Hur snabbt kan man bli gravid igen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

H0N3Y

Jag funderar lite.. hur snabbt kan man bli gravid efter
man har fått barn? Funderar hit o dit på vad man ska
ha för P-medel efter förlossningen. . ? ?
Kan man äta tex ppiller fast man ammar ?
 
Sv: Hur snabbt kan man bli gravid igen?

Jag läste på ett annat forum en en tjej som blev gravid en månad efter förlossning :eek: Om det nu är sant så kan man väl lungt påstå att man kan bli gravid snabbt ... ;)

På din fråga om p-piller kan jag säga att jag har för mig att det går bra att käka minipiller när man ammar.

// K
 
Sv: Hur snabbt kan man bli gravid igen?

Östrogenfria p-piller (minipiller) kan man använda under amning, och även kopparspiral. =)
 
Sv: Hur snabbt kan man bli gravid igen?

Allt sånt kommer BM ta upp på efterkontrollen. Vissa får tillbaka ägglossning och mens direkt, trots helamning. Andra tar det lång tid att få tillbaka det på. Det tog ca 1½ år för mig innan allt var igång igen (inte för att jag saknade det precis).

Fick recept på Cerazette som är minipiller.
 
Sv: Hur snabbt kan man bli gravid igen?

Vet en tjej som blev gravid 14 dgr efter förlossning - min fråga till hennes kille var -Vad fan fick hon ens sluta blöda....
 
Sv: Hur snabbt kan man bli gravid igen?

Jag undrar om det är så bra för kroppen att man börjar stoppa i sig hormoner på en gång efter en förlossning? Hormonerna torde ju vara rätt så i oordning som det är redan. En rent spontan reaktion från mig, utan några som helst vetenskapliga belägg eller nått. Men så är jag helt emot ppiller för egen del, har noll intresse att stoppa i mig hormoner när det inte behövs. Vill sambon dit och leka och det inte ska bli barn så får han vackert klä på sig... ;)

Jenny
 
Sv: Hur snabbt kan man bli gravid igen?

Jamtland skrev:
Jag undrar om det är så bra för kroppen att man börjar stoppa i sig hormoner på en gång efter en förlossning? Hormonerna torde ju vara rätt så i oordning som det är redan. En rent spontan reaktion från mig, utan några som helst vetenskapliga belägg eller nått. Men så är jag helt emot ppiller för egen del, har noll intresse att stoppa i mig hormoner när det inte behövs. Vill sambon dit och leka och det inte ska bli barn så får han vackert klä på sig... ;)

Jenny

Jag gillar heller inte att stoppa i mej massa "onödigt".
Men det känns som om det räcker med ett barn till å
börja med. Klart bebis ska få syskon, fast längre fram.
Tycker inte om kondom, känns otäckt tycker jag =P
Lika dant tycker min sambo. .

men en kopparspiral verkar ju inte vara "skadlig". .
 
Sv: Hur snabbt kan man bli gravid igen?

Jag satte in en kopparspiral 10 veckor efter förlossningen. Det var i sista minuten för veckan efter hade jag första ägglossningen, trots intensiv helamning :cool:
 
Sv: Hur snabbt kan man bli gravid igen?

Min mamma blev gravid ca 3 1/2 månad efter syrran fötts. Mellan syrran och mig skiljer det numera 1 år och 6 dagar...snabbt jobbat ;)
 
Sv: Hur snabbt kan man bli gravid igen?

Luff skrev:
Vet en tjej som blev gravid 14 dgr efter förlossning - min fråga till hennes kille var -Vad fan fick hon ens sluta blöda....

För mig känns det ofattbart att man vill släppa dit nån så nära in på förlossningen :crazy:

// K
 
Sv: Hur snabbt kan man bli gravid igen?

Jag tog hormonspiral som sattes i vid efterkontrollen, eller ett besök efter efterkontrollen :) . Inga problem för amning eller annat enligt min barnmorska.

Har en på jobbet som inte ens har 12 månader mellan sina barn... hennes man övertygade henne om att man inte kunde bli gravid när man ammar, men se det kunde man :smirk: ...
 
Sv: Hur snabbt kan man bli gravid igen?

Kajo skrev:
För mig känns det ofattbart att man vill släppa dit nån så nära in på förlossningen :crazy:

// K

:rofl: Jag släppte dit min gubbe någonstans mellan 1-2 veckor efter alla mina förlossningar. Fast då har jag inte sprukigt något inte ens känt mig öm efter förlossningarna plus att jag bara haft avslag i max 1 vecka.
 
Sv: Hur snabbt kan man bli gravid igen?

Så skönt att känna sig så fräsch efteråt!!!
Få förunnat, verkligen!
 
Sv: Hur snabbt kan man bli gravid igen?

H0N3Y skrev:
Jag funderar lite.. hur snabbt kan man bli gravid efter
man har fått barn? Funderar hit o dit på vad man ska
ha för P-medel efter förlossningen. . ? ?
Kan man äta tex ppiller fast man ammar ?
Jag har en bekant i periferin som har 11 månader mellan sina barn. Det är dock ett årtal emellan så de är i olika klasser i skolan.

Hon helammade och blev ändå gravid.
 
Sv: Hur snabbt kan man bli gravid igen?

Kajo skrev:
För mig känns det ofattbart att man vill släppa dit nån så nära in på förlossningen :crazy:

// K

Enligt min barnmorska fanns det föräldrar som "gjorde det" :o redan på BB när barn 1 var fött , de kunde inte ens vänta tills de kom hem... :devil:
 
Sv: Hur snabbt kan man bli gravid igen?

När min mor fick en av mina yngre syskon så var där en annan vars "gubbe" kom in med syskonet. Det var exakt 9 månader mellan dem. :eek: Hon hade fått kejsarsnitt så de hade gjort det på BB. Så det kan gå rätt snabbt för vissa. ;)
 
Sv: Hur snabbt kan man bli gravid igen?

Tokmaja skrev:
Så skönt att känna sig så fräsch efteråt!!!
Få förunnat, verkligen!

Japp! Efter ettan som ändå var den som gjorde mig mörast så var vi 1 vecka efter förlossningen på Off-roadtävlingar. När grabben var 2 veckor var vi på folkracetävlingar och jag var tävlingskassör och när grabben var 1 månad var det rallytävlingar och då var jag tidskontrollant. Fast då hade jag barnvakt som avlöste mig när jag skulle amma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 350
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 773
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Eftersom jag och barnens pappa är mitt i en separation är sommarplanerna obefintliga. Sitter dock och funderar på om jag och barnen...
2
Svar
24
· Visningar
2 311
Hästmänniskan Precis som rubriken! Hur snabbt var ni uppe på hästryggen igen efter att ha opat bort äggstockarna och äggledarna?🌼 Letar häst och fick...
Svar
0
· Visningar
438
Senast: FruS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp