska tänka som mig. Vi är olika som personer. Det blev för mkt helt enkelt..

Du tror inte, eller snarare hoppas att han inte tvekar? Hade det varit så att han inte tvekar så hade du vetat vad han tänker och vill. Du frågar här om någon varit med om liknande situation, och alla här svarar utifrån hur det brukar vara utifrån vad du berättar. Du kan välja att leva kvar i dina förhoppningar, eller så väljer du att öppna möjligheten för något annat. Du kan bara bestämma över dig själv och dina egna val.
 
TS kanske tar skada? Eller känner du hen väl så du vet att så inte är?
Om ni inte känner varandra så tycker jag att det gränsar till mobbing.
En. Smiley. För att TS i inlägg efter inlägg ställt samma frågor där, fått fina svar och fortsätter ställa frågor utan att reflektera.


Men lugnt, jag ignorerar tråden så ni får fortsätta :bag:
 
Du tror inte, eller snarare hoppas att han inte tvekar? Hade det varit så att han inte tvekar så hade du vetat vad han tänker och vill. Du frågar här om någon varit med om liknande situation, och alla här svarar utifrån hur det brukar vara utifrån vad du berättar. Du kan välja att leva kvar i dina förhoppningar, eller så väljer du att öppna möjligheten för något annat. Du kan bara bestämma över dig själv och dina egna val.
Han gör och säger saker som han inte riktigt kan stå för. Därför tror jag att han vill va ifred ett tag och fundera. Därför skrev jag som jag gjorde och frågade om någon varit med om något liknande.
Vet att jag bestämmer själv över mitt liv. Jag vill inte ge upp ännu.. det har bara gått 2 veckor
 
Jag skulle aldrig någonsin fortsätta med någon som är osäker på om den vill ha mig. Det blir tack och hej så fort jag märker en sån tendens. Jag har aldrig förstått varför man vill vara med någon som inte vill ha en till 100%.
Tur att alla människor är olika. Jag är inte som dig. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Man ska inte döma andra människor. Att säga " jag skulle aldrig.." får stå för dig. Man kan hamna i situationer som man aldrig trodde att man skulle göra. Det är min erfarenhet
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 196
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 209
Senast: Whoever
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 633
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 715
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp