Bukefalos 28 år!

Hur ställer man sig till vinklade gnällinlägg?

Några gjorde det förstås, men majoriteten blev upprörda djurvänner och reagerade precis som om han suttit framför en noshörning.
Komikern som la upp bilden var ju ironisk, han blev helt chockad när han såg att folk blev upprörda på riktigt. Det blir väl så när man delar helt blint och bara hoppar på tåget liksom.

Kolla själv, speciellt den långa, väldigt arga kommentaren
article-2688463-1F90E58900000578-805_634x614.jpg

article-2688463-1F8EDE6E00000578-281_634x403.jpg


Hahaha asså detta gjorde ju min dag, jag har länge tyckt att folk börjar bli dumma som spån men detta tar ju verkligen priset! :arghh::wtf:

Men måste ju ge honom eloge för ett förbaskat bra inlägg :D

Sen måste jag nog erkänna att jag delade hund inlägget ien svag sekund där, men när jag läst igenom det och tänkt efter lite grann så tog jag bort det igen! Jag förstår kliniken att dem inte kan skänka bort behandlingar sådär, men borde dem inte avlivat hunden eller iaf gett den smärtstillande eller något? Jag menar en skallfraktur måste ju göra olidligt ont!?!
 
Jag tycker att alla människor någon gång ska testa på att jobba inom ett serviceyrke där man förväntas vika sig efter kundens önskemål. Typ café, kassajobb eller någon annan affär. Då plötsligt inser man att det finns regler för vad man som anställd får göra och att man faktiskt inte vill vara taskig när man nekar kunder olika saker. Men såklart anser kunderna att man minsann är dum i huvudet för att man inte kan "lösa" situationen på det sätt som de föreslår. Samma sak med kliniken och hunden, det måste ju känns helt fruktansvärt att stå där som veterinär och inse att man inte kan göra något om inte ägaren skärper till sig.
 
Jag tycker att alla människor någon gång ska testa på att jobba inom ett serviceyrke där man förväntas vika sig efter kundens önskemål. Typ café, kassajobb eller någon annan affär. Då plötsligt inser man att det finns regler för vad man som anställd får göra och att man faktiskt inte vill vara taskig när man nekar kunder olika saker. Men såklart anser kunderna att man minsann är dum i huvudet för att man inte kan "lösa" situationen på det sätt som de föreslår. Samma sak med kliniken och hunden, det måste ju känns helt fruktansvärt att stå där som veterinär och inse att man inte kan göra något om inte ägaren skärper till sig.
Det här håller jag med om! En vecka för alla människor inom valfritt serviceyrke och sen tror jag aldrig mer att man är otrevlig eller gnällig mot kassapersonal eller serveringspersonal. Jag tror inte gemene man förstår den enorma mängden skit som vi får ta emot nästan dagligen. Vi som står i kassan är inte den som bestämmer regler för betalning, öppet köp, bytesrätt och liknande men det är sannerligen vi som får ta skiten antingen från kund eller huvudkontor om vi gör eller inte gör som vi ska.
Damned if we do and damned if we don't.
Reglerna finns inte till för att göra livet surt för kunder och besökare, de finns av en anledning och om vi börjar bryta de för en kund så måste vi göra det för alla- alla kunder är lika värda och därför måste vi behandla alla likadant också och det måste vi göra efter de regler som våra chefer gett oss.
Att erbjuda en vara eller tjänst innebär inte att vi automatiskt blir din personliga assistent, dörmatta eller verbala sandsäck, vi är precis lika mänskliga som någon annan och när du är spydig, elak, taskig, dryg, sarkastisk, nedlåtande, irriterad och "stackars oskyldiga mig" så tar vi åt oss. Vi vill faktiskt inget annat än göra dig som kund nöjd men det betyder inte att du kan bete dig hursomhelst och förvänta dig vadsomhelst, du har skyldigheter också- som att ta reda på vad som gäller vid köp och betalning och vad som händer om du inte uppfyller dina åtaganden som kund.
Jag börjar själv bli så in i bomben trött på all den oförtjänta skit jag hela tiden måste ta från kunder när det i 98% av fallen är deras eget fel att de hamnat i den sitsen de är i. Det är dags att människor börjar ta sitt eget ansvar för sina handlingar och de konsekvenser som följer, skaffa lite självdistans och förstå att servicepersonal förtjänar precis lika mycket respekt och hänsyn som du som kund gör. Vi är människor båda två så snälla behandla mig som du förväntar dig att bli behandlad av mig.

-Om personalen på kliniken inte vill behandla din hund för du inte betalat din tidigare räkning så lägg skulden där den hör hemma- hos dig själv istället för att gnälla på nätet!
 
@Aliche, kan inte låta bli att hålla med dig. Jag jobbade nästan hela mitt liv ca 50 år med service. Och jag tror det har blivit värre med åren med alla bortskämda curlade människor. Den värsta människan var ändå en medelålders norsk direktör som påstod att man inte behövde visa legitimation när man tar ut en massa pengar och är fullständigt obekant, det hade han aaaaldrig gjort. Jag sa att han for med osanning. Då bröt helvetet loss och min chef sa att jag skulle be honom om ursäkt, NO WAY sa jag. Jag fick jobba kvar i alla fall:D. Stå i kassan i en affär skulle jag inte klara av :mad:
 
Det här håller jag med om! En vecka för alla människor inom valfritt serviceyrke och sen tror jag aldrig mer att man är otrevlig eller gnällig mot kassapersonal eller serveringspersonal. Jag tror inte gemene man förstår den enorma mängden skit som vi får ta emot nästan dagligen. Vi som står i kassan är inte den som bestämmer regler för betalning, öppet köp, bytesrätt och liknande men det är sannerligen vi som får ta skiten antingen från kund eller huvudkontor om vi gör eller inte gör som vi ska.
Damned if we do and damned if we don't.
Reglerna finns inte till för att göra livet surt för kunder och besökare, de finns av en anledning och om vi börjar bryta de för en kund så måste vi göra det för alla- alla kunder är lika värda och därför måste vi behandla alla likadant också och det måste vi göra efter de regler som våra chefer gett oss.
Att erbjuda en vara eller tjänst innebär inte att vi automatiskt blir din personliga assistent, dörmatta eller verbala sandsäck, vi är precis lika mänskliga som någon annan och när du är spydig, elak, taskig, dryg, sarkastisk, nedlåtande, irriterad och "stackars oskyldiga mig" så tar vi åt oss. Vi vill faktiskt inget annat än göra dig som kund nöjd men det betyder inte att du kan bete dig hursomhelst och förvänta dig vadsomhelst, du har skyldigheter också- som att ta reda på vad som gäller vid köp och betalning och vad som händer om du inte uppfyller dina åtaganden som kund.
Jag börjar själv bli så in i bomben trött på all den oförtjänta skit jag hela tiden måste ta från kunder när det i 98% av fallen är deras eget fel att de hamnat i den sitsen de är i. Det är dags att människor börjar ta sitt eget ansvar för sina handlingar och de konsekvenser som följer, skaffa lite självdistans och förstå att servicepersonal förtjänar precis lika mycket respekt och hänsyn som du som kund gör. Vi är människor båda två så snälla behandla mig som du förväntar dig att bli behandlad av mig.

-Om personalen på kliniken inte vill behandla din hund för du inte betalat din tidigare räkning så lägg skulden där den hör hemma- hos dig själv istället för att gnälla på nätet!

Jag har jobbat inom service och håller med dig i mycket, man tar inte ut sitt humör på någon som inte har gjort en något eller pga något denne inte kan påverka.

MEN jag kan också säga att jag har vid flera tillfällen blivit gräsligt dåligt bemött, både IRL och per telefon vid kontakt med servicepersonal/kundtjänst och då lackar jag ur rejält, delvis pga min bakgrund i service. Jag är alltid korrekt även om jag är missnöjd med något och om de då beter sig som att de tycker jag är besvärlig (fast det är ett reklamerbart fel kan jag tilläga) och jobbig, fine. Då har ni mig inte som kund heller. Rätt korkat kan jag säga om man jobbar på en större affär där man har provision.
 
Det här håller jag med om! En vecka för alla människor inom valfritt serviceyrke och sen tror jag aldrig mer att man är otrevlig eller gnällig mot kassapersonal eller serveringspersonal. Jag tror inte gemene man förstår den enorma mängden skit som vi får ta emot nästan dagligen. Vi som står i kassan är inte den som bestämmer regler för betalning, öppet köp, bytesrätt och liknande men det är sannerligen vi som får ta skiten antingen från kund eller huvudkontor om vi gör eller inte gör som vi ska.
Damned if we do and damned if we don't.
Reglerna finns inte till för att göra livet surt för kunder och besökare, de finns av en anledning och om vi börjar bryta de för en kund så måste vi göra det för alla- alla kunder är lika värda och därför måste vi behandla alla likadant också och det måste vi göra efter de regler som våra chefer gett oss.
Att erbjuda en vara eller tjänst innebär inte att vi automatiskt blir din personliga assistent, dörmatta eller verbala sandsäck, vi är precis lika mänskliga som någon annan och när du är spydig, elak, taskig, dryg, sarkastisk, nedlåtande, irriterad och "stackars oskyldiga mig" så tar vi åt oss. Vi vill faktiskt inget annat än göra dig som kund nöjd men det betyder inte att du kan bete dig hursomhelst och förvänta dig vadsomhelst, du har skyldigheter också- som att ta reda på vad som gäller vid köp och betalning och vad som händer om du inte uppfyller dina åtaganden som kund.
Jag börjar själv bli så in i bomben trött på all den oförtjänta skit jag hela tiden måste ta från kunder när det i 98% av fallen är deras eget fel att de hamnat i den sitsen de är i. Det är dags att människor börjar ta sitt eget ansvar för sina handlingar och de konsekvenser som följer, skaffa lite självdistans och förstå att servicepersonal förtjänar precis lika mycket respekt och hänsyn som du som kund gör. Vi är människor båda två så snälla behandla mig som du förväntar dig att bli behandlad av mig.

-Om personalen på kliniken inte vill behandla din hund för du inte betalat din tidigare räkning så lägg skulden där den hör hemma- hos dig själv istället för att gnälla på nätet!
Du har fått erfarenheten nu. Byt jobb om du tröttnar. Det tjänar vi alla på. Jag irriterar mig nu på en person , receptionist, som aldrig lyckas få rätt och jag blir felbokade i tider etc. . Detta jobb verkar vara överkurs för henne, men hon är väl fast i det. Jag tycker hon tar ut det på mig. Betalar hon min resa och min tid när hon felbokar. Nej.
 
Vi är människor båda två så snälla behandla mig som du förväntar dig att bli behandlad av mig.!

Jag är själv inom service, men kanske i en lite annan nisch. Och jag kan säga att jag rätt ofta blir riktigt dåligt bemött av folk som sysslar med rena servicyrken, både till konsument och företagare. Då slutar jag vara trevlig. Jag blir inte otrevlig, men jag berättar precis vad jag tycker, tänker och var det brister. Vad jag förväntar mig, hur de kan avhjälpa mitt problem och varför jag vänder mig till dem.

Fungerar inte öppen kommunikation går jag vidare på stegen, till närmsta chef. Det brukar fungera bra.
 
Dessutom har de haft fräckheten att påtala för andra direkt (jag har fått ett par skopor) eller indirekt (genom att skriva "ni som har barn borde....") att andra helt enkelt inte kan gnälla för de har minsann inte samma problem som de själva har.
Sånt här får jag spunk på! Speciellt eftersom det nu och då får mina vänner att tassa på tå runt mig, för att inte uppfattas som att dom gnäller om i-landsproblem när dom har ont i en tå eller är förkylda eller vad som helst.
Mina problem är mina problem, andras problem är andras problem och det finns alltid någon som har det värre.
 
Jag tycker att alla människor någon gång ska testa på att jobba inom ett serviceyrke där man förväntas vika sig efter kundens önskemål. Typ café, kassajobb eller någon annan affär. Då plötsligt inser man att det finns regler för vad man som anställd får göra och att man faktiskt inte vill vara taskig när man nekar kunder olika saker. Men såklart anser kunderna att man minsann är dum i huvudet för att man inte kan "lösa" situationen på det sätt som de föreslår. Samma sak med kliniken och hunden, det måste ju känns helt fruktansvärt att stå där som veterinär och inse att man inte kan göra något om inte ägaren skärper till sig.

Bra förslag! Jag läser till lärare nu och vi pratade om det faktum att man kan bli hårt ansatt av elever. Jag menade på det att efter många år i olika servicebranscher så är jag härdad. Den som kan kalla mig för något jag inte redan blivit kallad för kan få en trisslott. Så när en överförfriskad gäst kallar en för H-ordet så ler man och påpekar att denne befinner sig på en servering och inte en bordell och ber om ursäkt för eventuell missvisande skyltning. Sen går man bara vidare i sitt liv.

Angående hunden: Himla trist för djurägaren (och hunden) men regler är regler. Sen kan man väl se till hur länge räkningen hade varit liggande. Handlar det om en dag eller två så hade nog jag hjälpt men handlar det om månader så hade det blivit ett nej. Men har inte veterinärer en skyldighet (typ) att avliva om det är stort lidande? Eller har jag bara fått för mig det?
 
JA det är det jag tycker är otäckt. Allt sväljs med hull och hår och det blir pöbelmentalitet. Ofta får sen de som ifrågasätter en jäkla massa skit på sig för att de är okänsliga och elaka.


Har oxå märkt av att folk är mer än lovligt korkade, och detta särskilt på facebook.

Jag gör som jag brukar, säger vad jag tycker, om jag tycker att det är värt det, men jag har aldrig fått nån skit tillbaka för det.


Ang det exemplet som du tog upp, ställer jag mig extremt tveksam till, hela historien. Så som den är framställd så är det flera bitar som låter konstiga.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej! Är sedan ett halvår sambo och för 6 v fick vi vår första barn. Vi flyttade till annan del av landet för ca ett halvår sedan pga att...
2
Svar
39
· Visningar
5 938
Senast: sona
·
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 271
Senast: sandrafors
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 244
Senast: skuggi
·
C
Hästvård Jaha nu har vi ännu en gång kommit hem från kliniken & precis som jag trodde så vart det något fel på killen min. :( Kort historia...
Svar
13
· Visningar
2 124
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp