Bukefalos 28 år!

Hur skyddar man sig bäst när man trillar av?

Sv: Hur skyddar man sig bäst när man trillar av?

hänger sig som en apa runt halsen på hästen i väntan på att den ska stanna, SEN kan man kliva av.. haha

så vart det för mig i torsdags på hoppträningen, jag som ALDRIG ramlat av min pålle (och har haft hnm i snart tre år ;) ) så satt jag väl o sov när vi skulle hoppa en studs, så tänkte väl han äh men då svänger ja åt sidan, så jag vart hängades på halsen med högra benet kvar på ena sidan av sadeln o sen stanna hästen o titta på mig som att jag va helt bäng i huvet o ba va fasiken gör du där....

min tränare tyckte de va den mest stilfullaste ofrivilliga avsittning han sett :bow: :D :rofl:
kan tänka mig att det såg bra kul ut :D
tack o lov för att man har en snäll häst som stannar på en gång... och inte bockar iväg för att man hänger runt halsen :devil: :D


F*n va kul, inte skrattat så mycket på länge kan verkligen se detta framför mig!

Jag säger dock som de andra ta inte emot med armar o händer.. !

Kan sä ga för er som vill träna så är de en häst i mitt stall som är rädd fö r allt o stegrar lätt (dåligt självfötroende) hon trillar man nog lätt av om man vill träna *haha*
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 096
Senast: mamman
·
Övr. Hund Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar. Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april Tvättar ni dom med schampo varje...
Svar
19
· Visningar
1 098
Senast: Ketrawzc
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 742
Senast: Askur2017
·
Kropp & Själ Nu behöver jag alla hobbypsykologers hjälp! Jag har haft en helt vanlig trevlig morgon. Lämnat sonen på scouterna och körde till ÖB för...
2
Svar
29
· Visningar
1 597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp